Twintig doden bij verkeersongeval op de Filipijnen

Gestart door ganda, maandag 25 december 2017, 10:13:21

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Twintig doden bij verkeersongeval op de Filipijnen



In het noorden van de Filipijnen zijn op kerstdag twintig mensen, onder wie een zeven maanden oude baby, omgekomen bij een botsing tussen een jeepney - een typisch Filipijnse verlengde jeep - en een bus. Dat meldt de politie. Daarnaast raakten ook 24 mensen gewond.
Het ongeval gebeurde vanochtend vroeg in Agoo, in de provincie La Union in het noordwesten van het eiland Luzon. Volgens de burgemeester van het plaatsje op 200 kilometer ten noorden van de hoofdstad Manilla, Roy Villanueva, vielen alle dodelijke slachtoffers in de jeepney, het populairste vervoersmiddel op de Filipijnen. Het zou gaan om een familie die op weg was naar Manaoag, in de naburige provincie Pangasinan, om er in de kathedraal de kerstviering bij te wonen.

Hoe het ongeval precies is kunnen gebeuren, is nog niet duidelijk. "De mogelijheid bestaat dat de jeepney een ander voertuig aan het inhalen was en frontaal op de bus in de andere richting gereden is", zegt Villanueva. "We bekijken ook of de bestuurder in slaap is gevallen en op het andere rijvak is afgeweken."

In de jeepney raakten nog negen anderen gewond. In de bus vielen vijftien gewonden.

25 december 2017 05u41 Bron: Belga

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/twintig-doden-bij-verkeersongeval-op-de-filipijnen~a131a2ae/


tjenn

Niet verwonderd hoe dat ze hier rijden is ni normaal maar dat weten jullie blijkbaar al zeker. :happy2: Hier in Bohol valt het allemaal nog mee maar in Manila daar pas ik om te rijden no way. Ze hebben dringend verkeerslessen nodig alhier en strenger optreden van de politie. Het strafste wat ik gezien heb in Manila was dat de politie met sirene op volle speed aan het spookrijden was en achter hun volgde nog een hele reeks auto's, :ikkeniebegrijp: coolste wat ik tot nu toe gezien heb in al die jaren.

bananacreek

Normale zaak hier en dat noemen ze in "het kielzog" rijden evenals als er een ambulance passeert dan komen daar een reeks motoren of auto's...bussen....trucks.... in het kielzog..... :lachen: :lachen: :lachen:


bananacreek

Vraag een LTO seminar instructor: "Sir, why do most Filipino's drive in da middle of da street?"........ :lachen: :lachen: :run: :run: :run: :run: :run:

Kano

Het rijexamen hier stelt niets voor, de antwoorden op de vragen worden vaak tevoren uitgereikt, praktijkexamen is er niet of nauwelijks. En als je geen examen wilt doen dan hebben ze daar ook een oplossing voor  :floet:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

tjenn

Kan ik me al voorstellen examens zoals in BelgiĆ« ga je hier niet tegenkomen. Ik heb mijn Belgisch laten converteren met de nodige documenten van de Belgische ambassade naar een pinoy rijbewijs, een ogen testje doen potje pissen en klaar was kees.  Ben nu wel al een jaar aan het wachten op de plastieken versie, machine is er al maar de plastiekjes nog niet. :-)) Ook de nieuwe nummerplaten auto al 2 jaar aan het wachten.  :lachen:

bananacreek

Ik wacht al meer dan 4 jaar voor de red plates....LTO...." Soon sir, have patience.... :run: :run: :run: :run: :run:

tjenn

Tja beter rustig blijven daarom zijn we naar hier gekomen nietwaar om te relaxen  :thumb:We kunnen het toch niet veranderen alhier.