Update uitspraak Hof van Justitie inzake 120% bij gezinsvorming

Gestart door Kano, donderdag 29 april 2010, 11:42:55

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Update uitspraak Hof van Justitie inzake 120% bij gezinsvorming

29-04-2010

In het nieuwsbericht van 23 maart 2010 is aangegeven dat de IND niet beslist op aanvragen in het kader van gezinsvorming zolang niet wordt voldaan aan de norm van 120% van het wettelijk minimumloon.

Als gevolg van het arrest van het Hof van Justitie zullen het Vreemdelingenbesluit (Vb) en de Vreemdelingencirculaire (Vc) worden aangepast. Dit neemt enige tijd in beslag. Om de beslissingen op aanvragen in de bedoelde gevallen niet nog meer te vertragen, wordt vanaf heden weer op deze zaken beslist.

Totdat het Vb en de Vc zijn aangepast gelden voor aanvragen om verblijf bij (huwelijks)partner de volgende voorwaarden, waarbij niet langer van belang is of sprake is van gezinshereniging of gezinsvorming.

Middelenvereiste
Als voldoende middelen van bestaan wordt aangemerkt een netto inkomen dat gelijk is aan de bijstandsnorm voor echtparen en gezinnen als bedoeld in artikel 21 van de Wet werk en bijstand. Op dit moment bedraagt deze norm â,¬ 1.299,04 inclusief vakantiegeld en â,¬ 1.234,09 exclusief vakantiegeld.

Leeftijdsvereiste
De leeftijdseis van 21 jaar wordt voor gezinsvormers tijdelijk verlaagd naar 18 jaar. Deze leeftijd gold al voor gezinsherenigers. Beide partners moeten dus 18 jaar of ouder zijn.

Deze voorwaarden gelden voor aanvragen die nu openstaan en aanvragen die worden ingediend voor de inwerkingtreding van de te wijzigen regelgeving.


bron: http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/actueel/Update_uitspraak_Hof_van_Justitie_inzake_120_bij_gezinsvorming.asp
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Met andere woorden zal een AOW'er niet of nooit in staat zijn om zijn wettelijke echtgenote met een buitenlandse nationaliteit mee te brengen naar zijn vaderland.

Daar heb je dan 47 jaar lang voor gewerkt aan de welvaart van je land van herkomst.

Een ronduit beschamende vertoning !!!  :explotieren:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Rich

Dit is inderdaad werkelijk een schande!

Het enige wat je zou kunnen doen, is bovenop je AOW, tijdelijk gaan bijklussen om die norm te halen.
Rich de Nederbelg.

boomerang

#3
Citaat van: Rich op donderdag 29 april 2010, 12:05:30
Dit is inderdaad werkelijk een schande!

Het enige wat je zou kunnen doen, is bovenop je AOW, tijdelijk gaan bijklussen om die norm te halen.

Met een beetje bijklussen zal je het niet redden want je zal een contract voor minstens een jaar loondienst moeten overleggen.

Ik heb lang genoeg voor de belastingen gewerkt die uitsluitend een geldverslindende overheid pampert en onderhoud.

Laten ze gewoon de in Nederland geboren en getogen Nederlander ontzien en hun wetjes en regeltjes loslaten op de nieuwe Nederlanders die voor een groot deel voor deze onmogelijke situatie verantwoordelijk zijn.

Hoe kan ik mijn asawa uitleggen dat bij een eventueel sterfgeval in mijn naaste familie of een andere calamiteit zij niet eens mee kan.
Stel dat mij een ziekte overkomt waar ik hier in de Filippijnen niet aan geholpen kan worden.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

antzan

Dat is Nederland  ten voeten uit .
Alles ten gunste van de , ja hoe noem je ze ?
Asielzoekers ? Gelukzoekers ? Uitkerintrekkers ?
Criminelen ? Moslims ? Drugsverslaafden ?
Ga zo maar door .
Maar de AOW-er die 40/50 jaar gewerkt heeft ,
komt niet aan de beurt !
Antzan
Foodmaster

Amice

Citaat van: boomerang op donderdag 29 april 2010, 11:59:18
Met andere woorden zal een AOW'er niet of nooit in staat zijn om zijn wettelijke echtgenote met een buitenlandse nationaliteit mee te brengen naar zijn vaderland.

Daar heb je dan 47 jaar lang voor gewerkt aan de welvaart van je land van herkomst.

Een ronduit beschamende vertoning !!!  :explotieren:

Er is een uitzonderingsregel waardoor je vrijstelling van het middelenvereiste kan vragen.
Een van de reden is dat aantoonbaar is dat je geen hogere inkomensverwachtingen kunt hebben , dit kan invaliditeit zijn maar m.i. ook aow.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

callebaut

Citaat van: boomerang op donderdag 29 april 2010, 12:13:49

Hoe kan ik mijn asawa uitleggen dat bij een eventueel sterfgeval in mijn naaste familie of een andere calamiteit zij niet eens mee kan.
Stel dat mij een ziekte overkomt waar ik hier in de Filippijnen niet aan geholpen kan worden.


Dit kunt U heel simpel uitleggen aan Uw asawa , omdat men eerst gehuwd moet zijn alvorens men Uw asawa kunt laten erkennen bij Gezinshervorming . :jajaja: