Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum kort verblijf

Gestart door wiking, maandag 13 februari 2012, 22:56:37

Vorige topic - Volgende topic

wiking

Beste forumleden,

Ik ben bezig met een visum aanvraag voor kort verblijf voor mijn Filippijnse vriendin. Dit is ook tevens mijn eerste aanvraag. Ik heb begrepen dat een aantal weken eerder wordt goedgekeurd dan gelijk maximaal 3 maanden. Zodoende hebben we besloten om haar naar Nederland te laten komen voor 6 weken. Om haar via een familie lid hier heen te laten komen is eigenlijk (nog) niet mijn bedoeling vanwege omstandigheden met betrekking tot onze relatie. Zodoende wil ik zelf garant voor haar staan.

Ik ben werkzaam via een uitzendbureau in fase B met ver boven het maandelijkse norm bedrag. Dit is echter geen jaarcontract of onbepaalde tijd. Ik heb wel genoeg bewijs dat ik het afgelopen jaar fulltime heb gewerkt en heb dus genoeg loonstrookjes en bewijs van maandelijks inkomen. De andere keuze is dat ik geld stuur naar haar rekening. Aantal dagen maal 34 euro.

Nou heb ik een aankomende reis gepland samen met mijn vriendin met vertrek in maart. We gaan op reis door zuid-oost Azie en natuurlijk de Filippijnen. Ik ben 1 keer eerder in de Filippijnen voor 8 weken geweest in 2010. Met deze aankomende (lange) reis ben ik bang dat ik later niet voldoende budget heb om haar het aantal dagen keer 34 euro te waarborgen. Tijdens mijn verblijf in de Filippijnen hoop ik ook dat we het interview gesprek kunnen hebben op de Nederlandse ambassade in Manilla of Cebu.

Wat is nou het beste om te doen? Toch proberen om garant voor haar te gaan staan ondanks mijn FASE B contract (geen jaarcontract) of

Toch kijken of ik haar het geld kan opsturen naar haar rekening zodat ze zelf voldoende financiele middelen heb. Maar aangezien mijn reis wel wat gaat kosten ben ik bang dat ik dit niet bezit.

Daarnaast wat kan ik het beste invullen als reden voor uitnodiging logiesverstrekking?

Mvg,

Wiking


jiggy

Veel succes, Wiking !

'k Heb wel al ervaring met aanvraag voor dergelijk visum KORTVERBLIJF voor mijn vriendin, doch ben echter Belg. En ..er kunnen in de procedure en behandeling toch een aantal essentiële verschillen zijn, heb ik al gelezen hier..  Dus ik wil je niet op de verkeerde weg zetten...

Doch.. ik meen me te herinneren dat ook iemand anders garant voor haar kan staan...

Wellicht weet forumleden/landgenoten van jou hier meer over...

Amice

Een uitzendbaan wordt wel degelijk geaccepteerd zolang het maar een jaarcontract of meer inhoudt en aan de minimum inkomenseis voldoet.

Bewijs van terugkeer kan ook een eigen huis of schoolgaaand kind of een verklaring van DWSD dat zij de zorg heeft over ouders of andere familieleden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

kamperman

Ik ben werkzaam via een uitzendbureau in fase B met ver boven het maandelijkse norm bedrag. Dit is echter geen jaarcontract of onbepaalde tijd


Een uitzendbaan wordt wel degelijk geaccepteerd zolang het maar een jaarcontract of meer inhoudt en aan de minimum inkomenseis voldoet.

is dus geen jaarcontract, zal dus moeilijk worden, en geld naar haar sturen zou ik alleen doen als je zeker bent dat ze je geen poot uitdraait

Quezonboy

Citaat van: wiking op maandag 13 februari 2012, 22:56:37
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een visum aanvraag voor kort verblijf voor mijn Filippijnse vriendin. Dit is ook tevens mijn eerste aanvraag. Ik heb begrepen dat een aantal weken eerder wordt goedgekeurd dan gelijk maximaal 3 maanden. Zodoende hebben we besloten om haar naar Nederland te laten komen voor 6 weken. Om haar via een familie lid hier heen te laten komen is eigenlijk (nog) niet mijn bedoeling vanwege omstandigheden met betrekking tot onze relatie. Zodoende wil ik zelf garant voor haar staan.

Ik ben werkzaam via een uitzendbureau in fase B met ver boven het maandelijkse norm bedrag. Dit is echter geen jaarcontract of onbepaalde tijd. Ik heb wel genoeg bewijs dat ik het afgelopen jaar fulltime heb gewerkt en heb dus genoeg loonstrookjes en bewijs van maandelijks inkomen. De andere keuze is dat ik geld stuur naar haar rekening. Aantal dagen maal 34 euro.

Nou heb ik een aankomende reis gepland samen met mijn vriendin met vertrek in maart. We gaan op reis door zuid-oost Azie en natuurlijk de Filippijnen. Ik ben 1 keer eerder in de Filippijnen voor 8 weken geweest in 2010. Met deze aankomende (lange) reis ben ik bang dat ik later niet voldoende budget heb om haar het aantal dagen keer 34 euro te waarborgen. Tijdens mijn verblijf in de Filippijnen hoop ik ook dat we het interview gesprek kunnen hebben op de Nederlandse ambassade in Manilla of Cebu.

Wat is nou het beste om te doen? Toch proberen om garant voor haar te gaan staan ondanks mijn FASE B contract (geen jaarcontract) of

Toch kijken of ik haar het geld kan opsturen naar haar rekening zodat ze zelf voldoende financiele middelen heb. Maar aangezien mijn reis wel wat gaat kosten ben ik bang dat ik dit niet bezit.

Daarnaast wat kan ik het beste invullen als reden voor uitnodiging logiesverstrekking?

Mvg,

Wiking



1. Volgens mij moet je aantonen dat je inkomen stabiel is en blijft o. a. door bankafschriften van het afgelopen jaar en je arbeidscontract op te sturen. Verdient je het wettelijk minimumloon 34 euro of meer per dag? Dan maakt het niet uit hoeveel je uitgeeft daar geven ze niet om, maar je komt wel zelf in de financiele problemen. Toch heb je een grote kans afgewezen te worden omdat je geen jaarcontract heb omdat dat toch duidelijk in de brochure staat. Wat bedoel je kan haar niet via een familielid laten overkomen, vanwege je relatie?! Hou je die geheim voor je familie waarom?
2. Een Filipijnse die vrij kan reizen in de wereld!!!!!!!! :crazy: Heb je wel gekeken naar visa in Zuidoost - Azie verplicht voor Filipijnsen of die visakosten berekend? Mijn Filipijnse vrienden die op reis kunnen gaan moeten altijd een visa hebben. Als ze al in meerdere landen is geweest en zich daar niet permanent heeft gevestigd is dat een positief punt die je zeker moet vermelden.  :thumb:
3. Er staat een consulaat in Cebu geen ambassade.
4. Toerisme dat is veiligst, tenzij zij (nauw verwante) familie heeft hier. Is er iets dat je vriendin bindt op de Filipijnen jouw hele verhaal is wel erg op jou gericht ze kijken niet alleen naar jou maar ook naar jouw vriendin? Denk aan werk, huis etc.


wiking

bedankt voor alle reacties!,


Mijn inkomen is redelijk stabiel geweest het afgelopen jaar. En dit via een ander persoon namelijk een familie lid met wel een contract voor onbepaalde tijd geeft veel meer zekerheid?. Ik ben nog redelijk jong en wordt van vele kanten en ook door familie herhaadelijk er op gewezen dat ik goed moet weten waar ik mee bezig ben. Dit maakt het er niet makkelijker om.

We beginnen in Singapore. Ze heeft een return ticket voor de Filippijnen waarmee ze kan aantonen dat ze terugvliegt. Daarnaast hebben we al een verblijf, en is ze 2x eerder in Singapore geweest. Daarna willen we naar Thailand vliegen omdat we via lucht een visum krijgen voor 4weken. Zodoende gaan we waarschijnlijk via land terug naar Singapore door Maleisie. We blijven niet langer dan 3 dagen in Singapore, en Thailand misschien 4 weken maximaal aangezien het visum bij aankomst 4 weken geldig is. Maleisie zal ook 2 weken bedragen.

Verder heeft ze op papier weinig terugkeer garantie. Ze heeft geen werk, geen kinderen en is gestopt met haar studie. Wat ze wel heeft is een franchise eetkraampje wat op haar naam staat. Misschien dat ze dit kan gebruiken?

Ik zie het eigenlijk allemaal maar somber in.

mvg,

Wiking

Quezonboy

Citaat van: wiking op dinsdag 14 februari 2012, 20:41:49
bedankt voor alle reacties!,


Mijn inkomen is redelijk stabiel geweest het afgelopen jaar. En dit via een ander persoon namelijk een familie lid met wel een contract voor onbepaalde tijd geeft veel meer zekerheid?. Ik ben nog redelijk jong en wordt van vele kanten en ook door familie herhaadelijk er op gewezen dat ik goed moet weten waar ik mee bezig ben. Dit maakt het er niet makkelijker om.

Welkom bij de club  :daag:!! Elke jongeman op dit forum hoort hetzelfde van zijn familie. Terugkomen op jouw vraag ja want de overheid wilt zekerheid hebben dat iemand de kosten die ze eventueel moeten maken kan betalen, dus het geeft meer zekerheid.

We beginnen in Singapore. Ze heeft een return ticket voor de Filippijnen waarmee ze kan aantonen dat ze terugvliegt. Daarnaast hebben we al een verblijf, en is ze 2x eerder in Singapore geweest. Daarna willen we naar Thailand vliegen omdat we via lucht een visum krijgen voor 4weken. Zodoende gaan we waarschijnlijk via land terug naar Singapore door Maleisie. We blijven niet langer dan 3 dagen in Singapore, en Thailand misschien 4 weken maximaal aangezien het visum bij aankomst 4 weken geldig is. Maleisie zal ook 2 weken bedragen.
:ikkeniebegrijp: Ik blijf het maar vreemd vinden weet je zeker dat je niet in de war bent met visavoorwaarden voor Nederlanders?! Die periodes klinken me toch echt te veel voor Nederlanders zoals 4 weken?! Die voor Filipijnen zijn veel strenger in het algemeen. Mijn ex woont en werkt in Taiwan daar zijn de voorwaarden voor Filipijnse zeer streng. Ik reisde een keer door van de Filipijnen naar Japan, daar vroegen ze mij visa en allerlei papieren etc., het koste wel wat moeite om ze te overtuigen dat ik als Nederlander niet nodig had (er zijn waarschijnlijk ook wat telefoons gepleegd).Ik kan niet geloven dat al die beschreven rijke landen zo minder streng zijn, je krijgt zeker problemen als je een grens over land gaat denk ik. Niet als Nederlander wees maar niet bang, Nederlandse reizigers maken die reizen regelmatig (waaronder ik) maar omdat je met een Filipijnse reist. Beschuldiging van mensensmokkel is niet uitgesloten, NG zal je dankbaar zijn. :zwart-wit:

Verder heeft ze op papier weinig terugkeer garantie. Ze heeft geen werk, geen kinderen en is gestopt met haar studie. Wat ze wel heeft is een franchise eetkraampje wat op haar naam staat. Misschien dat ze dit kan gebruiken?
Het spijt me  :weetikniet:, ik zie het ook somber in. Een visa voor korte termijn wordt meestal geweigerd als er gevaar voor vestiging is, en in dit geval is dat levensgroot aanwezig, maar je kunt het altijd proberen om het kraamtje te gebruiken. Wat gebeurt er met het kraamtje in de tussentijd, dit zullen ze zeker vragen? Is er echt niet iets wat haar op de Filipijnen bindt, zoals grond?! Zoniet probeer dan een visa voor langere termijn.

Ik zie het eigenlijk allemaal maar somber in.

mvg,

Wiking

ron

Belangrijkste is dat je alle juiste gevraagde documenten inleverd.

Welke gegevens de IND wil hebben voor de visum aanvraag kun je precies lezen op hun website.

Ik heb zelf 3 jaar geleden een vriendin van mij uitgenodigd en onderstaande brief als uitnodiging bij de aanvraag gedaan.
Deze vriendin had ook geen baan , geen ontroerend goed , alleen 2 kinderen.
Visum aanvraag werdt binnen 6 weken goedgekeurd.

-------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij schrijf ik u een brief met daarin een korte toelichting op de visum aanvraag van mijn gast.
Ik wil u laten weten dat ik **** uitnodig om naar Nederland te komen voor een verblijf van 3 maanden te weten van *** tot *****.
Tijdens haar verblijf zal ik alle kosten die hieraan verbonden zijn zoals algemene dagelijkse levensbehoeften, excursies en overige onvoorziene kosten op mij nemen. Tevens biedt ik haar onderdak voor deze gehele periode.

Mijn gast heeft niet de intentie om na het verstrijken van de visum periode in Nederland te blijven, daar wij bezig zijn een toekomst samen op te bouwen en dit op geheel legale wijze willen doen. U kunt erop vertrouwen dat ik er zorg voor zal dragen en erop toe zal zien dat wij ons houden aan alle vereisten die van toepassing zijn omtrent haar terugkeer naar de Filippijnen.
Wij kennen elkaar sinds enkele waarbij ik **** tot **** naar de Filippijnen geweest ben en wij aldaar een fijne tijd met elkaar doorgebracht hebben.
Omdat wij beiden van mening zijn dat het beter is om eerst kennis te maken met Nederland alvorens een eventuele verdere procedure te starten hebben we ertoe besloten dat zij eerst een periode van 3 maanden hierheen komt.
De bedoeling is om kennis te maken met het land, mijn familie en de manier van leven en alvorens te besluiten of/waar wij ons definitief willen vestigen.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en voor eventuele vragen of nadere toelichting kunt u mij bereiken op bovenstaand telefoonnummer.

Quezonboy

Citaat van: ron op woensdag 15 februari 2012, 23:23:45
Belangrijkste is dat je alle juiste gevraagde documenten inleverd.

Welke gegevens de IND wil hebben voor de visum aanvraag kun je precies lezen op hun website.

Ik heb zelf 3 jaar geleden een vriendin van mij uitgenodigd en onderstaande brief als uitnodiging bij de aanvraag gedaan.
Deze vriendin had ook geen baan , geen ontroerend goed , alleen 2 kinderen.
Visum aanvraag werdt binnen 6 weken goedgekeurd.


Die twee kinderen bleven dus achter op de Filipijnen dus om er was genoeg zekerheid dat jouw vriendin terug ging naar de Filipijnen, ook mantelzorg kun je meenemen. Helaas de vriendin van Wiking geen kinderen :negatief:. Het gaat om de binding met de Filipijnen dus dat ze weer terugkomen naar de Filipijnen.

wiking

Hallo,

Bedankt voor de voorbeeld-brief. Ik neem aan dat ik deze van u mag gebruiken. Is het verstandig om al gelijk bij de 1e aanvraag foto's, etickets, hotel vouchers, en chat/sms/voice gesprekken toe te voegen? Aangezien dit niet direct vereistte documenten zijn.

mvg,

Wiking