Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorrijbewijs in België

Gestart door Fail_over, zondag 19 mei 2013, 20:02:29

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Ik had al een en ander vernomen dat als je 2 jaar een  :belgiesmiley: auto rijbewijs hebt, je op een motor van max 125 cc mag rijden. Enkel op de  :belgiesmiley: wegen.

Ik kwam nu deze link tegen:

http://www.rijbewijs-a.be/nieuw-motorrijbewijs-regeling-2013

Met deze passage:

Als je je autorijbewijs voor 1989 hebt behaald heb je ook automatisch het motorrijbewijs. Dit verandert niet.

Ik heb mijn rijbewijs gehaald in 1985, Dan mag ik dus eender welke motor rijden? Ook buiten  :belgiesmiley:   :confused2:   :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

ganda


Als u een rijbewijs heeft dat is uitgereikt in België ( model van de Europese gemeenschappen ) zult u zien dat de categorie A en B zijn afgestempeld.

Je mag dus met eender welke motor en personenwagen op de weg. Ook buiten België.

http://www.hetmotorrijbewijs.be/docs/NewMotorrijbewijs-Web.pdf

Zie naar de rubriek 3 Diversen




Fail_over

Waarom heb ik dan weer het gevoel dat er op mijn rijbewijs iets niet klopt?   :ikkeniebegrijp:



Uploaded with ImageShack.us
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

ganda

#3
Volgens het rijbewijs dat u ons laat zien heeft u het rijbewijs B behaald op 16.06.1991 en niet in 1985.



Een rijbewijs B behaald op 21/04/1977 ziet er zo uit

U zult zien dat de houder het rijbewijs CE 5 jaar later behaalde nl 24/11/82

Hij heeft een medische shifting tot 15/11/2017

De houder mag permanent rijden met alles van categorie A-A3-B-G

Betreft categorie CE en bezoldigd vervoer mag hij rijden tot 15/11/2017

Met categorie D mag hij niet rijden.






Fail_over

Ja, k zag het ook Ganda. Dan is dat door het  :belgiesmiley: gemeentehuis verkeerd overgenomen.
1985 is het jaar dat ik mijn theorie gehaald heb, en 3 maanden daarna mijn praktijk.

1991 kan nooit het geval zijn geweest omdat ik eind 1987 in dienst ben gegaan, en toch echt met de auto ben gegaan.

|Toch eens uitzoeken dan. thx.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

ganda


Ik veronderstel:

Op 16/06/91 heeft U een Belgisch rijbewijs gekregen op vertoon van Uw Nederlands rijbewijs dat geldig was voor categorie B ( examennr: 70/NL3192599158 )

Hoelang U dat NL rijbewijs had is/was niet belangrijk en daarom is dat niet opgenomen op uw Belgisch rijbewijs.

Een andere verklaring denk ik niet dat er is.


Fail_over

#6
Ik ben pas naar  :belgiesmiley: verhuist op 11 maart 2011. Voorheen altijd in  :nederlandsevlag: gewoond.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Tinulang_Manok

Citaat van: Fail_over op maandag 20 mei 2013, 18:48:04
Ik ben pas naar  :belgiesmiley: verhuist op 11 maart 2011. Voorheen altijd in  :nederlandsevlag: gewoond.

Dit bedoel ik dus met genaaid worden waar jezelf bijstaat, zelfs in  :belgiesmiley: .
Van de  :smiley-philippines: kan ik het nog wel hebben. Van  :belgiesmiley: is het echt een pesterij.

Sorry hoor, maar mijn ervaringen met  :belgiesmiley: dwingen me om die kant op te denken. En dat valt me héél erg tegen van mijn zuiderburen.
:kotsen:

(De overheid dan)
Ik denk dat dat nog wel meevalt, de buitenlandse overheden gaan uit van de datum die op je :nederlandsevlag: rijbewijs staat.
Dat wil nog wel eens een afwijkende datum zijn, zo staat op mijn duitse rijbewijs dat ik al mijn rijbewijzen op dezelfde datum in ´95 heb behaald, terwijl ik in ´90 al vrolijk legaal rondreed in :nederlandsevlag:. De datum in ´95 is de dag dat ik mijn militaire rijbewijs C liet overschrijven naar een :nederlandsevlag: burgerrijbewijs.
Amare et sapere vix deo conceditur