Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

'Ronselen' van Phil chauffeurs

Gestart door TBV-AidT, zaterdag 21 september 2013, 18:33:52

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: Ronny55 op maandag 23 september 2013, 06:00:36


PS ,ik heb eerder het gevoel dat je nog nooit hier geweest zijt  :weetikniet:





Ronnie,

ik vermoed dat hij in woont, is dat zoveel verschil met de  :smiley-philippines:  ?


Cosyns Guy,

jij weet waarover je praat,ik sta dan ook helemaal achter je standpunt.




Voor hun die meer info willen  :   



- Is de Filipijnse trucker de nieuwe Pool?  :  http://alturl.com/r2ofs

- Werving op de  :smiley-philippines: APPLY NOW!!! and BE a PART OF DINOTRANS SIA - Leading Trailer Trucking in Europe!!!!  :  www.stb-djl.com/announcements.php?id=77

- Facebookpagina van The Filipino Drivers @ Dino Trans SIA  :  https://www.facebook.com/DinoTransSia

- Artikel in Truckstar  :  http://www.truckstar.nl/nieuws/detail/lets-transportbedrijf-huurt-filipijnse-chauffeurs-in/

- Facebook  :  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=583716075017967&set=gm.193994500780648&type=1&theater

- Firma Dinotrans  : http://www.dinotrans.de/



:hoedjeaf:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Ronny55

Het probleem is schreinend , maar daar moet de  :eu: ingrijpen ....Daar kan vanuit hier(  :smiley-philippines: ) niks aan gedaan worden.

Ge moogt gerust stellen dat de bemiddelaar ...Uitzendbureau.... Er flink wat geld aan verdiend, die geven nog het minst om die slavenhandel.

Zou dat ook niet vallen onder "human traficking"....Een schoolvoorbeeld van mensenhandel, die bemiddelings bureau's. Niet enkel met chauffeurs.

De autoriteiten hier zien enkel de divisen die op zulke manier binnenkomen, die trekken het zich nog het minst aan wat er met hun landgenoten gebeurd....Ze vereren de OFW als helden maar vergeten te zeggen dat 50% als niet meer in mensonterende omstandigheden moeten leven in de diverse landen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

TBV-AidT

Citaat van: Ronny55 op maandag 23 september 2013, 06:00:36
Citaat van: TBV-AidT op zondag 22 september 2013, 17:55:04
Citaat van: Tank op zaterdag 21 september 2013, 23:02:14
Als ze hierheen willen komen kiezen ze er toch zelf voor.
Ze worden niet gedwongen.
Hier heeft u helemaal gelijk in.
Echter, mogelijk ontgaat e.e.a. u even en een wedervraag;

waarom verblijft u mogelijk permanent in de Ph?, waarom heeft u die keus gemaakt als het antwoord ja is?

Mogelijk zal het antwoord worden kosten zijn lager en meer 'prettige' zaken in de PH...............de Ph-chauffeurs gaan naar Europa en worden lekker gemaakt met een dode mus. Dus even vanuit hun redeneren, wat zou u doen?

Citaat van: Amice op zondag 22 september 2013, 00:49:55
mja wazig die eerste post moet ik zeggen, het lijkt me beter om zo iets te posten op een EU commissie forum, want als we er hier aandacht aan geven zullen er enkel meer filipino's al OFW daarheen willen.

Die filipino's verdienen n kleine P40000 per maand bij Dino, hier rijden ze voor P15000 dacht ik.
Klagen over slapen in een kleine cabine, is dan weer typisch filippijns, velen zullen hier voor die P15000 op een matje op de grond slapen of in een hangmatje onder de truck zoals te doen gebruikelijk hier.
Diesel jatten, tja dat wordt in europa gelijk afgestraft, dat zal hier makkelijker gaan dan.  :biggrinn:

Die P40000 is uiteraard t.o.v. de kosten in de EU niet bijster veel, ze zullen er uiteraard ook van moeten eten.

Welnu, u slaat even de plank mis, uiteraard is de EU, politiek inmiddels op de hoogte en zeker TBV-AidT blijft dit vuur open houden.
Uw inschatting is onjuist en mogelijk ontgaat het u wat het 'probleem' is u haalt argumenten aan die deels op een veronderstelling zijn gebaseerd. Het juiste verhaal achter DINO-Trans en wat een chauffeur daar werkzaam schreef is schrijnend.

Deze oproep doen wij niet voor ons belang, de expats welke wonen in de Phils, Thailand etc. weten als geen ander hoe de culturen daar zijn en beloning.
Maar, expats lopen vaak met een 'gekleurde bril' op zij hebben de middelen maar de arme onderdanige Filipijn moet anders leven dan een Europeaan.

En laten daar nu de Europeanen (werkgevers) ernstig misbruik van maken. Maar als dit item als onnodig en ongewenst zou zijn hadden wij niet verzocht aan  de beheerder of wij hier ook melding mogen maken.

Stel u zelf de vraag wat u zelf zou doen als u in de schoenen/slippers van een Filipijn zou staan en waarom heeft u voor de Filipijnen gekozen. Misschien financieel voordeel een reden..........................kan maar zo zijn.

Onze volgende stap zijn de Ambassades die wij gaan informeren en Im/Emigratie dienst.

Wij zullen er alles aan doen om mogelijke meerdere 'volgelingen' te behouden voor uitbuiting.

Dat heb je mooi gezegd...Maar ik was van mening dat je voor uitbuiting met twee moet zijn...Ik veronderstel dat u de situatie in de  :smiley-philippines: kent, want U spreekt als een expert...Wij  :eu: ,met de rose bril,  :floet: die hier leven worden hier ook "uitgebuit" , iedere aankoop stijgt in prijs als ze onze neus zien ...om maar 1 vb te geven....Denkt ge nu echt dat wij dat niet weten ? Maar we nemen dat erbij en desondanks blijven we hier...Het is hier nog altijd beter toeven dan in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: .
De chauffeurs hier leven in hun truc of beter gezegt dikwijls eronder, een enkele heeft maar een slaapcabine en dat voor 200 euro /maand ,als ze dat al hebben.
Dan gaan ze liever naar  :eu: om "uitgebuit' te worden ze krijgen daar een truc met slaapcabine met meer plaats dan in hun huis. 10 $ /dag onkosten en 1000$ loon, ja het is nog altijd beter dan hier niets te hebben....Ze weten ook dat ze daar "uitgebuit" worden , maar dat nemen ze er graag bij....is nog altijd 10x beter dan hier.

Als ik dat hier nu moet gaan vertellen dat ze daar 10 $/dag +1000$ loon krijgen , maar dat ze dat in geen geval moeten doen.... Dan vragen ze of ik gek ben.

PS ,ik heb eerder het gevoel dat je nog nooit hier geweest zijt  :weetikniet:




Een mooie uitleg maar ook u even de 'rose bril' afdoen.
De europeaan heeft meer financiele armslag als hij in de Ph gaat verblijven en ja vaak betalen zij voor iets meer dan de phil. mensen.
Echter, in Europa is de levensstandaard echt duurder en het werk wat zij moeten doen en het uitgaven patroon is niet te vergelijken.
Over mij zelf hoef ik niet te gaan uitweiden, het gaat om de mensen en ja ik ken de sector en zeker de cultuur.

U schrijft onkosten vergoeding...........................niet dus, omrijden de kilometers teveel gereden moeten zij betalen. U moet helemaal niets vertellen want u kent de sector niet gezien uw verhaal.

Hier worden de gesprekken gevoerd; Gesprekken vinden hier plaats, 1011-B Remedios corner Modesto Streets, Malate, Manila, Philippines. (STB-DJL Human Link Inc )

Blijkbaar vindt u het normaal, maar wij komen voor deze mensen op en met of zonder uw steun.



Ronny55

Citaat van: TBV-AidT op woensdag 25 september 2013, 18:42:08

Een mooie uitleg maar ook u even de 'rose bril' afdoen.
De europeaan heeft meer financiele armslag als hij in de Ph gaat verblijven en ja vaak betalen zij voor iets meer dan de phil. mensen.
Echter, in Europa is de levensstandaard echt duurder en het werk wat zij moeten doen en het uitgaven patroon is niet te vergelijken.
Over mij zelf hoef ik niet te gaan uitweiden, het gaat om de mensen en ja ik ken de sector en zeker de cultuur.

U schrijft onkosten vergoeding...........................niet dus, omrijden de kilometers teveel gereden moeten zij betalen. U moet helemaal niets vertellen want u kent de sector niet gezien uw verhaal.

Hier worden de gesprekken gevoerd; Gesprekken vinden hier plaats, 1011-B Remedios corner Modesto Streets, Malate, Manila, Philippines. (STB-DJL Human Link Inc )

Blijkbaar vindt u het normaal, maar wij komen voor deze mensen op en met of zonder uw steun.

Dat is heel lovenswaardig...maar als je ze hier zou komen tegenhouden om in  :eu: zich te laten "Uitbuiten" zit de kans er in dat je niet veel vrienden gaat maken.

Je begint over de levensstandaard...De armste  :belgiesmiley: heeft tien maal meer dan meer dan 50% van de bevolking hier in de  :smiley-philippines: .

Hier wordt gestreden om te kunnen overleven...voor 3 x per dag rijst (maaltijd)te hebben. Hier heb je geen 50 personenwagens op 100 inwoners zoals in  :belgiesmiley: (5,5 miljoen personenwagens in  :belgiesmiley: deze week in HBVL)

Wat die roze bril betreft...Je komt hiernaartoe met de roze bril maar die ben je temet kwijt als je merk dat je hier allen plichten hebt en geen , niks, 0,0 rechten...ook op dat gebied zou  :belgiesmiley: nog iets kunnen leren dan waren er niet zulke wantoestanden met het vreemdelingen beleid. Wil je hier een politiek statement doen zit je zo in de petoet.  :jajaja: .

Dat is een "onwaarheid" ik weet uit eerstehand dat ze na iedere trip 10 euro onkosten krijgen/dag . Als je van bv aachen naar Gent rijd ipv naar Genk, 320 km extra, ja dan heb je problemen wat betreft diesel. Maar niet voor 10 km. Ik bedoel maar je hoeft het echt niet erger te maken dan het is...

Het is zo al schandalig genoeg, daar ben ik het met je eens.....maar je zou echt eens 6 maanden hier moeten komen leven of overleven met 1 euro/dag . Denk dat je dan de motivatie van de chauffeur om zich in  :eu: te laten "uitbuiten"


Dat er iets aan deze wantoestanden moet gedaan worden om de "luxelevenstandaard" daar geef ik je geen ongelijk.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

De pinoy zal de uitbuiting in eerste instantie erbij nemen om naar de  :eu: te kunnen gaan als opstap en net als ieder ander proberen daar vaste voet aan wal te krijgen door ander werk te zoeken zo mogelijk.

Voor hen is het een mogelijkheid om aan de armoede hier te ontsnappen.
Ook al weten ze dat ze in principe uitgebuit worden en ook al dienen ze daarvoor in veel gevallen  bij de recruitment offices daarvoor P10.000 op tafel te leggen om uberhaupt in aanmerking te komen voor die Dino job, als ze kunnen, doen ze het toch.

Daar doet "geen kennis" van de transportbranche niets aan af.
Maar wellicht heeft men iets aan de reacties hier om plan de campagne te trekken.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Gibson

Ik heb zo het vermoeden dat "TBV-AidT" al een forum lid is. Hij weet de straten in Manila redelijk goed en de term "roze bril" wordt ook gebruikt  :lachen:

Maar ondanks al zijn argumenten begrijp ik nog steeds niet wat hij wil bereiken met het plaatsen van zijn post. 60 Miljoen (of meer) Filipijnen en wij moeten de paar vrachtwagen chauffeurs die ze nodig hebben ontmoedigen??  :jajaja: Hou toch asjeblieft op zeg. En zoals vele mij al voor zijn gegaan, over de hele wereld zitten ze (Over Sea Workers) en nog voor veel minder geld. Goed praten lukt niet maar als die organisatie van hem dit wil aanpakken zullen ze dat toch op een heel ander niveau moeten doen en niet op een Filipijnen forum  :ikkeniebegrijp:

Plus, 1 berichtje op de website van zijn organisatie is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ziet er naar uit dat hij meer tijd op dit forum besteed dan op zijn eigen website.  :neeneenee:

Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Amice

Toch goed om dat even te melden Gibson.
Het ziet er naar uit de reden om het hier te posten  :dollareyes: is in de vorm van lidmaatschap & donaties.

[expando]http://www.transportineuropa.com/images/banners/headertbvaidtnw2.jpg[/expando]

Het kan maar zo zijn dat het iemand van dit of "het andere" forum is, dat vermoeden had ik al vanwege de uitdagende reacties.

:benweg:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Gibson

Amice,

Zijn reacties vond ik ook nogal agressief voor een "officiële" vertegenwoordiger van een organisatie die iets onder de aandacht wil brengen, zeker tijdens zijn eerste paar posting op dit forum. Als ik zo iemand als vertegenwoordiger van mijn organisatie ( qua werk dus) had, zou mijn vertrouwen in zo'n iemand om mijn belangen te verdedigen/vertegenwoordigen ongeveer op niveau NUL zijn.  :lachen:

Dus...... :benweg: laat maar schuiven.

Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Cosyns Guy

Jongens,jullie zitten hier te gissen en "kennersadvies " te geven,doe dan ook eens de moeite om op facebook naar TBV-AidT tegaan,weten jullie tenminste waarover het gaat zonder voorbarige conclusies te trekken.
Het is een  :nederlandsevlag: chauffeur die op Facebook een groep gestart heeft waaruit TBV-AiDT onstaan is om de wantoestanden in het transport aan te duiden.
En nogmaals,de  :smiley-philippines: met  :eu:  is appels met peren vergelijken.Wij wonen nog altijd in  :eu: en niet in de  :smiley-philippines: en diegenen die in de  :smiley-philippines: wonen en een min of meer luxeleven hebben het zij hun gegund maar laat dan ook iemand kritiek geven op al de goedkope werkkrachten die  :eu: overspoelen tenkoste van de werknemers die moeten inleveren en in veel gevallen niet meer rondkomen om hun " luxeleventje" voort te zetten.

Gibson

Mijns inzien heeft TBV-AidT geen kenners advies nodig daar hij al redelijk bekend is met de Filipijnse forum terminologie. En de agressieve aard van zijn antwoorden zullen alleen maar tot meer "vragen" leiden tenzij hij eens duidelijk kan maken wat hij nu precies wil bereiken met het plaatsen van zijn posts op een Filipijnen forum.

Jullie geven kritiek op de goedkope werk krachten en dat is typisch iets wat bij mij in het verkeerde keelgat schiet (en dan maakt het nog niet eens uit of het een Pool, Filipino of wat voor nationaliteit dan ook is). Je benaderd dit probleem verkeerd en zal bij de overheden, de werkgever EN zijn klanten moeten beginnen, niet op een forum en dan nog op een agressieve toon t.o.v. de forum leden die dan nog (in luxe of niet ter zijde gelaten) op de Filipijnen wonen. De goedkope arbeidskracht zal elke baan, waar dan ook, aan nemen omdat het beter betaald dan in het land van herkomst.

Als ik jouw een baan aanbied, in het buitenland, voor MEER dan dubbel jouw salaris, wat zal jij doen?

Dus, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, zeker op een forum.
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"