Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

actie "Help Manila Verzuipt"

Gestart door kulay, donderdag 16 augustus 2012, 13:56:49

Vorige topic - Volgende topic

kulay

Help Manila Verzuipt !

Onder dit motto organiseren de 4-de pijler organisaties KULAY vzw en AMIE-België een noodactie voor de getroffen bevolking van de watersnood in de Filipijnen.
Vooral de bevolking in sommige krottenwijken zagen heel hun bezittingen door het water meegesleurd.  Onze plaatselijke contactpersonen rapporteerden met onderstaand verslag.

Noodsteun wordt in eerste instantie gebruikt voor dringende gezondheidszorg.  Door het ploeteren door het "met rattenpis" vervuilde water zijn er heel wat infecties opgelopen die dringend moeten verzorgd worden.  Ook is er door het niet-beschut wonen een nieuwe vloed van verkoudheden en is er vrees voor nieuwe tbc-besmettingen.

Wilt U steunen stort dan op de rekening van AMIE België :  BE56 0003 2569 6088
Met vermelding 'Noodhulp Manila'
fiscaal attest voor giften vanaf 40â,¬

josv

Ik heb ook een nederlands gironummer beschikbaar voor eventuele giften. Hier alleen een bonnetje boven de 60 euro  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Luke

Goe gedacht! Zo kan ik ook mijn trips financieren  :dollareyes:

Quezonboy

En er komt toch ook weer malaria in Manila voor? Hoe wil je de mensen bereiken, zijn de wegen al weer begaanbaar?

kulay

Wij werken met de organisatie KAIBIGAN en INA FOUNDATION.
Hebben daar zeer goeie banden mee en werken daar reeds jaren mee samen.

Zij organiseren free clinics: zij hebben de dokters, wij betalen de medicatie.

huisman45

Citaat van: josv op donderdag 16 augustus 2012, 14:16:48
Ik heb ook een nederlands gironummer beschikbaar voor eventuele giften. Hier alleen een bonnetje boven de 60 euro  :happy2:
Heb nog een bankaccount op de britse maagdeneilanden
is heel voordelig. :applaus: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

yepyep

Citaat van: Quezonboy op donderdag 16 augustus 2012, 14:58:27
En er komt toch ook weer malaria in Manila voor? Hoe wil je de mensen bereiken, zijn de wegen al weer begaanbaar?

Vertel eens waar je deze informatie vandaan hebt? Dank je.

joost



Hallo.
Ik ben eergister en gisteren met de auto vanuit Malabon naar het centrum gereden. ( Wat een ervaring om hier te rijden ) Eergister vanuit Malabon - Monumento helemaal  onder de LRT door naar het centrum en gisteren vanuit Malabon en zo langs de tondo en de haven. Wel wat water op straat maar dit is niet noemenswaardig. Aan de andere kant van de stad , bij het vliegveld , daar schijnt het ergste ook over te zijn.

Joost en Lourdes.

Amice

De wateroverlast is idd zo goed als verdwenen maar de ziektes steken toenemend de kop op.

Ook Amice is getroffen   :cold: en ook andere bekende Nederlanders, maar uiteraard vooral veel filipino's.

Het zijn veelal lichte griep verschijnselen met pijn beginnend onder de gordel en escaleert tot algehele spierpijnen, koorts verschijnselen, hoofdpijn, etc.

Hoe het die trycycle en pedicap jongens vergaat,die iedereen door het water loodsden,  :weetikniet:, het zijn veelal wel sterke knapen die ook wel in manila bay hebben gezwommen.

Donaties kunnen aldus gewoon op mijn nederlanse bankrekening gestort worden, betaal toch geen belasting daar.
:biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent