mooi strandresort gezocht in puerto galera of palawan

Gestart door PHwaarde, zondag 9 december 2012, 08:04:59

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik ben op zoek naar een goed strandresort in puerto galera of palawan (niet coron). Er is echter zoveel keus op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie o wie heeft goede ervaringen met een bepaald hotel/resort daar? â,¬75-â,¬100 max per nacht, mijn belangrijkste eis is dat de kamer schoon, & niet al te klein is (minimaal 26 m2)

ron

Palawan heeft inderdaad veel hotel die er goed uitzien er is keuze genoeg.

Zelf nog niet geweest maar hoor goede verhalen over Microtel op Palawan ( http://www.microtel-palawan.com/ ) rate rond de 4000 Php per nacht
Niet echt aan strand wel goede uitvalbasis vindt ik zelf Hotel Centro afgelopen jaar weekje verbleven en is goed bevallen niet te ver van centrum activiteiten en genoeg mogelijkheden om daytrips te gaan doen ( http://www.hotelcentropalawan.com ) room rate ook zo rond de 4000 php per nacht.

En ja wil je echt aan strand zitten kijk dan eens naar de resorts rond Sabang Beach mooie resorts maar behoorlijk aan de prijs en voor mij persoonlijk te ver van centrum.
Maar uitermate geschikt voor alleen een strand vakantie. ( room rates die ik vorig jaar december gevraagd hebt gemiddeld vanaf 5000 a 6000 Php per nacht )

gosternokke

  Onzin er zijn maar 2 dure resorts in Sabang, duluyon en sheridan.  Daar betaal je rond de 100 euro.
Alle andere resorts zijn substantieel goedkoper,hier het overzicht

   http://www.lakas.com.ph/2012/02/lodgings-in-sabang-puerto-princesa-palawan/

ron

Citaat van: gosternokke op zondag  9 december 2012, 11:39:53
  Onzin er zijn maar 2 dure resorts in Sabang, duluyon en sheridan.  Daar betaal je rond de 100 euro.


Zijn ook de enige 2 die ik gevraagd heb :D  was er voor een daytour naar underground river en was benieuwd naar de prijzen.
Voor mij persoonlijk is Sabang Beach leuk maar niet om 3 weken te gaan zitten , te ver van de bewoonde wereld voor mij.

gosternokke

3 weken is wel veel ja voor  Sabang.     1 week vullen word al moeilijk tenzij je een echte strandluieraar bent.

  Vanuit Sabang kun je cross-country jungle trekkings doen startpunt is Sabang aan de westkust, en je trekt dan in 3 dagen door de jungle   langs mount  Cleopatra naar de oostkust.

Als je van plan ben in Sabang te verblijven hoef je ook geen dagtour naar de underground meeer te boeken, je kan er dan gewoon heenlopen.

Wel tervoren in Puerto ee permit kopen, anders geen toegang.  Scheeld behoorlijk want een permit kost paar honderd peso. Eeen complete underground tour via hotel of travelagency geboekt kost minmaal 1500 peso

Koen

In oktober 2011 hebben we 3 nachten verbleven in het Sheridan hotel in Sabang. Reden waarom ik het hotel geboekt had is dat ik niet vanuit Puerto Princesa een paar uur in een overvolle minibus wou zitten, dan wachten op de pier, dan underground river, dan terug een paar uur in een overvolle minibus. Is een duur hotel, maar we kregen bij aankomst wel een andere (duurdere) kamer. Vanuit deze kamer konden we via het schuifraam het zwembad in ... een lekker groot zwembad. Tijdens ons verblijf was het erg rustig. Ik schat dat er nog max. 20 andere gasten waren.

Vanuit het Sheridan hebben we een underground river tour geboekt. Dit koste toen 900php/person. Dat was inclusief: boat transfer, permit + entrance fee, tour guide, snack. Wij kozen toen voor de tour om 08.30 am. Dit is (was) het minst drukke moment om de underground river te bezoeken. Nadien komen de vans uit Puerto Princesa en word het drukker. Hoe druk het nu is weet ik niet.

Het hotel organiseerde nog enkele andere activiteiten: Ugong Rock whith Zipline Tour 1500 php/person, Sabang Waterfalls via Chinese Temple tour 300 php/person, Mangrove paddle boat tour: 300 php/person, Mangrove tour with ATV ride 1500 php/person, ATV tours 800php/person/1hour, City tour: 600 php/person, en verder kon je nog wat huren zoals kayak, water boards... (Sheridan hotel prijzen van 1 jaar oud)

Na ons verblijf daar, zijn we vanuit Sabang vertrokken naar El Nido...


gosternokke

Ja , Sheridan is de absolute top in Sabang

 

Hier mijn asawa voor het  zwembad van Sheridan.     Nog nooit overnacht in Sh. kamer prijzen van 7000 pesos gat net boven men budget  , we maken er alleen fotoos  das gratis      :lachen:

Ik kom natuurlijk vaak met gasten daar om de underground te bezoeken.   Die underground heb ik nou zo vaal gezien, ik blijf meestal wat rondhangen in Sabang.

Nog wat tips.   Het is goed zwemmen op het strand, en zelden kwallen aan deze kant van Palawan.  Kijk wel uit er staat als je wat verder in zee gaat een sterke stroming. Er word weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar er verdrinken ieder jaar 10 mensen in Sabang.  Meet wel  filipijnsen die nauwelijks kunnen zwemmen ,maar onlangs ook een koreaan.

De beste Kalamaris van de  :smiley-philippines:  hebben ze in het Tribalrestaurant vlak naast de pier.


  Die Sabangwaterfall tour die Koen vermeld en per persoon 300 peso kost als jem bij Sheridan boekt is eigenlijk gewoon gratis.

  Vanaf de pier loop je in  zuidelijke richting langs de kust, je komt langs Dabdab resort en gaat over het terrein van de boedistise tempel,  na een half uur lopen over grote ronde keien langs de kust kom je vanzelf bij de waterval. Toegang is gratis.

Baliw-katok


gosternokke

Tegenwoordig staan er dagelijks op het pad langs het strand voor  Sheridan ,een stel pinoys met een enorme Palawan bearcat.





  Voor 50 peso mag je met dat dier op de foto,  maar helemaal ongevaarlijk is het misschien toch niet   :lachen:


    Zijn meer mensen die een tamme  hebben rondlopen in Palawan

PHwaarde

Citaat van: gosternokke op maandag 10 december 2012, 10:16:37
Ja , Sheridan is de absolute top in Sabang

 

Hier mijn asawa voor het  zwembad van Sheridan.     Nog nooit overnacht in Sh. kamer prijzen van 7000 pesos gat net boven men budget  , we maken er alleen fotoos  das gratis      :lachen:

Ik kom natuurlijk vaak met gasten daar om de underground te bezoeken.   Die underground heb ik nou zo vaal gezien, ik blijf meestal wat rondhangen in Sabang.

Nog wat tips.   Het is goed zwemmen op het strand, en zelden kwallen aan deze kant van Palawan.  Kijk wel uit er staat als je wat verder in zee gaat een sterke stroming. Er word weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar er verdrinken ieder jaar 10 mensen in Sabang.  Meet wel  filipijnsen die nauwelijks kunnen zwemmen ,maar onlangs ook een koreaan.

De beste Kalamaris van de  :smiley-philippines:  hebben ze in het Tribalrestaurant vlak naast de pier.


 Die Sabangwaterfall tour die Koen vermeld en per persoon 300 peso kost als jem bij Sheridan boekt is eigenlijk gewoon gratis.

 Vanaf de pier loop je in  zuidelijke richting langs de kust, je komt langs Dabdab resort en gaat over het terrein van de boedistise tempel,  na een half uur lopen over grote ronde keien langs de kust kom je vanzelf bij de waterval. Toegang is gratis.




Sheridan ben ik al eens verbleven een dikke 1& 1/2 jaar geleden. Destijds heb ik gebruik kunnen maken van hun soft opening prijzen. De prijzen liggen nu echter een heel stuk hoger. Ik hoopte dan ook een ander mooi strandresort te kunnen vinden met ietwat vriendelijkere prijzen  :jajaja: