Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Etihad halveert waarde van miles

Gestart door ladgar, zondag 9 oktober 2011, 22:04:49

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

De Etihad guest miles zijn met onmiddellijke ingang in waarde haast gehalveerd.
Vroeger een return Brussel Manila voor 75000 miles , nu 137500 miles.
Ook vervallen de miles voor een Etihad Guest member reeds na 2 jaar ipv 3 jaar.

westhoek

Ik voorspelde dit al een paar jaar terug. Ze voelen de hete adem van o.a. Qatar. Heb ooit nog naar Bangkok gevlogen aan 415 â,¬, voor die prijs kan je niet naar Blankenberge gaan, maar ook al de andere tickets heb ik er nooit boven de 540 â,¬ betaald. In het begin zat ik bijna alleen op een vlucht naar Abu Dhabi.

Ik heb nog wat miles bij Etihad, dus ik zal ze laten omzetten in een vluchtje business seat.

xav

"Vroeger een return Brussel Manila voor 75000 miles , nu 137500 miles."  :ikkeniebegrijp:

is dat nu 75000 en vroeger 137500..?

ik krijg toch maar +- 16000 miles voor een retour in economy...

die 75000 zal wel in business class zijn...

xav

ik heb de indruk dat etihad serieus aan het besparen is  :negatief: ... krapper zitten, lounge voor silver en gold members is nu afgesplitst van de business members... eten was deze keer ook veel minder...

zo te zien is de olie bijna op in de emiraten  :lachen:

als mijn miles nu ook maar half zoveel waarde zullen hebben zal ik toch wat meer uitkijken...

Phille

Citaat van: xav op woensdag  9 november 2011, 13:03:44
ik heb de indruk dat etihad serieus aan het besparen is  :negatief: ... krapper zitten, lounge voor silver en gold members is nu afgesplitst van de business members... eten was deze keer ook veel minder...

zo te zien is de olie bijna op in de emiraten  :lachen:

als mijn miles nu ook maar half zoveel waarde zullen hebben zal ik toch wat meer uitkijken...

Het was nu net door hun interessant frequent flyer programma dat ik bij voorkeur bij Etihad boekte; dit veranderd de zaak wel en wordt het een maatschappij zoals alle anderen; was al een tijdje voelbaar dat het op vlak van service naar beneden ging. Gelukkig moet ik nu niet zoveel meer vliegen en de volgende keer dat ik naar de Filipijnen ga, dan zal het de prijs zijn die mijn keuze bepaalt. Opeens wordt KLM een optie  :denk:


westhoek

Heb eergisteren een vluchtje kunnen boeken voor 450 euro in promotie, anders had het 750 euro geweest voor eind deze maand (wel naar Bangkok), zal dan al mijn miles proberen op te souperen.

Het is altijd hetzelfde met die maatschappijen, eest proberen klanten in te pikken van een ander, zelf in de problemen komen en alles terugdraaien. Qatar is nu ook zo bezig.

Johan En Elvie

Wij vlogen vorige keer ook met Etihad maar die vliegmiles interesseren ons totaal niet, ik denk dat wij ook niet genoeg vliegen om daar te kunnen van profiteren (1 keer om de 2 a 3 jaar)

Wat voor ons nu wel van tel is dat wij vanuit Brussel kunnen vliegen met Qatar eerts naar Doha en dan rechtstreeks naar CEBU, Manila is niet meer nodig, niet meer s'avonds laat in Manila aankomen waardoor we een hotel moesten zoeken.

Nu zijn we dan in CEBU en dat is veel dichter bij Ormoc (supercat ik denk 1u00' of zo iets)
En moest het ook al te laat zijn voor de supercat dan kunnen wij bij mijn vrouw haar tante slapen.
Zelfs al zou het ticket iets duurder zijn dan bij ethiat het gemak is ook een voordeel.
Je moest eens weten welke trip we achter de rug hadden vorig jaar in November om in Leyte te geraken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

bigfoot12345

Ik vloog dit jaar voor het eerst met etihad en alles was dik in orde maar wat mij betreft niet beter dan klm.
Volgend jaar zou ik ook van brussel naar cebu willen vliegen en niet meer naar manila maar wat me nog doet twijfelen zijn de lange wachttijden in doha tijdens de terugreis.

Pjottr

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag  9 november 2011, 18:24:32
Wij vlogen vorige keer ook met Etihad maar die vliegmiles interesseren ons totaal niet, ik denk dat wij ook niet genoeg vliegen om daar te kunnen van profiteren (1 keer om de 2 a 3 jaar)

Wat voor ons nu wel van tel is dat wij vanuit Brussel kunnen vliegen met Qatar eerts naar Doha en dan rechtstreeks naar CEBU, Manila is niet meer nodig, niet meer s'avonds laat in Manila aankomen waardoor we een hotel moesten zoeken.

Nu zijn we dan in CEBU en dat is veel dichter bij Ormoc (supercat ik denk 1u00' of zo iets)
En moest het ook al te laat zijn voor de supercat dan kunnen wij bij mijn vrouw haar tante slapen.
Zelfs al zou het ticket iets duurder zijn dan bij ethiat het gemak is ook een voordeel.
Je moest eens weten welke trip we achter de rug hadden vorig jaar in November om in Leyte te geraken.

Vlgs mij ben je in de war met emirates die heeft als thuishaven Doha Qatar
Ethiad heeft als thuishaven Abu Dabi en dat ligt in de verenigde Arabische Emiraten
Overstap Ethiad naar manila in Abu is 3 uur
Ethiad vliegt vlgs mij niet op Cebu
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Johan En Elvie

Even gekeken op de website van qatar airways en vond dit.

   
vertrek: QR942   Bruxelles (BRU) 15:10  - aankomst   Doha (DOH) 23:30                       
vertrek: QR656   Doha (DOH) 01:30 +1 day(s)   - aankomst Cebu (CEB) 15:55 +1 day(s)   
totale duur 17:45 hrs   
nu voor 926.98 EUR (als je nu gaat)

ik ben niet in de war met emirates
ik schrijf
niet met ethiat die te laat aankomt in manila
maar nu met Qatar die eerst naar Doha gaat en dan verder naar CEBU

Oei net gekeken bij de terugvlucht dan zou je 26:15 hrs onderweg zijn via dezelfde weg omdat je in doha s'avonds laat aankomt en pas de volgende dag om 7u35 kan vertrekken richting Brussel.
Daar heb ik dan ook geen zin in en zou daar toch een oplossing willen voor zoeken hoe het korter kan.
of weet iemand een goede verblijfplaats in doha om te overnachten die uw reeds uitgedunt budget (want je komt van de Filipijnen) niet te veel belast
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.