Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

KLM gaat voor 'social seating'

Gestart door Mawibata, zondag 18 december 2011, 23:07:22

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



KLM gaat voor 'social seating'


AMSTERDAM -  Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken. 'Social Seating' in een vliegtuig.
KLM lanceert begin 2012 een nieuwe toepassing om vooraf via Twitter, Facebook en LinkedIn aan boord je favoriete buurman of buurvrouw uit te kiezen.
Tenminste, dat hoop je dan maar. Als het tegenvalt, zit je er de hele vlucht mooi aan vast.


We moeten weer zo nodig netwerken en daten, het liefst 24 uur per dag. Het lijkt me een vermoeiend gedoe. Liever heb ik helemaal niemand naast me. Dat schept tenminste meer ruimte. Eindelijk een moment voor jezelf. Mobiel uit, beetje lezen, drankje, filmpje kijken, ongestoord nog wat werken, slapen. En als er dan iemand bij me komt zitten, dan kan dat soms verrassende gesprekken opleveren. Vaak niet.

Waarom moet alles nou toch vastgelegd en dichtgekit worden? Onverwachte wendingen zijn veel leuker. Het avontuur lijkt met de nieuwe media te verdwijnen. Op reisbestemmingen word je geleid door allerlei 'apps' op je smartphone in plaats van door je intuïtie. Natuurlijk, ze bieden ook voordelen. En ja, jongeren groeien ermee op. Maar dat constante turen op minischermen kan ook wel eens gaan irriteren.

Dat geldt tevens voor het uitzoeken van een vakantie op internet. Je ziet door de bomen het bos niet meer, zoveel reisaanbod is er online. Mensen ervaren dat complexe doolhof, merk ik, in toenemende mate als vervelend. Ze twijfelen ook aan de juiste keuze. En als je dan iets passends gevonden denkt te hebben, weet je niet of het verstandig is daar te boeken en betalen.

Daarom zal het vertrouwde reisbureau een taak houden. Maar het moet wel mee met de tijd. Deskundig advies in de winkel èn op de website (of aan huis), onderscheidende producten, de beste prijzen, zekerheid, sfeer en verbeelding, gemak en snelheid geven de doorslag.

Aardige tussenvorm is www.vakantiezoekopdracht.nl. Wensen vanuit de luie stoel thuis aangeven, waarna reisprofessionals online offertes op maat uitbrengen. En nieuwkomers als www.wimdu.nl bemiddelen in Social Travel. Allemaal prima, maar Social Seating gaat mij persoonlijk te ver.




p.eldering@telegraaf.nl



Bron  :    http://www.telegraaf.nl/reiskrant/11083275/__Social_Seating__.html

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Rich de Nederbelg.