Procedure na huwelijksaangifte

Gestart door White_Star, maandag 8 december 2014, 16:05:37

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: White_Star op dinsdag  9 december 2014, 09:50:19
Van de 13 aangehaalde punten hoeven wij ons alvast geen zorgen te maken.
De 3 puntjes waarop de burgerlijke stand zich kan baseren zijn eigenlijk het perfecte antwoord op mijn vraag, hoe zich dit concreet tot uiting zal brengen zal ik dan wel zelf moeten ondervinden.

Wat ik mij dan wel afvraag wat de rol is van het parket, aangezien de burgerlijke stand eigenlijk zelf de controle moet uitvoeren...

Citaat van: opinie op dinsdag  9 december 2014, 10:18:26

  • Een van de partijen is niet geslaagd in alle wettelijke mogelijkheden om zich in België te vestigen;
    Het laatste middel om een visum te bemachtigen, echter een probleem indien beiden oprecht zijn maar één van de twee illegaal in het land verblijft.

Bovenstaand punt is mogelijk een struikelblok. Hoelang is haar au-pairvisum nog geldig? Kan ze dit nog verlengen?

Het parket behandelt meerdere onderzoeken per arrondissement. Er is meer ervaring en ze kennen jou niet.  :confused2: Een bekende ambtenaar zou te gemakkelijk de zaak doorlaten. Anderzijds door gebrek aan kennis te snel goedkeuren of weigeren.

Je kan de punten eens overlopen met je vriendin. Schrijf elk voor zich de antwoorden op en vergelijk daarna. Als ze een vraag niet snapt, gewoon open laten. Nadien vergelijken en verklaren. Nooit een perfecte harmonie betrachten want dat is een kenmerk van ingestudeerde antwoorden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

White_Star

Haar au pair visum is geldig tot eind mei 2015. Dit kan niet verlengd worden aangezien je maximum 1 jaar au pair kunt zijn in België.

opinie

Citaat van: opinie op dinsdag  9 december 2014, 10:33:42
Hoelang is haar au-pairvisum nog geldig? Kan ze dit nog verlengen?

Citaat van: White_Star op dinsdag  9 december 2014, 12:26:33
Haar au pair visum is geldig tot eind mei 2015. Dit kan niet verlengd worden aangezien je maximum 1 jaar au pair kunt zijn in België.

De reden van de vraag was om je een voorbeeld te stellen van een onderzoeksvraag. Men weet goed genoeg het antwoord. Zo bekomt men een beeld van wat je weet over haar en haar situatie.

Haar verblijf als au-pair kan twee kanten op. Afhankelijk van de formulering van de vraag en het antwoord.
Trouwen om hier te blijven of bewust zijn van het leven hier.

Het spel van vragen en antwoorden kan alle kanten op.

Nu moet je niet haar overbezorgd maken over de formulering want dan zit ze er gespannen bij en valt ze over haar woorden of wikt ze haar woorden teveel wat dan weer verdacht lijkt. Belangrijk is dat het gesprek oprecht en in een ontspannen sfeer verloopt.

Bedenk zelf wat achterdochtige vragen, vragen die je het bloed vanonder nagels halen. Bedenk daarop goede, beleefde antwoorden.
Zo ben je op het ergste voorbereid, normaal valt het allemaal.

Toen mijn vrouw haar nationaliteitsaanvraag deed (enkele jaren getrouwd, moest toen nog), kwam een tijdje later ook de agent langs.
Gewoon in de huiskamer, onverwacht, niets voorbereid.
-Mijn eerste vraag:
Haar reactie op "Waarom bent u getrouwd?" was een lachbui en "Wat een rare vraag is dat?" "Ja, pff, gewoon.." "Uit verliefdheid?" "Ja, wat anders?"

Spontaan reageren kan soms al genoeg zijn.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

White_Star

Oké, bedankt, ik laat zeker weten hoe het geweest is na afloop  :thumb:

LMBen

Anders kan ook nog de "belgie" route maar dan via nederland of duitsland.
Is makkelijk te doen omdat ze toch al hier in europa is.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

daf105paccar

Citaat van: White_Star op maandag  8 december 2014, 21:01:01
Zal dat dan samen zijn op het politiekantoor in mijn gemeente of elk afzonderlijk in het politiekantoor van onze woonplaats? Zij verblijft namelijk in Antwerpen en ik in West-Vlaanderen.
Waarschijnlijk zal u beiden naar hetzelfde politiekantoor moeten komen.
Ik kan dit echter niet met zekerheid zeggen. :atyourservice:


Amice

Citaat van: LMBen op dinsdag  9 december 2014, 15:36:17
Anders kan ook nog de "belgie" route maar dan via nederland of duitsland.
Is makkelijk te doen omdat ze toch al hier in europa is.

Mocht belgie weigeren om te trouwen dan kan idd via nederland of duitsland de EU route gevolgd worden en zo nodig kunnen ze in ook Denemarken trouwen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

dolfijn76

Ik weet ook niet hoelang jullie reeds een relatie hebben maar als jullie relatie pas begonnen is toen zij hier als au pair kwam voldoe je al niet aan een aantal basisregels.  Het laatste wat ik vernomen heb is dat je een relatie van 2 jaar moet kunnen aantonen of minstens 6 maanden samenwonen.  Als je niet aan die voorwaarden voldoet wordt in veel gevallen al een negatief advies gegeven.  De gesprekken gebeuren voor een groot deel apart.

Ik acht de kans vrij reëel dat ze gaan denken dat je met haar trouwt zodat ze kan blijven na haar au pair contract. Zeker als je haar maar hebt leren kennen tijdens haar contract hier.  Het is in ieder geval iets dat je niet bepaald kan voorbereiden en op je af zal moeten laten komen.  Hoe meer je het gaat voorbereiden hoe gemaakter het gaat overkomen

Alleszins veel succes.

White_Star

Beste dolfijn76,

Bedankt voor het succes wensen.

Het is zo dat ik mijn vriendin ken sinds augustus 2013, dus ongeveer 1 jaar en 5 maanden nu.
Voor haar au pair contract in België was ze au pair in het buitenland bij een Belgische familie die geregeld op vakantie kwam in België en zo heb ik haar hier leren kennen.

Ik dacht dat de regel van 2 jaar relatie enkel van toepassing was voor het afsluiten van een samenlevingscontract?
6 maanden samenwonen is niet mogelijk aangezien je als au pair wettelijk bij het gastgezin dient te wonen.

Ronny55

Citaat van: White_Star op dinsdag 30 december 2014, 08:53:06
Beste dolfijn76,

Bedankt voor het succes wensen.

Het is zo dat ik mijn vriendin ken sinds augustus 2013, dus ongeveer 1 jaar en 5 maanden nu.
Voor haar au pair contract in België was ze au pair in het buitenland bij een Belgische familie die geregeld op vakantie kwam in België en zo heb ik haar hier leren kennen.

Ik dacht dat de regel van 2 jaar relatie enkel van toepassing was voor het afsluiten van een samenlevingscontract?
6 maanden samenwonen is niet mogelijk aangezien je als au pair wettelijk bij het gastgezin dient te wonen.
Zou me niet teveel zorgen maken denk ik zo , gezien je haar al meer dan 1 jaar kent en jullie elkaar waarschijnlijk wekelijk zien , denk zo dat dit ook wel meer doorslag zal hebben als 2 jaar via chat en enkele bezoeken....  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.