Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

alweer een mislukt avontuur!

Gestart door spo0n, zaterdag 7 maart 2015, 15:43:53

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Citaat van: spo0n op woensdag 18 maart 2015, 22:08:41
Citaat van: Adik op woensdag 18 maart 2015, 21:44:08
Citaat van: spo0n op woensdag 18 maart 2015, 19:48:05
Citaat van: jens op donderdag 12 maart 2015, 11:55:21
Citaat van: spo0n op zaterdag  7 maart 2015, 15:43:53
Na mijn vorig mislukte relatie heb ik toch opnieuw geprobeerd en helaas... Altijd wel wat!

Iets minder dan twee jaar geleden beginnen chatten met een Filipina, vriendelijke vrouw en ze leek me iemand die om me gaf!
Na een poosje chatten wil je natuurlijk elkaar wel eens ontmoeten om te zien of het in't echt ook wel klikt.

Daar ze in Hong Kong werkte was het voor haar niet evident om elkaar te ontmoeten.
Zelf besefte ze ook dat we elkaar toch moeten ontmoeten om te weten of we matchen en dus beloofde ze om vakantie te nemen in haar thuisland en ik haar daar zou ontmoeten. Dit was haar eerste belofte die ze niet zou nakomen, ze was financieel niet gereed als puntje bij paaltje kwam en kon er ergens wel inkomen omdat ze het niet heel breed had. Een belofte die verbroken wordt is niet fijn, maar als het een keer voorvalt vergeef je het en toen je begrip.
Dan maar naar een oplossing zoeken om elkaar toch te kunnen ontmoeten, dus ik stelde haar voor dat ik naar Hong Kong eventueel kon komen en dat we daar elkaar konden ontmoeten en tijd met elkaar doorbrengen.
Vond ze goed en ze maakte haar tweede belofte om elkaar te ontmoeten in Hong Kong.
Weer als puntje bij paaltje kwam een nieuw excuus dat ze geen verlof kon krijgen etc, ... De tweede belofte die door haar verbroken werd! Nu werd het natuurlijk al minder fijn en begon het me toch te irriteren. Uiteindelijk zie je het door de vingers na lang overleggen en spreken we af (derde belofte) dat als haar contract afloopt in Hong Kong en ze terug gaat naar haar thuisland dat we elkaar daar zullen ontmoeten, ze zal op me wachten vooraleer ze terug voor een job in het buitenland solliciteert! Nu is het weer zo ver, derde belofte die ze niet houdt!
Sinds eergisteren is ze terug in de Filipijnen maar,... !!!
Vorige week kwam de kat uit de mouw. Omdat ik een ticket wilde boeken moest ik zeker zijn dat de ontmoeting deze keer zou doorgaan!
We hadden de afspraak gemaakt dat ik haar zou ontmoeten in april. Toen ik erover begon kwam ze af, ik heb een nieuw contract getekend hier in Hong Kong en kom einde maart terug... Ik stond meteen perplex en voelde het warm water opborrelen... Ik zei haar dat we een afspraak hadden! Had haar ondertussen laten weten dat ik een voordelig ticket op het oog had dat alleen te boeken was vanaf midden mei.  Ja zegt ze, ik dacht dat je in april zou komen. Ok, zeg ik da's waar. leg het haar weer uit van het ticket... Vraag ik aan haar: "als je wist dat we in april een afspraak hadden, waarom teken je dan een contract voor einde maart terug te gaan??? Je wist dat ik pas vanaf mij kon komen!", "Als je me als je bf aanziet, waarom overleg je niet eerst met me om te vragen wat te doen?". Nee ze heeft alweer een belofte gebroken en heb haar duidelijk gemaakt dat dit meer dan een brug te ver was voor me! Nog steeds is ze financieel niet gereed etc, ... heb haar ook al gezegd dat het niet kan als ze binnen het jaar al van smartphone verandert zomaar... We hebben een heftig gesprek gehad en twee dagen erna wou ze me dringend spreken.
Ze had met haar moeder overlegd en haar moeder gaf haar een preek dat het idd niet eerlijk is om beloftes te verbreken. Zelf zei ze dat ze toen ervoor koos te wachten op me en haar contract in Hong kong te verbreken.
Het beste moet nog komen helaas.
Gisteren op skype met haar en in het bijzijn van de moeder een gesprek gehad.
Wat de moeder me voorstelt tart alle verbeelding!!!
Zo zei ze me dat ik alle documenten moest voorbereiden voor het huwelijk. Haar dochter zou terug gaan naar Hong Kong einde deze maand maar het deed niets, ik zou kunnen trouwen met haar dochter zonder het bijzijn van haar dochter!
Dit is voor mij de druppel die er teveel aan was!
Ik heb haar vriendelijk uitgelegd dat het niet gebruikelijk is iemand te trouwen die je nog nooit ontmoet hebt en dat je niet kan trouwen als je partner niet aan je zijde staat!
Dit tart echt mijn verbeelding, nog nooit zoiets eerder gehoord!
Heb nu mijn ex-vriendinnetje (zo kan ik ze nu wel beschouwen na alles meegemaakt te hebben) verteld dat ze gewoon beter einde mei terug gaat naar Hong Kong en dat ik zulk oneerbiedig voorstel nog nooit gehoord had! Ook heb ik haar laten weten dat het niets zal kunnen worden.
Mijn goesting is echt over, In de Filipijnen kan echt alles! Die zijn voor niks verlegen, ofwel zijn sommige daar achterlijk!
denk dat de vrouw die jij zoekt niet bestaat op de Filippijnen . jij bent veel te goedgelovig en volgens mij heb je te weinig wereld mensenkennis .
ik heb je post gelezen en dacht direct , hoe bestaat het in godsnaam dat er nog zulke mensen zijn .
het meisje in spe gaat voor zekerheid en daar heeft het kind groot gelijk aan, daar zij in de Filippijnen is geboren .
een ieder mag hier anders over denken.


Ze mag voor haar werk kiezen, maar dan liefst eerlijk communiceren!

Beste spoon,

Communiceren kan op een heleboel manieren, zowel verbaal als nonverbaal. Zowel direct als indirect of grofmazig alsmede fijnmazig, etc.

Je zult ze de kost geven hoeveel mensen op afstand non-verbaal blijven communiceren. Alsof je het maar moet ruiken. Dan nog de aziatische cultuur waar 'gezichtsverlies' of te direct communiceren als onfatsoenlijk wordt beschouwd.

Ook simpele dingen zoals see you in a bit kan voor de een een paar minuten betekenen terwijl de ander rustig een halve dag of meer in gedachte heeft. Communicatie komt van twee kanten. Je moet elkaar daarin soms leren kennen.

Om dan elke keer te moeten lezen over afspraken niet nakomen. Ze heeft haar excuses aangeboden, en uit je schrijven maak ik niet echt kwade wil van haar kant op. Het volgende zeg ik niet om je te irriteren maar je stelt je heel afhankelijk op. Er is in de eerste plaats maar 1 iemand die je gelukkig kan maken en dat ben je zelf. Dan is dat wat een ander in jouw leven doet toch niet zo belangrijk om daar zo verbolgen over te zijn?

Zie contact met haar gewoon als een manier om communicatief veelzijdiger te worden. Want geloof me, als je zo'n behoefte aan directe communicatie dan vallen er een heleboel vrouwen af. Bovendien met lage verwachtingen heb je een grotere kans om positief verrast te worden dan wanneer de verwachtingen erg hoog gespannen zijn. Als je het op kunt brengen, verplicht je tot niets maar neem gewoon de tijd om naar elkaar toe te groeien. Datgene wat je leuk aan haar vond zal niet opeens weg zijn.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar als je elkaar bijna twee jaar kent en bijna elke dag op skype praat en beide elkaar spreken van een ontmoeting... Vind het dan toch ook wel tijd voor een ontmoeting.
Anders kan je jaren bezig blijven met praten en praten, we worden niet jonger hoor!
idd, het spijt haar. Maar opnieuw en opnieuw. ze weet dat ze beloftes breekt en belooft iedere keer dat het niet meer gebeurt en dat de ontmoeting volgende keer zal doorgaan!
Communicatie met zo duidelijk mogelijk zijn toch?
Als je zegt see you in a bit, dan ga je ervan uit dat het niet lang duurt. Als het lang duurt zeg ik ook meteen waar de ander zich kan aan verwachten!
Ik weet hoe irritant het is al je in de koude blijft staan, als je op iemand wacht die niet of veel te laat komt! Doe het maar eens bij iemand!

En zeg nu zelf, een belofte is meer dan een afspraak! Wat als ik iedere keer tickets zou gekocht hebben? Gelukkig had ik me er al op voorzien dat er zoiets kon gebeuren.

Ik weet graag waaraan en waaraf. Ik denk niet dat er iemand hier op het forum graag aan het lijntje gehouden wordt?!

Aan het lijntje houden suggereert kwade opzet. Ik ken haar beweegredenen verder ook niet maar ik denk dat er genoeg invalshoeken voor handen zijn om haar keuze (lees breken van belofte) te kunnen begrijpen. Of je dat dan accepteerd is een andere vraag. In je reacties ga je weinig in op de suggesties mbt overseas workers zijn gedaan.

Ik begrijp je afspraak is afspraak houding heel goed. En je wens te ontmoeten nog meer. Maar dat afspraken zo in beton gegoten worden mag hier normaal zijn. In driekwart van de andere landen in de wereld is dat niet zo/minder.

Hoe oud is de dame in kwestie eigenlijk? zou ze niet gewoon verschrikkelijk nerveus zijn om je te ontmoeten? Een afspraak maak je met verstand, maar als het gevoel (angst om je kwijt te raken) de overhand krijgt doet men soms onlogische dingen?

Nogmaals, als ze een golddigger was geweest had ze je al lang bij de financiele afgrond kunnen hebben? Ook uit het feit dat jullie dagelijks contact hebben moeten toch ook positieve signalen op te vangen zijn? Dat is wel erg veel moeite om iemand zo lang aan het lijntje te houden.

Lorre

Citaat van: spo0n op woensdag 18 maart 2015, 19:30:04
Citaat van: Lorre op maandag  9 maart 2015, 13:25:55
Als ik het bij sommige lees, moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, een kamertje van maximum 1000P, een dagelijks budget (eten, drank, uitstap, vervoer, load, etc) van nog eens 1000P. De clochard uithangen als men ginder is, maar achter hun pc in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: waren ze de rijkste man uit de provincie.  Uhu!!  :¨l :¨l

Je hoeft er niet met geld te strooien, maar gelijkwaardige luxe zoals je hebt in je thuisland mag ook op vakantie of wonen jullie hier ook in een achterkamer van 18m²?  Je bezoekt immers je GELIEFDE, niet één of andere straathond waar je een ommetje mee maakt!  Als het daar al te veel is om een cent te spenderen, hoe gaat het dan zijn als ze eenmaal bij jou woont (als ze nog wil natuurlijk)?  Een kom rijst en een droog visje of een hotdog?  Want ach, ginder had ze ook niet meer dan dat...  Of schop je ze zo snel mogelijk aan het werk, want jouw investering moet nu wel gaan renderen!?  Zij mag blij zijn dat jij (oh nobele heer) hààr redde uit dat hellegat ginder.

Kan je het niet bolwerken om deftig naar de :smiley-philippines: te gaan, rij/vlieg/spoor/zwem dan naar het Oostblok, je bent er sneller, een ticket is goedkoper, levenskosten lager dan in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: en ook leuke meiden.  Voor mij persoonlijk is het vakantie en geef ik op een dag meer uit dan gebudgetteerd, so be it, dan drink ik de dag nadien een paar SMB's minder.  Kan je je maar 3 weken in enige luxe permitteren, ga dan geen 5 weken.  

Mijn mening, maar of je er iets mee bent? :weetikniet: :weetikniet:

Beste Lorre,

Als jij kan, wat verkies je dan? Een ticket van 600â,¬ of een ticket van 1000â,¬?
Ik ben drie keer naar de Filippijnen geweest en iedere keer heeft het me rond de 2500â,¬ gekost! Reken maar uit, dan nog zonder de cadeaus geteld die in van hier meegenomen heb! En dan spreek ik niet over een veblijf van een maand, nee 14 dagen! Denk niet dat ik dan de clochard heb uitgehangen?!
Oordelen gaat snel bij sommigen blijkbaar!

Ik land het best op Clark (Pampanga) om mijn dame te bezoeken, daar ze op een 30-tal kilometer daar vandaan woont.  Ik kan ook op Manilla landen, dan moet ik wel twee maal zo'n racebus in en daar heb ik nu net geen zin in.  Dus ik word twee maal genaaid (nee, niet zo >  :copulatie:) qua ticketprijs, vliegen op Clark is enkel mogelijk vanuit Brussel/Amsterdam/Parijs/... met Qatar Airways, dus die (kunnen) vragen wat ze willen qua prijs én ik blijf dan ook nog eens langer dan één maand, wat resulteert in een hogere ticketprijs.  Dus JA, ik betaal graag 1000â,¬ ipv 600â,¬ omdat het me beter uitkomt.  Indien ik de periode dat ik ga van Brussel naar Manilla zou vliegen en enkel kijk naar de prijs, ben ik voor 529â,¬ gesteld (37h15 heen en 20h15 terug) met Turkish Airlines.  Omdat ik op Clark vlieg, mag je die Turkish Airlines prijs met 500â,¬ vermeerderen. :biggrinn: :biggrinn:

Wat jij doet, is jouw ding, voor mij is de case hier en nu closed!  Welke raad men je ook geeft, je slaat het toch in de wind en weet het beter. :blahblah: :blahblah: :blahblah:

Sterkte en veel wijsheid!! :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Herbie

Citaat van: spo0n op woensdag 18 maart 2015, 19:30:04
Citaat van: Lorre op maandag  9 maart 2015, 13:25:55
Als ik het bij sommige lees, moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, een kamertje van maximum 1000P, een dagelijks budget (eten, drank, uitstap, vervoer, load, etc) van nog eens 1000P. De clochard uithangen als men ginder is, maar achter hun pc in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: waren ze de rijkste man uit de provincie.  Uhu!!  :¨l :¨l

Je hoeft er niet met geld te strooien, maar gelijkwaardige luxe zoals je hebt in je thuisland mag ook op vakantie of wonen jullie hier ook in een achterkamer van 18m²?  Je bezoekt immers je GELIEFDE, niet één of andere straathond waar je een ommetje mee maakt!  Als het daar al te veel is om een cent te spenderen, hoe gaat het dan zijn als ze eenmaal bij jou woont (als ze nog wil natuurlijk)?  Een kom rijst en een droog visje of een hotdog?  Want ach, ginder had ze ook niet meer dan dat...  Of schop je ze zo snel mogelijk aan het werk, want jouw investering moet nu wel gaan renderen!?  Zij mag blij zijn dat jij (oh nobele heer) hààr redde uit dat hellegat ginder.

Kan je het niet bolwerken om deftig naar de :smiley-philippines: te gaan, rij/vlieg/spoor/zwem dan naar het Oostblok, je bent er sneller, een ticket is goedkoper, levenskosten lager dan in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: en ook leuke meiden.  Voor mij persoonlijk is het vakantie en geef ik op een dag meer uit dan gebudgetteerd, so be it, dan drink ik de dag nadien een paar SMB's minder.  Kan je je maar 3 weken in enige luxe permitteren, ga dan geen 5 weken.  

Mijn mening, maar of je er iets mee bent? :weetikniet: :weetikniet:

Beste Lorre,

Als jij kan, wat verkies je dan? Een ticket van 600â,¬ of een ticket van 1000â,¬?
Ik ben drie keer naar de Filippijnen geweest en iedere keer heeft het me rond de 2500â,¬ gekost! Reken maar uit, dan nog zonder de cadeaus geteld die in van hier meegenomen heb! En dan spreek ik niet over een veblijf van een maand, nee 14 dagen! Denk niet dat ik dan de clochard heb uitgehangen?!
Oordelen gaat snel bij sommigen blijkbaar!

Je hebt je inderdaad niet voor clochard uit gehangen, als je 2500 in 14 dagen verdoet, maar als een koning. Geen wonder dat ze je uitmelken.

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

klootzakken (voorheen Jens)

ik vraag mij echt af wat de beste man wil horen  :ikkeniebegrijp::daag:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

spo0n

Citaat van: jens op woensdag 18 maart 2015, 20:36:50
maja een vulva,tje trekt nu een maal meer dan 10 Belgische knollen.

Citaat van: jens op donderdag 19 maart 2015, 16:58:27
ik vraag mij echt af wat de beste man wil horen  :ikkeniebegrijp::daag:

Alles behalve een arrogante houding zoals jij eerder getoond hebt!

In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren, het is niet omdat je prijsbewust wil vliegen dat je ginds op je vakantie de clochard gaat uithangen.
Hoeveel mensen wachten op last minute tickets?
Als je een nieuwe wagen wil kopen wil je toch ook de beste voorwaarden afdingen?
Zijn dat dan ook clochards? Moeten we zomaar mensen gaan veroordelen?

Aan 2500â,¬ zit je snel hoor, als je als toerist naar daar gaat is alles zo duur als hier.

spo0n

Citaat van: Adik

Aan het lijntje houden suggereert kwade opzet. Ik ken haar beweegredenen verder ook niet maar ik denk dat er genoeg invalshoeken voor handen zijn om haar keuze (lees breken van belofte) te kunnen begrijpen. Of je dat dan accepteerd is een andere vraag. In je reacties ga je weinig in op de suggesties mbt overseas workers zijn gedaan.

Ik begrijp je afspraak is afspraak houding heel goed. En je wens te ontmoeten nog meer. Maar dat afspraken zo in beton gegoten worden mag hier normaal zijn. In driekwart van de andere landen in de wereld is dat niet zo/minder.

Hoe oud is de dame in kwestie eigenlijk? zou ze niet gewoon verschrikkelijk nerveus zijn om je te ontmoeten? Een afspraak maak je met verstand, maar als het gevoel (angst om je kwijt te raken) de overhand krijgt doet men soms onlogische dingen?

Nogmaals, als ze een golddigger was geweest had ze je al lang bij de financiele afgrond kunnen hebben? Ook uit het feit dat jullie dagelijks contact hebben moeten toch ook positieve signalen op te vangen zijn? Dat is wel erg veel moeite om iemand zo lang aan het lijntje te houden.

Je hebt gelijk, ik heb al eerder gemerkt dat men in bep. culturen ervan houdt om afspraken te maken maar dat dit van hun zijde niet speciaal hoeft nagekomen te worden en ook normaal is.
Ik vraag me dan echter af als wij onze afspraak niet nakomen, waarom zij dan zo kwaad zijn?

Heb dit al bij een paar filipinas gemerkt in het verleden!

Baron

 :hoedjeaf:

Je bent niet de enige die dat opgevallen is. Na een lange, uitgebreide studie heeft men kunnen vaststellen dat het komt door dat de meeste Pinioy zulke lelijke, brede voeten hebben. Wat weer komt door het altijd op slippers sloffen. Hierdoor zijn hun voeten heel vaak zodanig misvormd, dat ze extra breed zijn. Vaak echt jammer, heb je de mooiste vrouwen en dan van die eende voeten er onder.
Tja, en met zulke voeten sta je natuurlijk al gauw op hun tenen. Ze zijn nauwelijks te ontwijken! Ja, ongelooflijk snel heb je onbewust, ongewild, op hun teentjes getrapt!

Andersom? tja, je weet wat de gemiddelde Aziaat voor zijn mede wezens op deze aarde voelt. Als het geen familie is nagenoeg niks. Niet voor dieren, niet voor mensen. hoe kan het anders dat in de PH meer dan 40 % regelmatig honger lijdt, terwijl er toch heel veel geld in de PH is. Politici, superrijke families en een toplaag, zo een 5% van de bevolking, interesseert het helemaal niks dat er mensen leven als dieren, honger hebben en ook voor heel serieuze ziektes en aandoeningen geen geld / mogelijkheden hebben die te behandelen, medicijnen te kopen enz.

Het klopt volledig, ook ik heb die ervaring laten we (niet overdrijven !!) zeker een 100 keer meegemaakt. In nagenoeg ieder opzicht maak je mee dat het hun helemaal niks scheelt dat jij ook gevoelens hebt en dat ze die regelmatig kwetsen. Op een afspraak 4 uren te laat komen, gewoon in bed blijven liggen. Geen zin, moe, lui, nog geen 24 uur vooruit zien enz. enz. Zweren bij het afsluiten ervandat ze je hun lening terugbetalen, en stom verbaasd zijn als je dan laat merken dat die "levensreddende" lening ook daadwerkelijk terugbetaald wilt hebben.


Wat doe je er aan. Eigenlijk niks. Tenminste niet in de zin van probeen iets te veranderen. Je moet het hen laten voelen.
Zo hadden wij eind november 12.000 peso aanbetaald op nieuwe overgordijnen van kunstleder voor de hete middaguren, alles lekker dicht, siesta time en de hitte buiten ons condo houden. Zou voor de Kerst beslist in orde zijn. Nooit !!!!!!!!    meer wat van gehoord. Dat geval vorige week opgepakt. Daar op al ons teksten en bellen nooit een reactie kwam zijn we in zijn (zaken) omgeving naar hem gaan zoeken (adres hadden we niet). Dus voor adres vragen bij zijn relaties en uitleggen waarom en dat we het adres nodig hadden voor onze advocaat, een vriendin en oud schoolkameraad van de freule. Niks van waar allemaal, ik had het maar verzonnen. Binnen een week hadden we (via via ) antwoord. (het adres hebben we dus nog altijd niet, jammer, zou ik eens op bezoek kunnen gaan. ga ik in de hele straat naar hem vragen en meteen vertellen dat ie ons probeert te bedriegen). Maar dus, .... binnen een week hadden we bericht! We hadden 4 maanden niks gehoord omdat ie ziek was geweest en ook nog zijn cellphone was verloren.Maar hij zou het spoedig alsnog maken en leveren. Ik heb gezegd dat hij dat niet meer hoefde en dat we het geld terug willen.
Zo een zou je toch het liefste zijn vingers breken zodat ie een half jaartje niets meer verdienen kan!
Kijk, dat is ook op mijn tenen trappen. Die man had een goede klant aan ons! Incl. kadootjes voor de kinderen met Kerst. En dan die rot smoes, dat is nog eens, en heel hard, op mijn tenen trappen. Want niets viond ik erger dan domme smoezen, dat geeft mij het idee dat men denkt dat ik zo dom ben daar in te trappen.  Als je me be-urineert doe het dan svp een beetje intelligent!!

In mijn parochiaal, patriarchaal en sociaal barcorner work ben ik nu voorzichtig een projektje begonnen. Ik leen geld uit. ZONDER RENTE TE VRAGEN !! Bedragen zo rond de 100 peso. Het loopt fantastisch !! Ik heb 20 klantjes. Alleen vrouwen. Zo op die momenten dat men vraagt voor 40 peso voor een maaltijd en / of 100 voor een bedspace. Okay, 140 peso, maar terugbetalen. Of voor medicin voor de baby. Transportation naar huis, al 4 dagen geen klant gehad en zo.
Stomverbaasd zijn ze als je 10 dagen later vraagt of ze eens willen beginnen met terugbetalen, want dat het nou toch al heel lang duurt. Men mag terug betalen voor mijn part met 5 peso, en het mag lang duren. maar het moet terug. Anders word ik verbaal zeer agressief en luid. Langzaam begint het te werken. En degenen die serieus terugbetalen die kunnen dam ook weer als ze het nodig hebben wat lenen. Zoals gezegd, ik vraag geen rente, wil het zelfs niet, als al eens iemand vraagt five to six, dus 20 % ectra terug betalen.
Wie niet terugbetaalt zal dan ook nimmer meer een peso kunnen lenen, ook niet als er levensreddende medicijnen gekocht moeten worden.
Resultaten, 25 % betaalt gewoon zo snel mogelijk hun schulden af. 25 % zo af en toe, 25 % moet je ieder keer vragen totdat je het terug hebt (in delen dus vaak) en 25 % kun je afschrijven, die betalen nooit terug. Vaak zijn dat ook de gebruikers van "vreemde" middelen.

Oh ja, over rente betalen, vrijdag was in het nieuws een vrouw in een zijspan zittend tussen 2 andere vrouwen, doodgeschoten. Door 2 gasten op een solomotor. Die ernaast zaten niet gewond of niks. Zij zou zaterdag trouwen. De vrouw deed veel geld uitlenen aan five to six. En had al mensen uit hun huis laten zetten om haar geleend geld en haar woekerwinsten te innen. Voor hen die het niet weet, die 5 -6, dus 20 % rente, is niet per jaar maar per afgesproken periiode, een maand, vaak zelfs (pawnshop) 2 weken, 1 week of een dag !!

Misschien deels (beetje ) off topic. Misschien beter een deel ervan in het hoofdstuk "cultuur". Nu, dan laat ik dan aan de moderator over. Hoop dat er mensen het leuk vinden dit te lezen, anders heb ik nu voor niks pijn  aan mijn rechter wijsvinger!

:crazy:  :denk: :atyourservice: :daag:






Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: spo0n op zaterdag 21 maart 2015, 14:23:57
Citaat van: jens op woensdag 18 maart 2015, 20:36:50
maja een vulva,tje trekt nu een maal meer dan 10 Belgische knollen.

Citaat van: jens op donderdag 19 maart 2015, 16:58:27
ik vraag mij echt af wat de beste man wil horen  :ikkeniebegrijp::daag:

Alles behalve een arrogante houding zoals jij eerder getoond hebt!

In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren, het is niet omdat je prijsbewust wil vliegen dat je ginds op je vakantie de clochard gaat uithangen.
Hoeveel mensen wachten op last minute tickets?
Als je een nieuwe wagen wil kopen wil je toch ook de beste voorwaarden afdingen?
Zijn dat dan ook clochards? Moeten we zomaar mensen gaan veroordelen?

Aan 2500â,¬ zit je snel hoor, als je als toerist naar daar gaat is alles zo duur als hier.
hoezo arrogant, denk dat jij de waarheid niet wil horen. of alleen de waarheid zo als jou dat past. wel, wie kaatst kan de bal verwachten .
en ik schrijf nu eenmaal zo als ik denk , en ja ik heb nu eenmaal geen al te hoge opleiding genoten , maar ook met deze mensen moet je leren om te gaan. dit heeft niets te maken met arrogantie. ik geef nu eenmaal graag mijn eerlijke mening over iets ook al komt het er soms een beetje rot uit. en ik draai nu eenmaal nooit  om de hete koek heen , daar heb ik in mijn leven nooit geen tijd voor gehad.

sorry dat ik je op je tere ziel hebt getrapt. kusje er op?


:daag:     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Lenn

7 pag. terug kwam Spoon zeuren dat ie geen afspraakje kon maken met zijn chatvriendin en klaarblijkkelijk weet Spoon ook niet wat te doen.
Ok Spoon, bestel je ticket en ga daar onaangekondigd langs, weet je meteen wat voor vlees je hebt, en ben je weer een ervaring rijker.

bananacreek

Citaat van: jens op zondag 22 maart 2015, 10:02:48
Citaat van: spo0n op zaterdag 21 maart 2015, 14:23:57
Citaat van: jens op woensdag 18 maart 2015, 20:36:50
maja een vulva,tje trekt nu een maal meer dan 10 Belgische knollen.

Citaat van: jens op donderdag 19 maart 2015, 16:58:27
ik vraag mij echt af wat de beste man wil horen  :ikkeniebegrijp::daag:

Alles behalve een arrogante houding zoals jij eerder getoond hebt!

In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren, het is niet omdat je prijsbewust wil vliegen dat je ginds op je vakantie de clochard gaat uithangen.
Hoeveel mensen wachten op last minute tickets?
Als je een nieuwe wagen wil kopen wil je toch ook de beste voorwaarden afdingen?
Zijn dat dan ook clochards? Moeten we zomaar mensen gaan veroordelen?

Aan 2500â,¬ zit je snel hoor, als je als toerist naar daar gaat is alles zo duur als hier.
hoezo arrogant, denk dat jij de waarheid niet wil horen. of alleen de waarheid zo als jou dat past. wel, wie kaatst kan de bal verwachten .
en ik schrijf nu eenmaal zo als ik denk , en ja ik heb nu eenmaal geen al te hoge opleiding genoten , maar ook met deze mensen moet je leren om te gaan. dit heeft niets te maken met arrogantie. ik geef nu eenmaal graag mijn eerlijke mening over iets ook al komt het er soms een beetje rot uit. en ik draai nu eenmaal nooit  om de hete koek heen , daar heb ik in mijn leven nooit geen tijd voor gehad.

sorry dat ik je op je tere ziel hebt getrapt. kusje er op?


:daag:     

....... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :run: :run: :run: