Internet vriendin opzoeken in Cebu

Gestart door Ronaldd33, woensdag 19 juni 2013, 10:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Citaat van: Ronaldd33 op maandag 31 maart 2014, 03:28:03
Ze woont in Toledo Matab-ang. Foodstall klinkt interessant. Hoeveel kost dat ongeveer en krijgt ze papieren om te bewijzen dat ze dat heeft? Ze heeft heel weinig bewijs bijvoorbeeld dat ze in een boarding house woont behalve dan fotos die we daar gemaakt hebben.

In principe kan je je eigen food stall in elkaar laten zetten voor een paar duizend peso's. Franchises zijn rond de 50.000 pesos. Franchises zijn makkelijker omdat iedereen die merken wel kent hier. Wafels of worsten ofzo verkopen.

Daarbij komt dan uiteraard nog de huur als je in een mall ofzo gaat staan.

Deze loopt vrij goed hier in Santa Rosa's SM: http://www.famousbelgianwaffles.net


Die kan je eventueel ook in een SM bij haar in de buurt zetten als ze een plaatsje vrij hebben. Ik raad je in ieder geval aan om niet met een dure franchise in een goedkope mall te gaan staan.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

kristof19

Citaat van: Soushkin op maandag 31 maart 2014, 13:42:03
Citaat van: Ronaldd33 op maandag 31 maart 2014, 03:28:03
Ze woont in Toledo Matab-ang. Foodstall klinkt interessant. Hoeveel kost dat ongeveer en krijgt ze papieren om te bewijzen dat ze dat heeft? Ze heeft heel weinig bewijs bijvoorbeeld dat ze in een boarding house woont behalve dan fotos die we daar gemaakt hebben.


Deze loopt vrij goed hier in Santa Rosa's SM: http://www.famousbelgianwaffles.net


ja, inderdaad, loopt blijkbaar heel goed als je de rij volk die een wafeltje wilt kopen ziet op de foto's van hun site :lachen: :kusxe8:

ik betrouw die franchises voor die foodstalls voor geen haar...
ik denk het sop van de kolen niet waard...
is hier iemand die er in de praktijk ervaring mee heeft of iemand kent?

Soushkin

Citaat van: kristof19 op dinsdag  1 april 2014, 20:17:30
Citaat van: Soushkin op maandag 31 maart 2014, 13:42:03
Citaat van: Ronaldd33 op maandag 31 maart 2014, 03:28:03
Ze woont in Toledo Matab-ang. Foodstall klinkt interessant. Hoeveel kost dat ongeveer en krijgt ze papieren om te bewijzen dat ze dat heeft? Ze heeft heel weinig bewijs bijvoorbeeld dat ze in een boarding house woont behalve dan fotos die we daar gemaakt hebben.


Deze loopt vrij goed hier in Santa Rosa's SM: http://www.famousbelgianwaffles.net


ja, inderdaad, loopt blijkbaar heel goed als je de rij volk die een wafeltje wilt kopen ziet op de foto's van hun site :lachen: :kusxe8:

ik betrouw die franchises voor die foodstalls voor geen haar...
ik denk het sop van de kolen niet waard...
is hier iemand die er in de praktijk ervaring mee heeft of iemand kent?

Ik heb de foto op die site niet gezien, zal vast wel nep zijn. Maarja, als je naar een restaurant gaat ziet je maaltijd er ook niet zoals op de menukaart uit.


De volgende keer dat ik in SM Santa Rosa kom zal ik er foto's maken. Ze hebben er een klein "terrasje" bij wat altijd vol zit met mensen als ik er ben. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet dagelijks kom. Een van de belangrijkste dingen als je een winkel of iets dergelijks begint is locatie.


Ik ken een dame die vier Tender Juicy stalls heeft, waarvan er eentje in Target Mall Balibago staat. Daar kan ze blijkbaar goed van leven want ze heeft best een leukje huisje bij ons in de subdivision. En ze is niet getrouwd ofzo, dus het is niet van haar man afkomstig.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Amice

Citaat van: kristof19 op dinsdag  1 april 2014, 20:17:30
Citaat van: Soushkin op maandag 31 maart 2014, 13:42:03
Citaat van: Ronaldd33 op maandag 31 maart 2014, 03:28:03
Ze woont in Toledo Matab-ang. Foodstall klinkt interessant. Hoeveel kost dat ongeveer en krijgt ze papieren om te bewijzen dat ze dat heeft? Ze heeft heel weinig bewijs bijvoorbeeld dat ze in een boarding house woont behalve dan fotos die we daar gemaakt hebben.


Deze loopt vrij goed hier in Santa Rosa's SM: http://www.famousbelgianwaffles.net


ja, inderdaad, loopt blijkbaar heel goed als je de rij volk die een wafeltje wilt kopen ziet op de foto's van hun site :lachen: :kusxe8:

ik betrouw die franchises voor die foodstalls voor geen haar...
ik denk het sop van de kolen niet waard...
is hier iemand die er in de praktijk ervaring mee heeft of iemand kent?

Er zijn best goede franchisers maar hoe je het ook draait of keert , ze willen er uiteraard allemaal aan verdienen.
Potato corner bijvoorbeeld heeft  met n kleine stall toch een gemiddelde omzet van P150.000 per maand in Robinson mall. Tel daar de dure mall kosten vanaf dan hou je denk ik p75000 over. als bruto winst. Daar kan dus wel een inkomen uit verworven worden. Voordeel van een franchise is dat je meteen een franchise registratie hebt met meestal assistentie van de franchise organisatie

Er zijn overigens ook kleinere opzetjes mogelijk met enkel barangay permits,waarbij je voor de BIR niet interessant bent vanwege te lage omzet/inkomen maar bv. Sarisari stores/eateries halen daar dan toch een inkomen uit van P10-15000 per maand.
Om als dekmantel te dienen voor een terugkeer garantie zou je daar dan eerder aan kunnen denken, de investering is niet hoog en het is snel geregeld.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

serge81

Met dat idee loop ik ook al even rond om voor mijn almost wifey zoiets te beginnen , moest het tegen vallen om haar naar hier te halen na onze trouw misschien in de toekomst zoiets doen daar  ( maar het is alleen maar een idee ), ik ben er zelf 33 ik kan zo ni holder te bolder ginder gaan wonen , ik ben nog niet op pensioen :-)

joe


joe

of deze ik weet niet juist meer waar deze getrokken is maar ik dacht in complex januari 2014 sta rosa

bananacreek

Zulk een zelfde "stand" heb je hier ook in Robinsons...en daar halen ze geen maandinkomen van zo te zien...............maar deze foto hiervoor is niet uit Dumaguete..

Ronaldd33

#68
Ik ben vergeten stroopwafels mee te nemen toen ik daar was. Had ik kunnen zien of het in de smaak viel;).

Mijn vriendin denkt dat het handig is om een travel agency in te schakelen. Maar volgens mij is dat duur en vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde ervan is. Ik lees er niets over van anderen die dat ook doen. En ik las een paar posts terug dat het beter is dat zij over eigen middelen beschikt dan dat ik volledig garant sta. Maar dan moet ik dus â,¬ 36 x 90 (beetje minder omdat ze zelf ook wat heeft) naar haar overmaken? Dat vind ik nog al wat.

En ze wilt het land van haar ouders op haar naam laten zetten. Is dat een goed idee? Gaan ze dan niet vragen waarom het op haar naam is gezet zo vlak voor de aanvraag.. ?

Amice

Land( een lot) is niet voldoende als terugkeer garantie.
De stelling daarin is dat het land niet ontgonnen of bewoond is en derhalve  braak kan blijven liggen zonder er zich kopzorgen over te hoeven maken dat er waarde verlies optreed.

M.a.w. iemand die een lot bezit zal niet geneigd zijn spoedig terug te keren vanwege dat lot vanwege het ontbreken van de noodzaak daarvoor,en is er dus aldus nog vestigingsgevaar.

Het is wel mogelijk om een huis & lot op naam te zetten ook al is dat vlak voor de visum aanvraag. Zolang de title maar  wettig is verkregen. Behoed u voor namaak dus want daar prikken ze bij de ambassade zo door heen.


Zoals reeds gemeld is met de invoering van de Momi wet de referent(de  :nederlandsevlag: dus) belangrijk geworden voor een visum aanvraag. Het is dus beter om wel garant te staan en eigenlijk ook beter(en sneller) om zelf de visum aanvraag in te dienen bij de IND.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent