Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Digi id nu per videobellen te regelen.

Gestart door folkertjong, dinsdag 21 februari 2023, 04:39:54

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

DigiD-activeringscode ontvangen via videobellen

Woont u in het buitenland of bent u voor langere tijd in het buitenland? En heeft u vanuit het buitenland een DigiD aangevraagd en een baliecode ontvangen? U kunt uw activeringscode ontvangen door te videobellen met Nederland Wereldwijd. U hoeft dan niet naar een DigiD-balie te reizen. Met de activeringscode activeert u uw DigiD.

Let op: Als u in Nederland bent, kunt u géén afspraak maken voor videobellen. Haal uw DigiD activeringscode dan op bij een DigiD-balie in Nederland. Het videobellen is alleen voor mensen buiten Nederland.

Afspraak maken

Voor het ontvangen van uw activeringscode maakt u een afspraak via het online afsprakensysteem.

U ontvangt hierna een e-mailbevestiging van de afspraak met daarin instructies en een link waarmee u de videoverbinding kunt maken.
Let op: Het afsprakensysteem wordt elke vrijdagochtend opengezet voor de week erna. Indien beschikbaar, komen er dagelijks rond 9.00 uur afspraakmogelijkheden bij voor de dag zelf. Bij desk 1, 2 en 3 kunt u terecht voor afspraken tussen 9.00 en 17.00 uur (Nederlandse tijd). Desk 5, 6 en 7 zijn voor afspraken tussen 15.00 en 22.30 uur (Nederlandse tijd).

https://www.nederlandwereldwijd.nl/digid-buiten-nederland/activeringscode-videobellen

Antonio

Heb ik een paar maanden geleden gedaan, en werkt perfect.
Je zit met een medewerker van BuZa te beeldbellen en moet je paspoort laten zien.

Let op dat vrijwel alle instanties m.i.v. 2023 een extra SMS pin check hebben ingevoerd.
ZO meteen dus ook van belang om de belastingaangifte te doen, pensioenfonds gegevens op te halen e.d.
Als je je DigID meer dan een jaar niet gebruikt hebt, werkt de PIN verificatie niet en moet je het zowiezo opnieuw aanvragen.

Gerelateerd hieraan, maar niet per sé vanwege DigID: ook veel banken willen nu een SMS pin code check.
Bij een twee tal Nederlandse banken kreeg ik dat niet werkend, en kon niet meer via internet inloggen
Eén bank heeft op mijn verzoek die extra check uit mijn account gehaald.
Een andere bank "kreeg ik weer aan de praat" door mijn Nederlandse SIM card,van Simpel, handmatig aan het SMART net te koppelen. Stond default op Globe maar er kwam geen enkele SMS doorheen vanuit Nederland.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Ik weet niet hoe dat jullie de DIGID gebruiken maar ik doe altijd de gesproken SMS/pincode en dat werkt altijd.
De verzonden SMS code werkt meestal niet.
De DIGID heb je nodig bij de SVB, Shell en belasting en ik kijk altijd wel op een van die drie dus ik houd hem actief.

m.vr.gr.

Johan


maastricht

Je kan ook de digid app gebruiken op je telefoon. Krijg je een kode in de app.

Antonio

Citaat van: maastricht op woensdag 22 februari 2023, 01:37:34Je kan ook de digid app gebruiken op je telefoon. Krijg je een kode in de app.
Die koppelcode bedoel je ?
Heeft bij mij nooit gewerkt.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 22 februari 2023, 00:36:02Ik weet niet hoe dat jullie de DIGID gebruiken maar ik doe altijd de gesproken SMS/pincode en dat werkt altijd.
De verzonden SMS code werkt meestal niet.
De DIGID heb je nodig bij de SVB, Shell en belasting en ik kijk altijd wel op een van die drie dus ik houd hem actief.

m.vr.gr.

Johan
Klopt.
Echter banken hebben tegenwoordig ook vaak een sms pin controle. Maar geen keuze mogelijkheid voor een gesproken sms.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bulldozer

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 22 februari 2023, 00:36:02Ik weet niet hoe dat jullie de DIGID gebruiken maar ik doe altijd de gesproken SMS/pincode en dat werkt altijd.
De verzonden SMS code werkt meestal niet.
De DIGID heb je nodig bij de SVB, Shell en belasting en ik kijk altijd wel op een van die drie dus ik houd hem actief.

m.vr.gr.

Johan


Via de app gebruik ik digid. Werkt prima. Alleen zie ik geen reden om bij de belastingdienst, Shell of SVB te moeten kijken. Sowieso Shell? Nog nooit mijn digid moeten laten zien bij het tanken. Ik zal wel weer op een andere planeet leven.

Luke

SMS is reeds achterhaald en geen veilige optie.
De 2 BE banken, waar ik een rekening heb, gebruiken QR code voor aankopen via PC die gescand moet worden met de mobiele app of inloggen op de mobile app en confirmeren van aankoop via telefoon.
SMS 2FA

Bjorna145


Bulldozer