Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Handbagage

Gestart door peldoman, zondag 21 september 2014, 13:26:28

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Elke vliegmaatschappij heeft zijn eigen voorwaarden aan de grootte van bagage.
Nu weet ik nog niet met welke maatschappij ik ga vliegen, heb nog geen ticket.
Maar ik ben al wel aan het rondkijken om alvast een koffer en een handbagage tas te kopen.
Weten jullie of die afmetingen van de verschillende maatschappijen erg veel verschillen?
Doen ze er moeilijk over?
En een handbagage schoudertas 58 liter 65x30x30  ten aller tijde of?



boldy

ikzelf neem altijd een normale sporttas mee (dus niet zo een alle jesus grote)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

share

Citaat van: peldoman op zondag 21 september 2014, 13:26:28

En een handbagage schoudertas 58 liter 65x30x30  ten aller tijde of?




Dat is wat groot denk ik ....

Mijn ervaring; als je een moeilijke incheck-employee hebt doet die moeilijk, heb je een makkelijke, nou, dan niet....

Ifugao

De afmetingen staan meestal wel aangegeven op de websites van de betreffende vlieg maatschappijen. Over het algemeen geldt een max. gewicht van 7kg.

FF googlen :

48 cm x 33 cm x 20 cm   Aer Lingus Regional (Stobart Air - one bag max. 7 kg)[2]
48 cm x 36 cm x 20 cm   Aurigny Air Services class Regional (one bag max. 10 kg) or class Inter-Island (max. 6 kg)[3]
50 cm x 45 cm x 20 cm   Jet Airways for flights within India with ATR aircraft (one bag max. 7 kg for Economy Class, one bag max. 10 kg plus one laptop for Business and First Class)[4]
55 cm x 35 cm x 25 cm   Jet Airways for all other flights (one bag max. 7 kg for Economy Class, one bag max. 10 kg plus one laptop for Business and First Class);[4] Air France (weight allowance depends on route and class)[5]
55 cm x 40 cm x 20 cm   Ryanair for all flights (first bag max. 10 kg);.[6] Second bag of size 35 cm x 20 cm x 20 cm also allowed.
55 cm x 40 cm x 23 cm   Austrian Airlines, Lufthansa, Swiss International Air Lines (one bag max. 8 kg or a foldable garment bag up to 57 cm x 54 cm x 15 cm);[7][8] Flybe (one bag max. 10 kg)[9]
55 cm x 40 cm x 24 cm   Aer Lingus (one bag max. 10 kg plus one personal item not exceeding 33 cm x 25 cm x 20 cm)[2]
56 cm x 35 cm x 23 cm   United Airlines; (one bag plus one personal item)[10]
56 cm x 36 cm x 23 cm   Malaysia Airlines; (one bag up to 7 kg plus one personal item);[11] Virgin Atlantic (One bag max. 10 kg);[12] Delta Air Lines (One bag plus one personal item)[13]
56 cm x 45 cm x 25 cm   (IATA size) British Airways (one bag plus one bag up to 45 cm x 36 cm x 20 cm, up to 23 kg each);[14] EasyJet (one bag, no special weight limit, not guaranteed to travel in cabin; 50 cm x 40 cm x 20 cm is guaranteed);[15] Finnair (one bag, max. 8 kg plus one personal item)[16]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Hand_luggage

peldoman

Citaat van: Ifugao op zondag 21 september 2014, 17:24:53
De afmetingen staan meestal wel aangegeven op de websites van de betreffende vlieg maatschappijen. Over het algemeen geldt een max. gewicht van 7kg.

FF googlen :

48 cm x 33 cm x 20 cm   Aer Lingus Regional (Stobart Air - one bag max. 7 kg)[2]
48 cm x 36 cm x 20 cm   Aurigny Air Services class Regional (one bag max. 10 kg) or class Inter-Island (max. 6 kg)[3]
50 cm x 45 cm x 20 cm   Jet Airways for flights within India with ATR aircraft (one bag max. 7 kg for Economy Class, one bag max. 10 kg plus one laptop for Business and First Class)[4]
55 cm x 35 cm x 25 cm   Jet Airways for all other flights (one bag max. 7 kg for Economy Class, one bag max. 10 kg plus one laptop for Business and First Class);[4] Air France (weight allowance depends on route and class)[5]
55 cm x 40 cm x 20 cm   Ryanair for all flights (first bag max. 10 kg);.[6] Second bag of size 35 cm x 20 cm x 20 cm also allowed.
55 cm x 40 cm x 23 cm   Austrian Airlines, Lufthansa, Swiss International Air Lines (one bag max. 8 kg or a foldable garment bag up to 57 cm x 54 cm x 15 cm);[7][8] Flybe (one bag max. 10 kg)[9]
55 cm x 40 cm x 24 cm   Aer Lingus (one bag max. 10 kg plus one personal item not exceeding 33 cm x 25 cm x 20 cm)[2]
56 cm x 35 cm x 23 cm   United Airlines; (one bag plus one personal item)[10]
56 cm x 36 cm x 23 cm   Malaysia Airlines; (one bag up to 7 kg plus one personal item);[11] Virgin Atlantic (One bag max. 10 kg);[12] Delta Air Lines (One bag plus one personal item)[13]
56 cm x 45 cm x 25 cm   (IATA size) British Airways (one bag plus one bag up to 45 cm x 36 cm x 20 cm, up to 23 kg each);[14] EasyJet (one bag, no special weight limit, not guaranteed to travel in cabin; 50 cm x 40 cm x 20 cm is guaranteed);[15] Finnair (one bag, max. 8 kg plus one personal item)[16]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Hand_luggage
Dank je wel ifugao, deze had ik niet gevonden, dacht al, om al die maatschappijen na te checken.

Amice

Mja, ik had in eerste instantie de IATA maten voor ogen maar het blijkt uit de lijst van Ifugao dat die dus ook niet heilig is.

Beter dus om de maatschappij te checken want geloof maar dat de controles overal scherper gaan worden vanwege vermeende terroristen dreiging.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Ik hou me aan 115cm, 7 kg is zowiezo rap bereikt da hooeft de koffer niet zo groot te zijn ....L + H + B = 115cm
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

share

Bij internationale vluchten vanuit Europa naar Azië mag je meestal 1 bag + 1 laptop meenemen als handbagage.

Mag dat bij Cebu Pacific of andere locale maatschapijen ook?

robert van dijck

Ik heb nog nooit problemen gehad bij Cebupacific met een handbagage + laptop

peter.v.d

Vanmorgen mijn vrouw naar Schiphol gebracht. Vlucht Singapore Airlines Amsterdam-Singapore-Davao.
Ze waren voor wat betreft de handbagage veel strikter dan voorheen. 1 kleine trolly, geaccepteerd. Verder een handtas en een tablet tas(je).
In eerste instantie moest of de handtas of de tablet achterblijven. Na lullen als brugman mochten beiden uiteindelijk mee.
Vorig jaar zelfde bagage maar ipv kleine tablet tas een volwaardige laptop tas, geen probleem.
Helaas, ook bij SA schijnt de coulance/klantvriendelijkheid te zijn verdwenen. (of zou het aan de bitch bij de incheck balie liggen?)