Money Management In The Philippines

Gestart door SaginBanana, dinsdag 24 juli 2012, 18:12:28

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: PeterVL op zondag 26 augustus 2012, 03:14:01
Er is wel nog altijd een Exchange voor de BF en andere landen hun oude munt die nu dus in de Euro zitten. Het zal je misschien verwonderen maar de rate van BF en de nederlandse Gulden tov de peso is momenteel hoger dan die voor de Euro. Dit kan niet worden gezegd van de Griekse, Italiaanse en Spaanse munt.
Als we nu dus terug zouden gaan naar de BF en de Gulden komen we er beter uit dan nu...

Bedoel je dat het mogelijk is euro's naar BF of NLG om te zetten en dan te wisselen tegen pesos? Heb ik nog nooit van gehoord....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

ruff rider

 :hoedjeaf:

Wat volgens mij nog steeds de voordeligste en veiligste manier is om geld over te maken is gewoon bank to bank overschrijven (in USD). Neem gewoon een bankrekening in de Filippijnen bij BDO, BPI of PNB en schrijf online geld over van je Nederlandse of Belgische rekening naar je Filippijnse rekening. Duurt een dag of 4 en het geld staat op je rekening. Kosten varieren van bank tot bank, bij ING 0.1% van het bedrag met een minimum van 5â,¬. Grote bedragen zijn geen probleem.
Tip: Maak de opdracht in USD dan verlies je minder op de wisselkoers.

greetz,
Ruff Rider

Emigrant

Citaat van: ruff rider op maandag 27 augustus 2012, 04:42:10
:hoedjeaf:

Wat volgens mij nog steeds de voordeligste en veiligste manier is om geld over te maken is gewoon bank to bank overschrijven (in USD). Neem gewoon een bankrekening in de Filippijnen bij BDO, BPI of PNB en schrijf online geld over van je Nederlandse of Belgische rekening naar je Filippijnse rekening. Duurt een dag of 4 en het geld staat op je rekening. Kosten varieren van bank tot bank, bij ING 0.1% van het bedrag met een minimum van 5â,¬. Grote bedragen zijn geen probleem.
Tip: Maak de opdracht in USD dan verlies je minder op de wisselkoers.

greetz,
Ruff Rider

Klopt Ruff Rider, zo doe ik het ook en dan de kosten voor ontvanger aanvinken.

Kano

De kosten kunnen meevallen maar met  EU>USD>PHP heb je 2x te maken met wisselen. Dat kost toch ook geld?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Citaat van: ruff rider op maandag 27 augustus 2012, 04:42:10
:hoedjeaf:

Wat volgens mij nog steeds de voordeligste en veiligste manier is om geld over te maken is gewoon bank to bank overschrijven (in USD). Neem gewoon een bankrekening in de Filippijnen bij BDO, BPI of PNB en schrijf online geld over van je Nederlandse of Belgische rekening naar je Filippijnse rekening. Duurt een dag of 4 en het geld staat op je rekening. Kosten varieren van bank tot bank, bij ING 0.1% van het bedrag met een minimum van 5â,¬. Grote bedragen zijn geen probleem.
Tip: Maak de opdracht in USD dan verlies je minder op de wisselkoers.

greetz,
Ruff Rider

Dus eerst USD aankopen (daar kan je op speculeren)
Tenzij je een zakenrekening hebt bij ING zijn de kosten voor de gewone particulier:

8.1 Charge for payments from and to other countries (including postage)  EUR

- SEPA and European payments to and from an account held abroad up to 50,000 euros: 0 EUR

- SEPA payments to and from an account held abroad above 50,000 euros: 10.89 EUR

- Payments in euros outside the EEA or payments in other currencies: min. 9.08 / max. 121 EUR 
- Payment commission: 0.1% (+ V.A.T.) of the amount


- Transfers to and from an account held in Belgium in another currency
than the euro, or transfers to and from an account in the EEA in Swedish
kronor (free between ING Belgium accounts): 9.08 / 10.89 EUR
- Currency equivalent up to 50,000 euros
- Currency equivalent above 50,000 euros



8.4 Charges for outbound international payments quoting "without
costs for the benefi ciary" (OUR)

Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Iceland, Malta, Sweden, Switzerland and the Vatican City:  7.26 EUR

Algeria, Aruba, Austria, Canada, Croatia, Cyprus, Dutch West Indies, Greece, Ireland, Italy, Latvia,
Luxembourg, Morocco, Portugal, Spain, Suriname, Tunisia, Ukraine and United States:  10.89 EUR

Angola, Argentina, Australia, Bangladesh, Burkina Faso, Benin, Bolivia,
Brazil, Congolese Republic, Ethiopia, Ghana, Guatemala, Hong Kong, Israel,
India, Jamaica, Jordan, Kenya, Kuwait, Lebanon, Libya, Malaysia, Bulgaria,
China, Costa Rica, Egypt, Mexico, Mozambique, Namibia, Netherlands,
New Zealand, Nigeria, Norway, Oman, Peru, Philippines, Poland, Romania,
Rwanda, Saudi Arabia, Senegal, Serbia, Singapore, South Africa, South
Korea, Sri Lanka, Tanzania, Trinidad and Tobago, Uganda, United Kingdom,
Uruguay, Venezuela, Vietnam, Yemen and Zimbabwe: 18.15 EUR

Chile, Estonia, Indonesia, Ivory Coast, Liechtenstein, Russia, Slovakia,
Thailand, United Arab Emirates and Zambia: 24.20 EUR:

Cameroon, Czech Republic, Hungary, Japan, Turkey and the rest of the world: 60.50


bron: http://www.ing.be/xpedio/idcplg?IdcService=GET_PDF&dDocName=026504_en

vb:
1000 EUR:  9.08 EUR + vat  + 18.15 EUR (rond 30 EUR)  Hier zijn toch goedkopere oplossingen voor te vinden
50000 EUR:  50 Eur + vat + 18.15 EUR (rond 75 EUR)

ruff rider

 :hoedjeaf:

Weet niet zeker bij ING, had de kosten even snel op internet opgezocht omdat SaginBanana een ING rekening heeft. Ik zelf gebruik Belfius (ex Dexia) welke zeker niet de goedkoopste zijn en betaal 0.121 % met een minimum van 9.68â,¬ alles inbegrepen.

Europese overschrijving in EUR volgens SEPA-criteria19 gratis
Internationale overschrijving in EUR niet-SEPA met correcte IBAN en BIC 9,68 EUR
Andere overschrijvingen in EUR of in deviezen 0,121%
(min. 9,68 EUR
max. 121,00 EUR


Voor het omzetten van Euro naar USD betaal ik bij mijn bank hier bijna geen wiiselkosten en in de Filippijnen zijn de wisselkosten voor USD naar Peso veel minder dan voor Euro naar Peso. Eindresultaat is dat je voordeel doet om de overschrijving in USD te doen.

greetz
Ruff Rider

Kano

#56
@Ruff Rider Ik zie geen voordeel, behalve in het geval de USD sterk stijgt tussen het moment van het wisselen van EU>USD en het wisselen van USD>PHP.

Laten we nu eens zeggen dat je â,¬ 2000 opstuurt, dan betaal jij  â,¬ 9.68 (minimum) + koersopslag  Euro>USD  + koersopslag  USD>Peso.  Bij LCC zijn de kosten â,¬ 4 en heb je maar 1x met koersopslag te maken.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Tinulang_Manok

Ik maak altijd over via ABN-AMRO, kosten wel gedeeld, en dat kost me dan â,¬ 5,50.
Laatst kwam het geld niet aan, hing ergens in :smiley-philippines:, belletje gedaan en was snel opgelost.

Kosten: 0.1% van het bedrag min â,¬ 4,- met een minimum van â,¬ 5,50 en een maximum van â,¬ 55,-, als je de betaling via internet bankieren doet.
Amare et sapere vix deo conceditur

ruff rider

 :hoedjeaf:

Dit komt van de website van BPI vandaag:
Currencies  Buying (in Philippine Peso)  Selling (in Philippine Peso) 
  US Dollar  41,7000                            42,4700 
  Euro         49,9100                            54,0800 

Hier zie je dat 2.085 Peso/Euro wisselkosten betaald
en slechts 0.385 peso/Dollar

Wissekoers bij ING:
EURO/Dollar      USD       1,24990          1,23590

dus wisselkosten: 0.007 Dollar/Euro

Nemen we je voorbeeld van 2000â,¬:
opgestuurd in EURO:  2000 * 49.91 = 99820 peso + 9.68 â,¬ kosten     
opgestuurd in Dollar: 2000 * 1.2359 = 2471.8 $ * 41.7 = 103074 peso + 9.68 â,¬ kosten       

Bottomline: 3254 peso winst                   

quote van de website van ING:
Tip: voorkom omrekening
Soms is uitvoering van een opdracht erg onvoordelig voor de begunstigde. Bijvoorbeeld bij betalingen in euro's naar de Verenigde Staten. De ING adviseert u dan deze opdrachten in dollars te geven, omdat omrekening in de Verenigde Staten voor de begunstigde onvoordelig is.

Geldt ook voor de Filippijnen


Greetz
Ruff Rider