Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ik ga emigreren

Gestart door DennisEmigreert, donderdag 2 maart 2023, 09:26:19

Vorige topic - Volgende topic

DennisEmigreert

Voorstellen en mijn plannen:

Hallo, ik ben Dennis, 28 jaar en ben van plan om in december te emigeren.

Ik zal mijn situatie even uitleggen tenminste dat probeer ik.

Ook ik heb iemand verloren aan de covid ellende, mijn vader van 56, de man die mij heefd opgevoedt, moeder niet in beeld.

Mijn vader had eigen bedrijf net zoals vele in mijn familie.

Nu heb ik het met vader vaak overgehad om te emigreren, van mij hoefd het allemaal niet zo luxe, mensen hechten hier waarde aan dingen wat mij niet intresseert, ik wil wakker worden in de natuur, niet als een marionet mijn leven lang werken om mijn hypotheek af te lossen of wat dan ook.

Nu ben ik 2 jaar geleden in contact gekomen met een goed meisje uit de filipijnen, 26 jaar jong, zorgzaam lief, en spicy.
Ik ga emigreren in decemeber daar heen, ik krijg een goede ervenis en ik ben nu 28 jaar, heb geen kinderen hier, verder niks, het is een grote stap maar van uitdaging hou ik wel van, ik denk bij mijzelf, waarom wachten?

Via de oude klantenkring van mijn vader heb ik deze week een afspraak met iemand die daar appartementen verhuurd. Dus hopelijk krijg ik daar ook meer informatie van.

Natuurlijk hoop ik via deze forum met mensen in contact te komen, die evaringen hebben met investeren, en wie weet houden we er contacten aan over.

Ik ga naar Pagbilao, Quezon City.

Ik heb waarschijnlijk een startkapitaal van ongeveer 4 a 6M peso. Ik weet niet of het slim is om hier te delen.
Maar ik wil zo even een inkijkje geven hoe mijn situatie is.

Ik ben heel achterdochtig geweest, wie kan ik vertrouwen en kan ik haar vertrouwen.
Gelukkig heb ik wat mensen die slim zijn, ik heb niks kunnen vinden in verwijdere berichten dat ze niet te vertrouwen zijn.

Al met al, ik moet altijd in mijn achterhoofd houden dat ik rijk ben in hun ogen.

Maar toch voel ik mij hier wel de enigste met dit startkapitaal en die daar naar toe wil emigreren, misschien heb ik het fout, maar toch ik ga het doen.

Ik wil een stapje terug doen qua levenstyle, het zegt me hellemaal niks hoe ze hier veranderen in nederland, ja we hebben het goed qua zorg en werk, maar wat wil je in het leven?

Ik ben nieuw hier, en waardeer enorm als er gereageerdt wordt.

Ik ben onervaren en zou graag willen leren, ik ben slim, en leergierig, ik sta open om nieuwe dingen te leren en evaringen te delen en mensen te ontmoeten.

Met vriendelijke groet,

Dennis

folkertjong


Bjorna145

Doe het niet je komt in negen van de tien keer slecht weg, je wordt getild zelfs door eigen familie.
En ze gooien je de deur uit zodra je potje op is.
Bekijk deze filmpje maar eens op Youtube

DO NOT RETIRE IN THE PHILIPPINES NOW - Things Are Different!

Beware of starting a business in the Philippines!!!!


Je kunt goed met pensioen gaan mits je jezelf goed aan kan passen op de Filippijnen maar laat het daarbij.
Je moet wel een pensioen hebben van 100000PHP per maand of meer vooral als je nog schoolgaande  kinderen heb.
Ik heb nog een schoolgaand kind op de Silleman unversiteit zitten kosten universiteit plus levens onderhoud 35000php per maand, dus ikheb beduidend meer dan 100000php
En kun je geen dingen zelf doen nu dan weten ze je te vinden.
En bij mij hebben ze het ook geprobeert mij op te lichten met werk maar ik liet ze even zien waar ik toe in staat was nu toen kropen ze wel terug.
Want waar een Fillippijn niet tegen is een open confrontatie in een groep mensen.
En dat is mijn ervaring.
Wil je een goed leven hebben verdien je geld in Europa of USA of een ander westers land en ga op latere leeftijd met pensioen op de Filippijnen.

Johan


Bulldozer

Ben je al eens in de Filippijnen geweest? Hoe heb je je vriendin ontmoet?

Er is een verschil tussen minder luxe leven en overleven... Ik vind het helemaal niets in de provincie bij de ouders van mijn vrouw. Douchen dmv een emmer water over je heen gooien, wc doortrekken idem dito, slecht internet, moeilijk met vervoer/ergens te komen, weinig te krijgen, vaak brown outs etc en dan ben ik nog wel avontuurlijk ingesteld. (Hou wel van luxe)

Ik zelf ben ook op mijn 28e naar de Filippijnen geemigreerd. Eerst 4 jaar in Manila gehuurd om een beetje rond te kijken, en uiteindelijk ook een stukje grond in een subdivisie gekocht en een huis laten bouwen. Geen start kapitaal maar wel een baan (met Europees salaris)

Wij wonen in Laguna, dichter bij Manila met wel wat luxe als stromend water, high speed internet, goede scholen en shopping centra. Maar daar betaal je dan ook voor.

6 miljoen peso klinkt misschien veel, maar dat is het niet als je geen andere inkomsten heb. Een huis en een auto en dan is de 6 miljoen wel op.

Mijn advies ga eerst eens een periode daar zitten en wat huren om te kijken of het wat is voordat je je geld uit ga geven.

folkertjong

Citaat van: Bulldozer op donderdag  2 maart 2023, 11:22:49Ik zelf ben ook op mijn 28e naar de Filippijnen geemigreerd. Eerst 4 jaar in Manila gehuurd om een beetje rond te kijken, en uiteindelijk ook een stukje grond in een subdivisie gekocht
Ja vrouw heeft een stukje grond gekocht, jij hebt het betaald.

hehehe


maastricht

Wanneer je even rekent, 6.000.000 pesos delen door 60.000 p/m is 100 maanden. Dat is 100/12 ongeveer dik 8 jaar.

Dus wanneer je elke maand beetje meer dan 1000 euro nodig hebt, en dat is niet veel hier, ben je in 8 jaar door je geld heen.


Bulldozer

Citaat van: folkertjong op donderdag  2 maart 2023, 11:33:25
Citaat van: Bulldozer op donderdag  2 maart 2023, 11:22:49Ik zelf ben ook op mijn 28e naar de Filippijnen geemigreerd. Eerst 4 jaar in Manila gehuurd om een beetje rond te kijken, en uiteindelijk ook een stukje grond in een subdivisie gekocht
Ja vrouw heeft een stukje grond gekocht, jij hebt het betaald.

hehehe


Bank heeft het betaald met een lening op de naam van mijn vrouw, dus mocht er toen wat fout gaan was ik maar een klein bedrag kwijt. Zeg maar zelfde als huren.  Nu is het wel volledig van haar, maar zijn nu dan ook al 15 jaar samen.

tjenn

Ik zou er eerst is een jaartje verblijven de sfeer opsnuiven zeg maar. Zo veel mogelijk tussen de locals doorbrengen zit je gevoel na een jaar nog goed kan je gaan beslissen, maar zo ineens in het diepe springen zou ik niet doen.

O.B.Bommel

Eens met de "financiele reacties". Ik zou het onverstandig vinden op die leeftijd met dat bedrag te vertrekken. Het is in no time op. De berekening van Johan is zo ongeveer ook mijn richtlijn.

Met dat zakendoen heb ik veel zien passeren. Je bent een potentieel slachtoffer. Het plan is dat jij investeert zij maken het geld eerst op aan het verzinnen van ideeen en tegen die tijd dat ze een idee hebben is het op en staan ze weer met vragende ogen voor nieuwe investeringen.

Dus mooie oplossing: je reageert enthousiast op de plannen met de opmerking dat JIJ er geen peso in stopt, jij brengt de kennis in. Dan vragen ze het nooit meer.

Dus zakendoen, forget it.

Maar zonder gekheid even een vraagje: waar verdien jij in Europa je inkomen mee?
En het verlangen naar een primitief leven is iets anders dan een simpel leven.

Ik lijd hier in PH een simpel tot primitief leven en en in NL een simpel leven. Ik doe in NL dus helemaal niet mee aan die luxe. Heb er dan ook geen last van.

Maar ik vind het wel weer heerlijk als ik in NL terugkom en er warm stromend water uit de kraan komt, dat heb ik in PH niet en ik kan je vertellen dat ga je missen. Ik heb geen douche want te weinig waterdruk. En soms heb ik een dag helemaal geen water, vorige zomer een keer 6 dagen niet. Dan doet de stroom het elke dag in NL, hier gooien ze eens in de 4 weken de stroom er een hele dag af. Buiten nog wat brown outs. Voor een tijdje vind ik dat wel prima want het social life is hier gewoon beter als je het kunt betalen.

Maar met een Ton euro's zonder inkomen op die leeftijd, nee dat lijkt me gekkenwerk. Ik ga op mijn 67 jaar nog niet eens met een ton.

Dat geef ik wel uit tijdens mijn reizen in Europa. Dat is mijn uitzondering op simpel leven. Ik moet nog veel CO2 verstoken.

Wat tjenn voorstelt lijkt me een prima idee. Er zijn tegenwoordig volksstammen aan studenten die er een jaar tussenuit vliegen dus dat idee lijkt me wel wat voor je.



Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

Ik heb met mijn vrouw nog gesproken over jou geval, appartementen geeft zij ook als enige aan om succes te hebben in de Filippijnen.
Start geen groente winkel of iets derglijks is gedoemd om te mislukken.
Laat je geld in Belgie/Nederland staan en haal het beetje voor beetje over (ING is een van de weinig banken die een adres in de Filippijnen aanvaart)
Ik weet niet hoeveel geld je ter beschikking heb maar je moet geld hebben voor het minst 10 apartementen met een verhuur van rond de 8000php per appartement.
Eens dat je die appartementen heb en verhuurt kun je naar de bank gaan om geld te lenen voor meer appartementen.
Stel je leent geld voor drie axtra appartementen met de opbrengst van de huur kun je de bank teug betalen.

Zo heeft een zeeman hier in Bais City het ook gedaan en bijna alle appartement die hier staan zijn van hem.

succes

Johan