Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zamboanga City and Ozamis City; veilig?

Gestart door MrJean, zaterdag 11 mei 2013, 23:25:22

Vorige topic - Volgende topic

MrJean

Sinds kort heb ik o.a contact met twee vrouwen, waarvan de één uit Zamboanga City komt en de andere uit Ozamis City.

Hoe veilig zijn deze steden, als je er ooit naar toe wilt reizen. Dit i.v.m. moslemrebellen en dat vooral Zamboanga City toch in 'n moslemgebied ligt.


Ronny55

Zamboanga is de streek van de "Abu Sayaf" link en gevaarlijk wegblijven daar ,is ook overwegend moslim gebied. Gewoon wegblijven daar. Mijn vrouw moet er al eens naartoe voor zaken...dat is de enige plaats waar ik in geen geval meemag..."niet alleen gevaarlijk voor u maar ook voor mij dan" zegt ze.  :jajaja:
Osamis , geen probleem, het is er niet veiliger of onveiliger als ergens anders. Mooi stadje ben er al enkele keren geweest.
Maar al bij al is opletten altijd de boodschap. Zeker als je iemand gaat bezoeken die je niet echt kent.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

Zamboanga je kunt er naar toe gaan op eigen risico en dat is er zeker,
mag voor zaken van mijn vrouw nooit mee,andere gebieden waar we naar toe gaan,
krijg ik 4 beveiligers mee en een speeltje in mijn hand,deze kerels zijn moslims
maar werken al vele jaren voor de familie en weten de gewoontes en verdachte gebruiken
en als ze het niet vertrouwen trekken ze gewoon hun pistool gunban of niet.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ketelbinkie

Sluit me bij de 2 vorige sprekers aan als het om Zamboanga City (moslim country) gaat. Gewoon weg blijven daar, hebben we als blanken totaal niks te zoeken, tenzij je zeer avontuurlijk bent ingesteld, dan gaan met die banaan.
Ozamiz City ken ik van diverse bezoeken. Een doorsnee stad zoals er tientallen of nog wel meer zijn in de  :smiley-philippines:. Dus net zo veilig als onveilig elders in het land. Niet bar veel te doen, weinig bars ook. Wel voldoende hotels aanwezig die redelijke kamers bieden voor normale gangbare prijzen.

LMBen

Even een tip, gewoon de vrouwen naar gacayan the oro laten komen en daar een hotel nemen.
Ben je zeker veiliger en het is niet te duur om ze daar te laten komen vooral niet uit osamis
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ketelbinkie

Citaat van: Benincebu op zondag 12 mei 2013, 04:52:05
Even een tip, gewoon de vrouwen naar gacayan the oro laten komen en daar een hotel nemen.
Ben je zeker veiliger en het is niet te duur om ze daar te laten komen vooral niet uit osamis

Je suggestie is uiteraard serieus bedoeld en ik meen ergens te hebben gelezen dat jij al 7 jaar in de  :smiley-philippines: woont. Nou mijn ervaring is, uitzonderingen altijd daar gelaten, dat een pinay zover te krijgen dat ze zich verplaatst (in dit geval van naar CDO, eerst met de ferry 20 min. en dan nog minstens 4 uur verder per bus) heel wat voeten in de aarde zal hebben en vaak uitdraait op een mission impossible. Maar niet geschoten is altijd mis, zeg ik maar. Ze (de pinays) vinden het heel gewoon en vanzelfsprekend dat wij 15 uur of daaromtrent in een vliegtuig zitten om hier te komen maar zelf een uurtje of langer in de bus, forget it. Veel gehoorde reactie is ook no money voor de ticket. Dan kan je geld gaan opsturen naar iemand die je enkel van chatten kent. Daar ben ik nog nooit aan begonnen, maar een ander ziet dat misschien niet zo als een bezwaar.
En als je voor de eerste keer naar de  :smiley-philippines: reist, gewoon een beetje rondtrekken, zie je ook nog wat van het land. Ozamiz is prima met een binnenlandse vlucht vanaf Manilla te bereiken, dus dat is ook geen probleem.

antzan

Foodmaster

Bulldozer

Ketelbinkie heeft inderdaad gelijk met de opmerking dat je de eerste keer in de Filippijnen best wat kan rondreizen om wat van get land te zien, maar met de eerste opmerking ben ik het helemaal niet mee eens.

Komop zeg, je wilt toch geen huppelkutje als vriendin dat niet eens een paar uur in de bus zitten voor je overheeft en geen enkele honderden pesos kan missen om de man van haar dromen te ontmoeten. Bij een relatie moet het toch echt van twee kanten komen en als ze je niet eens van het vliegveld wilt/kan ophalen kan je bij voorbaat de relatie wel vergeten.

Waarom heb je eigenlijk contact met meerdere vrouwen Jean, eentje niet genoeg? Dan ben je inderdaad op moslimgebied aangewezen want dan mag je 4x trouwen!

LMBen

Was maar een tip hoor!
Zelf heb ik " nu mijn vrouw" uit cagayan the oro naar manila laten komen de eerste keer.
Vond het genoeg reizen naar manila, om dan nog onbekend verder te reizen in een vreemd land is wel een uitdaging natuurlijk, maar voor de eerste keer!!!!!
Anyway veel succes
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: Benincebu op maandag 13 mei 2013, 05:23:52
Was maar een tip hoor!
Zelf heb ik " nu mijn vrouw" uit cagayan the oro naar manila laten komen de eerste keer.
Vond het genoeg reizen naar manila, om dan nog onbekend verder te reizen in een vreemd land is wel een uitdaging natuurlijk, maar voor de eerste keer!!!!!
Anyway veel succes
Zo zou het moeten , mijn vrouw is me toen ook komen afhalen in Manila bij mijn eerste bezoek.  :jajaja:

Als ze er dat niet voor over hebben dan vergeet het maar vlug, jij reis om en bij de 20 uur of meer en zij zouden er niets voor doen?? Ok , dat je ze mss een tiket zal moeten opsturen daar kan ik inkomen, maar stuur in geen geval geld voor dat tiket, hoogsten een beetje zakgeld voor de reis.  :jajaja:
Kom je voor de eerste keer naar de  :smiley-philippines: je chatvriendin bezoeken maak dan een afspraak op een neutraal terrein, alleen met haar. (Veiligheidsmaatregel)
De zever van , mijn broer komt mee of vriendin of wie dan ook . Gewoon niet intrappen. Laat je nergens mee naartoe slepen, jij beslist waar het in eerste instantie heen gaat, zeker de eerste dagen. Het klinkt mss paranoid, maar voorkomen is beter dan genezen.
Iemand die jou wil en met eerlijke bedoelingen zal in geen geval iemand meebrengen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.