Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Public transport in The Philippines

Gestart door Rich, dinsdag 26 augustus 2014, 18:23:31

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Met de trein is het altijd een beetje reizen, maar soms ga je maar beter met de  :fietsen:

https://www.youtube.com/watch?v=PkL1lWRpSuE

[yt=640,505]PkL1lWRpSuE[/yt]
Rich de Nederbelg.

Amice

Tja voor een uitgestrekt land als deze zijn 50 treinen nog te weinig als er daarvan dan ook nog maar 6 het doen wordt het dramatisch en is de keuze eigenlijk simpel om maar niets meer te laten rijden. Investeren willen ze er blijkbaar toch niet in.

Er zou allang een intercity railway moeten zijn van noord luzon naar leyte bijvoorbeeld zoals wij de ICE treinen kennen van amsterdam naar frankfurt etc.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 01:56:04
Tja voor een uitgestrekt land als deze zijn 50 treinen nog te weinig als er daarvan dan ook nog maar 6 het doen wordt het dramatisch en is de keuze eigenlijk simpel om maar niets meer te laten rijden. Investeren willen ze er blijkbaar toch niet in.

Er zou allang een intercity railway moeten zijn van noord luzon naar leyte bijvoorbeeld zoals wij de ICE treinen kennen van amsterdam naar frankfurt etc.



Er worden jaarlijks miljoenen geinvesteerd......De vraag moet zijn, waar gaat het naartoe :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 01:56:04
Tja voor een uitgestrekt land als deze zijn 50 treinen nog te weinig als er daarvan dan ook nog maar 6 het doen wordt het dramatisch en is de keuze eigenlijk simpel om maar niets meer te laten rijden. Investeren willen ze er blijkbaar toch niet in.

Er zou allang een intercity railway moeten zijn van noord luzon naar leyte bijvoorbeeld zoals wij de ICE treinen kennen van amsterdam naar frankfurt etc.


Precies, investeerders incl  :belgiesmiley: haken af want er valt niets te halen op lange termijn : http://www.manilatimes.net/metro-manilas-long-suffering-rail-riders/40189/

Zo'n land wordt dan op weg geholpen door ondermeer De Belgische regering met een rente-vrije lening van 300 miljoen PHP over 30 jaar, maar zo te zien schijnt er allemaal weinig van terecht te komen.
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 01:56:04
Tja voor een uitgestrekt land als deze zijn 50 treinen nog te weinig als er daarvan dan ook nog maar 6 het doen wordt het dramatisch en is de keuze eigenlijk simpel om maar niets meer te laten rijden. Investeren willen ze er blijkbaar toch niet in.

Er zou allang een intercity railway moeten zijn van noord luzon naar leyte bijvoorbeeld zoals wij de ICE treinen kennen van amsterdam naar frankfurt etc.




  Hou wel in de gaten 50 treinen lijkt weinig voor een uitgestrekt land als  :smiley-philippines:   Maar het word toch een ander verhaal als je weet dat deze treinen  op alleen maar 1 spoorlijn rijden.  De lijn van Tutuban station in manila naar het zuiden, ik dacht tot Legaspi als ik het goed heb.

En deze spoorlijn heb 6 jaar ongebruikt geweest, door een tyfoon waren er delen van de lijn weggevaagd en ook bruggen, delen van de rail werden vervolgens voor oud ijzer gestolen.  De lijn is door koreanen weer opgeknapt paar jaar terug.

Op Negros liggen ook nog oude spoorlijnen, gebruikt voor de suikerindustrie allemaal buiten gebruik zover ik weet

Een trein naar Leyte ? Ja dat hadden ze 100 jaar terug moeten doen , zijn ze nu te laat mee, of het moet een hogesnelheidslijn worden zoals die in Japan.

Zeker nu vliegen naar Leyte steeds goedkoper word, is een trein geen alternatief, als het geen highspeed is

  Ik zie het in  :nederlandsevlag:  die hogesnelheislijn van A, dam via Brussel naar Parijs, totaal fiasco.   Betuwespoorlijn voor goederenvervoer idem ook fiasco.

Amice

Citaat van: gosternokke op woensdag 27 augustus 2014, 09:14:28
Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 01:56:04
Tja voor een uitgestrekt land als deze zijn 50 treinen nog te weinig als er daarvan dan ook nog maar 6 het doen wordt het dramatisch en is de keuze eigenlijk simpel om maar niets meer te laten rijden. Investeren willen ze er blijkbaar toch niet in.

Er zou allang een intercity railway moeten zijn van noord luzon naar leyte bijvoorbeeld zoals wij de ICE treinen kennen van amsterdam naar frankfurt etc.




  Hou wel in de gaten 50 treinen lijkt weinig voor een uitgestrekt land als  :smiley-philippines:   Maar het word toch een ander verhaal als je weet dat deze treinen  op alleen maar 1 spoorlijn rijden.  De lijn van Tutuban station in manila naar het zuiden, ik dacht tot Legaspi als ik het goed heb.

En deze spoorlijn heb 6 jaar ongebruikt geweest, door een tyfoon waren er delen van de lijn weggevaagd en ook bruggen, delen van de rail werden vervolgens voor oud ijzer gestolen.  De lijn is door koreanen weer opgeknapt paar jaar terug.

Op Negros liggen ook nog oude spoorlijnen, gebruikt voor de suikerindustrie allemaal buiten gebruik zover ik weet

Een trein naar Leyte ? Ja dat hadden ze 100 jaar terug moeten doen , zijn ze nu te laat mee, of het moet een hogesnelheidslijn worden zoals die in Japan.

Zeker nu vliegen naar Leyte steeds goedkoper word, is een trein geen alternatief, als het geen highspeed is

  Ik zie het in  :nederlandsevlag:  die hogesnelheislijn van A, dam via Brussel naar Parijs, totaal fiasco.   Betuwespoorlijn voor goederenvervoer idem ook fiasco.

Mja gedeeltelijk mee eens of eigenlijk helemaal mee eens  ware het niet dat hetzelfde zou moeten gelden voor ferry boten, nu men steeds goedkoper kan vliegen maar die bus-boot verbindingen worden nog steeds overvol gebruikt, meestal toch nog vanwege de prijs.

Zoals ook het filmpje toont zijn ook die treinen overvol en dus wordt er nog gretig gebruik van gemaakt.
Ik zie die trein wel eens voorbij komen in makati, ze hangen er echt met de benen uit.

Het zou anders kunnen maar het is nu eenmaal Azie.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

CitaatOp Negros liggen ook nog oude spoorlijnen, gebruikt voor de suikerindustrie allemaal buiten gebruik zover ik weet

In Tanjay en Bais worden die spoorlijnen voor suikerriet transport wel degelijk gebruikt en ik zag ze vorigen week nieuwe stukken plaatsen (helaas geen foto).....









La Carlotta




Bais



bananacreek

Even ... :offtopic:...maar in vergelijking...

Ik kan me nog herinneren dat er nog een paar stoom locomotieven op station Beverwijk reden............

Corus (Hoogovens express) op weg naar Beverwijk




Intercity UITGEEST - DUMAGUETE..........Reizigers voor Vietnam overstappen in Bankok op perron 8-B... :happy: :happy:

ALL ABOARD................NO SMOKING

[yt=640,505]I5bPtE82I9I [/yt]

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 11:06:03
Even ... :offtopic:...maar in vergelijking...

Ik kan me nog herinneren dat er nog een paar stoom locomotieven op station Beverwijk reden............

Corus (Hoogovens express) op weg naar Beverwijk




Intercity UITGEEST - DUMAGUETE..........Reizigers voor Vietnam overstappen in Bankok op perron 8-B... :happy: :happy:

ALL ABOARD................NO SMOKING

[yt=640,505]I5bPtE82I9I [/yt]

Vraagje aan de treinspecialisten op dit forum:

Waarom rijdt één van de loco's in zijn achteruit versnelling?................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 12:40:51
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 11:06:03
Even ... :offtopic:...maar in vergelijking...

Ik kan me nog herinneren dat er nog een paar stoom locomotieven op station Beverwijk reden............

Corus (Hoogovens express) op weg naar Beverwijk




Intercity UITGEEST - DUMAGUETE..........Reizigers voor Vietnam overstappen in Bankok op perron 8-B... :happy: :happy:

ALL ABOARD................NO SMOKING

[yt=640,505]I5bPtE82I9I [/yt]

Vraagje aan de treinspecialisten op dit forum:

Waarom rijdt één van de loco's in zijn achteruit versnelling?................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Zal wel iets te zien hebben met het rangeren,hoeven dan niet de locomotief af te koppelen.