Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Public transport in The Philippines

Gestart door Rich, dinsdag 26 augustus 2014, 18:23:31

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 augustus 2014, 14:13:46
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 12:40:51
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 11:06:03
Even ... :offtopic:...maar in vergelijking...

Ik kan me nog herinneren dat er nog een paar stoom locomotieven op station Beverwijk reden............

Corus (Hoogovens express) op weg naar Beverwijk




Intercity UITGEEST - DUMAGUETE..........Reizigers voor Vietnam overstappen in Bankok op perron 8-B... :happy: :happy:

ALL ABOARD................NO SMOKING

[yt=640,505]I5bPtE82I9I [/yt]

Vraagje aan de treinspecialisten op dit forum:

Waarom rijdt één van de loco's in zijn achteruit versnelling?................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Zal wel iets te zien hebben met het rangeren,hoeven dan niet de locomotief af te koppelen.

Dus een loco heeft geen achteruit versnelling?................. :denk: :denk: :denk:

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 14:53:53
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 augustus 2014, 14:13:46
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 12:40:51
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 11:06:03
Even ... :offtopic:...maar in vergelijking...

Ik kan me nog herinneren dat er nog een paar stoom locomotieven op station Beverwijk reden............

Corus (Hoogovens express) op weg naar Beverwijk




Intercity UITGEEST - DUMAGUETE..........Reizigers voor Vietnam overstappen in Bankok op perron 8-B... :happy: :happy:

ALL ABOARD................NO SMOKING

[yt=640,505]I5bPtE82I9I [/yt]

Vraagje aan de treinspecialisten op dit forum:

Waarom rijdt één van de loco's in zijn achteruit versnelling?................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Zal wel iets te zien hebben met het rangeren,hoeven dan niet de locomotief af te koppelen.

Dus een loco heeft geen achteruit versnelling?................. :denk: :denk: :denk:
Een stoomtrein kan wel degelijk achteruit rijden Creek,heb de website gevonden waar de fotos van komen.http://www.archiefedwardbary.nl/ .
Hier is tekst en uitleg bij de foto :  Op zondag 30 mei 2010 reed de VSM een rit naar Corus in Beverwijk. De als VSM 35 - Corus Express ingelegde treinen werden getrokken door de twee 23-ers. Vanuit Apeldoorn werd via Amsterdam en Haarlem naar Corus gereden. Daar stond de stoomtrein van Corus klaar voor een rondrit over het Corus-terrein. Op deze beide foto's keert de excursietrein onder een dreigende onweersbui terug naar haar basis en passeert hier Hilversum over spoor 2. Foto's: Henk Koster.
Wat vorig jaar niet lukte (de economische crisis zat Corus even in de weg), werd dit jaar een groots succes. De VSM bestaat in 2010 35 jaar en dat moest waardig gevierd worden. De "VSM 35 — Corus Express" bestond uit de meer dan 80 jaar oude VSM-Blokkendoosrijtuigen en de stijlvolle Wagon Lits- en Mitropa-restauratierijtuigen van VSM. De twee trekkrachten, de 23 071 en de 23 076, reden op de hun bekende spectaculaire wijze de trein over de mooie Veluwelijn en Gooilijn.
De trein vertrok in de ochtend, ongeveer om 10.30 uur, vanaf het VSM-station Apeldoorn. Op weg naar Beverwijk passeerde de trein onder meer de historische parels onder de stations, Amsterdam Centraal en Haarlem. De ambiance van deze stations in combinatie met de stoomfluit van de beide 23-ers prikkelde de fantasie naar de stoomtijd van weleer. Op het terrein van Corus, bij velen nog bekend onder de naam Hoogovens uit de tijd van deze Hollandse trots werd per stoomtrein een rondrit op het zeer interessante en uitgestrekte spoorwegnet van Corus gereden. De vereniging Corus Stoom IJmuiden verzorgde deze bijzondere rit. Daarna reed de "VSM 35 Corus — Express" weer terug naar station Apeldoorn (informatie uit de website van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij

http://www.nicospilt.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoomlocomotief

ron

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 augustus 2014, 19:16:00
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 14:53:53
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 augustus 2014, 14:13:46
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 12:40:51
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 11:06:03
Even ... :offtopic:...maar in vergelijking...

Ik kan me nog herinneren dat er nog een paar stoom locomotieven op station Beverwijk reden............

Corus (Hoogovens express) op weg naar Beverwijk




Intercity UITGEEST - DUMAGUETE..........Reizigers voor Vietnam overstappen in Bankok op perron 8-B... :happy: :happy:

ALL ABOARD................NO SMOKING

[yt=640,505]I5bPtE82I9I [/yt]

Vraagje aan de treinspecialisten op dit forum:

Waarom rijdt één van de loco's in zijn achteruit versnelling?................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Zal wel iets te zien hebben met het rangeren,hoeven dan niet de locomotief af te koppelen.

Dus een loco heeft geen achteruit versnelling?................. :denk: :denk: :denk:
Een stoomtrein kan wel degelijk achteruit rijden Creek,heb de website gevonden waar de fotos van komen.http://www.archiefedwardbary.nl/ .
Hier is tekst en uitleg bij de foto :  Op zondag 30 mei 2010 reed de VSM een rit naar Corus in Beverwijk. De als VSM 35 - Corus Express ingelegde treinen werden getrokken door de twee 23-ers. Vanuit Apeldoorn werd via Amsterdam en Haarlem naar Corus gereden. Daar stond de stoomtrein van Corus klaar voor een rondrit over het Corus-terrein. Op deze beide foto's keert de excursietrein onder een dreigende onweersbui terug naar haar basis en passeert hier Hilversum over spoor 2. Foto's: Henk Koster.
Wat vorig jaar niet lukte (de economische crisis zat Corus even in de weg), werd dit jaar een groots succes. De VSM bestaat in 2010 35 jaar en dat moest waardig gevierd worden. De "VSM 35 — Corus Express" bestond uit de meer dan 80 jaar oude VSM-Blokkendoosrijtuigen en de stijlvolle Wagon Lits- en Mitropa-restauratierijtuigen van VSM. De twee trekkrachten, de 23 071 en de 23 076, reden op de hun bekende spectaculaire wijze de trein over de mooie Veluwelijn en Gooilijn.
De trein vertrok in de ochtend, ongeveer om 10.30 uur, vanaf het VSM-station Apeldoorn. Op weg naar Beverwijk passeerde de trein onder meer de historische parels onder de stations, Amsterdam Centraal en Haarlem. De ambiance van deze stations in combinatie met de stoomfluit van de beide 23-ers prikkelde de fantasie naar de stoomtijd van weleer. Op het terrein van Corus, bij velen nog bekend onder de naam Hoogovens uit de tijd van deze Hollandse trots werd per stoomtrein een rondrit op het zeer interessante en uitgestrekte spoorwegnet van Corus gereden. De vereniging Corus Stoom IJmuiden verzorgde deze bijzondere rit. Daarna reed de "VSM 35 Corus — Express" weer terug naar station Apeldoorn (informatie uit de website van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij

http://www.nicospilt.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoomlocomotief


Een stoomlocomotief kan wel degelijk achteruit rijden alleen is dat voor de machinist op langere afstanden niet erg comfortabel, een stoomlocomotief heeft maar 1 cabine met alle bediening elementen geplaatst in de rijrichting vooruit
Wat vaak gedaan wordt in deze opzet is 1 locomotief voor aan de trein en 1 locomotief achter aan de trein ( met de neus in de juiste rijrichting vooruit ) , moderne locomotieven hebben in de cabine 2 stuurstanden dus dubbel uitgevoerd waardoor het niet meer uitmaakt welke neus er voorop loopt.
Er hoeft in de opzet zoals de foto alleen de locomotieven omgereden te worden naar de andere zijde van de trein en dan vertrekt deze weer met de neus in de juiste richting.

Ronny55

Langere afstanden wordt er miet "achteruit" gereden , maar de stoomlocomotief wordt gewoon omgedraaid met een draaitafel Of een driehoek(plaatsrovend)

Omdat stoomlocomotieven met een tender — en de meeste zware snelle stoomlocs zijn van dit type — op grond van de spoorwegwet 'achteruit' (dus met de tender voorop) minder snel mogen en/of kunnen rijden dan 'vooruit' is het bij dit type noodzakelijk dat ze gekeerd worden wanneer de trein van rijrichting verandert, bijvoorbeeld op het eindstation. Dat kan met een keerdriehoek of keerlus, maar een draaischijf neemt minder ruimte in. Omdat diesel- en elektrische locomotieven zonder bezwaar in beide richtingen kunnen rijden, zijn met het verdwijnen van de stoomtractie uit het spoorwegbedrijf ook de draaischijven grotendeels verdwenen.

Draaischijven werden vaak toegepast bij (halfronde) locomotiefloodsen en hebben dan een dubbele functie. De schijf dient dan niet alleen om de locomotieven te keren, maar ook om toegang te geven tot de verschillende sporen in de loods. Wordt een locomotief uit de loods gereden, dan kan hij met de draaischijf meteen in de juiste richting worden gedraaid.

Ook elektrische locomotieven kunnen gebruik maken van een draaischijf, niet om te keren, maar wel om de loods te kunnen bereiken. Boven de draaischijf en de aansluitende sporen hangt dan bovenleiding in de vorm van een spinnenweb.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.


bananacreek

Leuk en leerzaam en dank u beiden.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:


bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 augustus 2014, 19:16:00
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 14:53:53
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 augustus 2014, 14:13:46
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 12:40:51
Citaat van: bananacreek op woensdag 27 augustus 2014, 11:06:03
Even ... :offtopic:...maar in vergelijking...

Ik kan me nog herinneren dat er nog een paar stoom locomotieven op station Beverwijk reden............

Corus (Hoogovens express) op weg naar Beverwijk




Intercity UITGEEST - DUMAGUETE..........Reizigers voor Vietnam overstappen in Bankok op perron 8-B... :happy: :happy:

ALL ABOARD................NO SMOKING

[yt=640,505]I5bPtE82I9I [/yt]

Vraagje aan de treinspecialisten op dit forum:

Waarom rijdt één van de loco's in zijn achteruit versnelling?................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Zal wel iets te zien hebben met het rangeren,hoeven dan niet de locomotief af te koppelen.

Dus een loco heeft geen achteruit versnelling?................. :denk: :denk: :denk:
Een stoomtrein kan wel degelijk achteruit rijden Creek,heb de website gevonden waar de fotos van komen.http://www.archiefedwardbary.nl/ .
Hier is tekst en uitleg bij de foto :  Op zondag 30 mei 2010 reed de VSM een rit naar Corus in Beverwijk. De als VSM 35 - Corus Express ingelegde treinen werden getrokken door de twee 23-ers. Vanuit Apeldoorn werd via Amsterdam en Haarlem naar Corus gereden. Daar stond de stoomtrein van Corus klaar voor een rondrit over het Corus-terrein. Op deze beide foto's keert de excursietrein onder een dreigende onweersbui terug naar haar basis en passeert hier Hilversum over spoor 2. Foto's: Henk Koster.
Wat vorig jaar niet lukte (de economische crisis zat Corus even in de weg), werd dit jaar een groots succes. De VSM bestaat in 2010 35 jaar en dat moest waardig gevierd worden. De "VSM 35 — Corus Express" bestond uit de meer dan 80 jaar oude VSM-Blokkendoosrijtuigen en de stijlvolle Wagon Lits- en Mitropa-restauratierijtuigen van VSM. De twee trekkrachten, de 23 071 en de 23 076, reden op de hun bekende spectaculaire wijze de trein over de mooie Veluwelijn en Gooilijn.
De trein vertrok in de ochtend, ongeveer om 10.30 uur, vanaf het VSM-station Apeldoorn. Op weg naar Beverwijk passeerde de trein onder meer de historische parels onder de stations, Amsterdam Centraal en Haarlem. De ambiance van deze stations in combinatie met de stoomfluit van de beide 23-ers prikkelde de fantasie naar de stoomtijd van weleer. Op het terrein van Corus, bij velen nog bekend onder de naam Hoogovens uit de tijd van deze Hollandse trots werd per stoomtrein een rondrit op het zeer interessante en uitgestrekte spoorwegnet van Corus gereden. De vereniging Corus Stoom IJmuiden verzorgde deze bijzondere rit. Daarna reed de "VSM 35 Corus — Express" weer terug naar station Apeldoorn (informatie uit de website van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij

http://www.nicospilt.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoomlocomotief

Dank u ...mooie omschrijving............ :hoedjeaf: :hoedjeaf: :thumb:

Blauwvinger

Lees toevallig vandaag in de krant dat  men in  :smiley-philippines: voor miljarden wil investeren in infrastruktuur en armoe  :denk:

Luke

Citaat van: blauwvinger50 op donderdag 28 augustus 2014, 23:28:22
Lees toevallig vandaag in de krant dat  men in  :smiley-philippines: voor miljarden wil investeren in infrastruktuur en armoe  :denk:

Dat doen ze al zo lang ik hier woon....


Amice

Citaat van: blauwvinger50 op donderdag 28 augustus 2014, 23:28:22
Lees toevallig vandaag in de krant dat  men in  :smiley-philippines: voor miljarden wil investeren in infrastruktuur en armoe  :denk:

Ja klopt, er worden per door Yolanda getroffen huis/gezin P 70000 uitgekeerd voor wederopbouw van de huizen.
Er zijn ook ouderen die al geruime tijd iedere maand overheidsgeld krijgen als slachtoffer en doen dus zelf niks meer dan een beetje bijgraaien bij hun kinderen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent