Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

School nivo in de Fhils

Gestart door Fail_over, dinsdag 29 juni 2010, 22:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Amice

De uiteindelijke waardering van het door jou geschetste diploma zal dan laag en lager uitvallen dan de bachelor nurse van de filippijnen.
Reden hiervoor is dat men kijkt naar het transcript of records van de school.
Deze wordt zover mij bekend niet gegeven met het board exam.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Mawibata



De studenten van de Batasan Hills High School in Manilla maken zich klaar voor hun afstudeerceremonie.
Ze zijn allemaal van kop tot teen in het wit gehuld.







Bron  :  http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100630_069#photoset
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Baliw-katok


wispelturig

#43
 :daag: Koen, 2 jaar verpleegkunde cursus in de Filippijnen is niet voldoende om gelijkstelling te krijgen hier in België. Vooral als ze in de provincie les gevolgd heeft. Ik heb een 4 jaar bachelor degree gehad in een bekende universiteit in Manila, toch toen ik mijn diploma laten homologeren had ik maar gelijkstelling van 3 jaar hoger onderwijs gekregen. (I am not a nurse anyway). Men hadden mij aangeraden om een aanvullende cursus bij te volgen om een volwaardig diploma te krijgen. Vakken zoals wetgeving, deontologie en stages zijn heel belangrijk factoren dat alle studenten hier moeten voldoen vooral in de social profit sector( zo heet de sector van verpleegkunde hier in Belgie).

Er wordt natuurlijk ook vele andere factoren bekeken zoals waar is de school? Wat is de niveau van de school? Wat are de vakken dat ze had gestudeerd volgens transcript of records. Verpleegkundige vanuit de Filippijnen moesten 4 jaar bachelors degree hebben en aantal jaren ervaring vooraleer ze hier aan de slag kan gaan. Ze zijn verplicht om één jaar terug cursus verpleegkundige naast Nederlands les te volgen. Via de VDAB is het gratis, als ze kan slagen in het ingangs examen natuurlijk.

Ik had een gesprek gehad met een verpleegkunde vanuit de Filippijnen die aangenomen is in een ziekenhuis hier in België (vlaamse ziekenhuis). Volgens haar, moesten ze Nederlands leren en  eerst kijk stage doen. Na zes maanden mogen ze pas actuele meedraaien. Deze mensen hebben al tenminste 10 jaar ervaring . Ze hebben een statuut van een gewone buitenlander werknemer. Hun diploma was erkend als is.

Als uw vriendin toch graag of van plan is om verpleegkundige te gaan studeren terwijl ze nog in de Filippijnen, kan ze beter een 4 jaar cursus doen. Vind ze het te lang, mag ze nooit verwachten dat ze haar diploma hier kan gebruiken. Verpleegkunde hier is maar 3 jaar, maar heel intensief vanaf de eerste leerjaar, daarom hakken de studenten hier af na eerste examen. Het is niet de leerstof dat men moeilijk vond. De werkvloer zelf en de samenwerking met collega's is de boosdoener.

Denk eens over na, Ik wou ze niet ontmoedigen maar er bestaan veel ander mogelijkheden hier in Belgie.
Als ze een echte gemotiveerd en wou iets bereiken in haar leven: LEER NEDERLANDS, DENK IN HET NEDERLANDS of tenminste proberen. Als ze interesse om taal te leren en echt gemotiveerd is, Ik zal haar tips geven. Ik ben nog aan het leren en Ik schrijf nog altijd spreektaal maar Ik kan tenminste de bijbel lezen en begrijpen.

:daag:


Koen

Vorige week heeft mijn vriendin haar High school beëindigd. Ze bekijkt nu wat ze gaat doen.

De studiekeuzes veranderen nog al eens...

Dank voor het antwoord, is nu al heel wat duidelijker.

Groeten,
Koen

huisman45

. Als ze interesse om taal te leren en echt gemotiveerd is, Ik zal haar tips geven. Ik ben nog aan het leren en Ik schrijf nog altijd spreektaal maar Ik kan tenminste de bijbel lezen en begrijpen.



beter gooi de bijbel weg staat  maar onzin in . lees een goed boek :jajaja: :lachen:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Kano

Welcome decision

Posted by Online on Apr 4th, 2012 // No Comment

Manila, Philippines — The Commission on Higher Education (CHED) recently decided to close 80 nursing schools in the country due to low passing rates in the licensure examinations.

Its decision was welcomed by the Professional Regulations Commission (PRC)-Board of Nursing (BoN), saying it would help lessen the production of unemployed nurses.

"It will be good in way because there will be fewer unqualified nursing graduates. If we are talking about quality education, it will be beneficial," BoN Chairperson Dr. Carmencita Abaquin said.

She added it would also ensure that there would be quality over quantity in the nursing manpower supply.

Abaquin called on schools, colleges, and universities to strive hard to meet the standards set by the government and the board in order to ensure the production of quality nurses.

"We appeal to them to maintain the quality and the standards set.
They just have to conform with that," she said.

CHED Executive Director Julito Vitriolo earlier disclosed that 80 nursing schools risk having their degree programs closed due to low passing rates in licensure examinations.

Aside from their low passing rates, Vitriolo said they also failed to meet government regulations governing such issues like the quality of their faculty and the school's facilities.

The Department of Labor and Employment (DoLE) had repeatedly urged incoming college students to consider enrolling in courses other than nursing since it is already among the "oversubscribed" courses in the country. (Leslie Ann G. Aquino)

Source: http://www.tempo.com.ph/2012/welcome-decision/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Budgie

Citaat van: huisman45 op donderdag  5 april 2012, 04:51:28

beter gooi de bijbel weg staat  maar onzin in . lees een goed boek :jajaja: :lachen:

@ Huisman hiermee geef je aan dat je en intolerant ben maar ook dom
Want de Europeese beschaving is hier wel op gebaseert

En de bijbel is wel verschillend met wat de kerken er van gemaakt hebben.
Getting older beats the alternative -dying young

huisman45

Je mag vinden wat je wil,
gelukkig heb ik die beschaving niet die andere wel hebben,
hypocriet zijn alles uit een boek halen en hun eigen draai aangeven.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

wispelturig

 :lachen:  Beste huisman uw principe zal ik wel respecteren zelf als je lach mij uit. Ik heb geen behoefte om mensen te overtuigen. Ik kan ook niet evangeliseren en zal ik ook nooit kunnen. Mijn geloof has niets te maken met het onderwerp trouwens, het is misschien een domme voorbeeld. Maar stel voor dat Ik  gelijk heb, t'was nog nooit bewezen dat het waar is (wat in de bijbel staat) maar ook nog nooit bewezen dat het niet waar is. Wat heb ik te verliezen? NIETS, Ik heb tenminste mijn Nederlands uit geoefened en mijn geduld ook, dus............ prettige dag nog.  :daag: