How much 'Yolanda' aid did PH get from US, EU?

Gestart door Rich, zaterdag 8 oktober 2016, 10:07:37

Vorige topic - Volgende topic

Rich

As of October 7, 2016, the total "Yolanda" aid funding reported to the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (UN OCHA) by donors and appealing organizations is $865,151,866.

The top donor is the government of the United Kingdom with $122.7 million, equivalent to 14.2 percent of total donations. The United States is the third top donor with $90.6 million, or 10.5 percent of total funding.

The UN, which includes its attached agencies, comes in fourth, with $81.5 million or 9.4 percent of total funding. The European Union is the 7th top donor, with $40.5 million (4.7 percent of total funding).

China and the Russian Federation both gave less than 1 percent of total funding for the benefit of those affected by Yolanda.


Rich de Nederbelg.

Adik

Apart? In NL werd meer dan 36 miljoen opgehaald en alles daarvan schijnt te zijn uitgegeven.

http://giro555.nl/actions/filipijnen-2013/

Maar goed; de conclusie dat Rusland en China veel minder hulp hebben geboden dan o.a. de VS twijfel ik niet aan.


Lenn

En de hamvraag is natuurlijk wat er nou is gebeurd?Hebben die mensen die in nood zaten enig geld gezien?
Als ik ff snel reken staat er op het lijstje bijna 1 miljard usd.Daar bouw je toch een hele nieuwe tacloban voor?

Rich

Rich de Nederbelg.

Lenn

En dan is de hamvraag, wat is er dan met dat geld gebeurd?Bijna 1 miljard $ gedoneerd.Misschien een leuke vraag voor du30?

Adik

Ik weet dat ik Biliran veel van die 'uitkeringen' nog niet zolang geleden zijn uitgekeerd.
Er is daar nu ook een huizen project van ik meen 750 (?) woningen die uit zo'n fonds betaald worden.
Zal genoeg aan de strijkstok blijven hangen maar er is (helaas zoveel jaar na dato) ook nog veel 'pending'.
Wellicht speelt in andere provincies eenzelfde?

innka3

Citaat van: Lenn op zaterdag  8 oktober 2016, 12:26:27
En dan is de hamvraag, wat is er dan met dat geld gebeurd?Bijna 1 miljard $ gedoneerd.Misschien een leuke vraag voor du30?
van mij zit er niks bij,maar voor die 1 miljard doet hij een aanbetaling aan de commies voor raketten. :lachen:

Cosyns Guy

Citaat van: Rich op zaterdag  8 oktober 2016, 10:07:37
As of October 7, 2016, the total "Yolanda" aid funding reported to the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (UN OCHA) by donors and appealing organizations is $865,151,866.

The top donor is the government of the United Kingdom with $122.7 million, equivalent to 14.2 percent of total donations. The United States is the third top donor with $90.6 million, or 10.5 percent of total funding.

The UN, which includes its attached agencies, comes in fourth, with $81.5 million or 9.4 percent of total funding. The European Union is the 7th top donor, with $40.5 million (4.7 percent of total funding).

China and the Russian Federation both gave less than 1 percent of total funding for the benefit of those affected by Yolanda.


Vraag mij af hoeveel van dat immense bedrag ergens blijven kleven is onderweg naar de  :smiley-philippines: ? Dus nog voor het zijn uiteindelijke bestemming bereikt heeft.

Rich

Reken maar dat er veel rijk worden van zulke rampen, om nog maar te zwijgen over hulpgoederen die verkocht worden of uitgedeeld worden met een groot bord erbij "schenking van de burgemeester"  :jajaja:

Mijn vrouw en ik hadden een hulpactie opgezet in onze gemeente en het kwam al snel in de krant en binnen een week stonden er spullen opgestapeld tot aan het plafond. Er was zelfs een eigenares van een baby kledingzaak die al haar solden bracht met prijskaartjes er nog aan, dus splinternieuw. Verder veel kleding en veel voeding in blik enz, maar.............we doen het NOOIT meer!!

Een oud dametje op de fiets met kleding van haar overleden man kwam van 12 km ver om het te brengen, we gaven haar een kop koffie en daar ging ze weer op de fiets. Mijn vrouw stond versteld hoe behulpzaam de mensen hier wel niet zijn.

Als je dan een jaar later leest dat alles nog in de haven staat omdat de douane geld wil dan hoeft het voor mij niet meer.  Binnenkort gaan er een paar dozen met spullen naar een school in Masbate, en de directrice is de schoonzus van mijn vrouw en dan weten we tenminste dat het op de juiste plaats terecht komt  :thumb:

Rich de Nederbelg.

Adik

. According to PhilStar, Robredo told reporters in a press briefing, "What we need...are 205,000 (houses). The report reaching us is that only 25,000 were completed. From the 25,000 that were completed, 2,500 were occupied. That is too far from our target."