Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

HELP ! Wie geeft mij raad ?

Gestart door WuppieSjaak, zondag 16 mei 2010, 21:50:32

Vorige topic - Volgende topic

WuppieSjaak

Beste allemaal,

Sinds vorig jaar eind juni ken ik een Filipijnse vrouw. Zij is 1,5 jaar jonger dan ik, zelf ben ik namelijk 34. Ik heb haar hier leren kennen en we waren toen verliefd geraakt. Zij was toen hier voor de 2e keer. Alhoewel zij heel duidelijk is, hebben we toch onze gevoelens laten ontwikkelen. Zij wil namelijk heel graag voorgoed naar Nederland komen.
Zij verbleef toen, net als het vorige jaar, bij familie in Nederland. Vorig jaar was ze van plan om tijdens een vakantie in Spanje niet meer terug te keren. Daar woont een tante van haar en hoorde ze dat het makkelijker was om wellicht een verblijfsvergunning te krijgen. Ik heb toen ontzettend op haar ingepraat dat het beter was om terug te keren. Uiteindelijk kwam ze terug en spendeerde ze de laatste 3 weken bij mij. We hebben zo'n fijne tijd beleefd. Daarom gevraagd aan de familie of ze voor mij weer een toeristenvisum konden regelen op voorwaarde dat ze bij mij zou verblijven. Ik had net een nieuwe baan.

Helaas was mijn baan niet wat ik wilde en na 2,5 maand vertelde ik haar dan ook dat het beter was om even te wachten en pas op bezoek te komen als ik een nieuwe baan had. Begin februari was ik dan ook verbaasd dat ze mij vertelde dat ze hier al over een maand zou zijn. Ik was toen nog volop aan het zoeken. Eenmaal hier aangekomen heb ik haar niet verwelkomd, dat heeft haar zeer teleurgesteld en ook het feit dat zij het gevoel had dat ze niet welkom was in mijn huis. Zij verblijft momenteel nog bij haar familie, net als de vorige 2 keren. Zij zijn ook in mij teleurgesteld, omdat ik mijn belofte niet nagekomen ben... Van dit alles heb ik nu ook spijt.  Na onze 2e ontmoeting stelde ik voor om weer bij mij te verblijven. Wat blijkt nu ? Ze is een relatie met een andere man aangegaan die ze kende van haar 1e bezoek. Die is gek op haar en kan haar wellicht wel helpen om hier voorgoed te komen, maar ik merk dat ze nog steeds gevoelens voor mij heeft. Ik hou van haar en mis haar ontzettend !

Ik geef haar een 2e kans en zeg steeds dat ze met mij de beste kans maakt wat betreft de immigratieprocedure als ze maar geduld heeft. Helaas merk ik dat ze dit niet goed realiseert. Zelf denk ik dat een wanhoopspoging is, omdat ze weet dat het voorlopig de laatste keer is dat ze in Nederland is. Ze heeft met mij betere overeenkomsten dan met die andere, veel oudere (bijna 20 jaar !), man. Ze hebben bv. veel woordenwisselingen en hij is jaloers...







Rich

Hallo WuppieJaak,

Allereerst, welkom op het forum hier  :welcome:

Als ik je bericht zo vluchtig bekijk dan denk ik dat jij de kaas van je brood gegeten werd. Jammer dat je haar niet verwelkomde want dan had het wellicht anders gelopen.

Je vraagt om raad?  Nou het eerste wat ik in jouw geval zou doen is, al mijn overtuigingskracht uit de kast halen en een charmeoffensief bedenken. Probeer hem eventueel voor te zijn en nodig haar en haar familie uit voor een etentje, en leg alles klaar en duidelijk en eerlijk uit.

Hopelijk lukt het  :thumb: Laat je nog iets weten?
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Allereerst WuppieSjaak, welkom op het forum.

Ten tweede. Bezint eer ge begint. Ge moet met haar op 1 lijn zitten voordat je dingen concreet maakt. Uit jouw verhaal proef ik dat ze alle opties aan het aanboren is om hier te blijven, om het maar repectloos te zeggen.
En daar ook bereid is om consessies voor te doen. Klinkt bekend.

Daarom het advies, om de vlinders even te parkeren, en nuchter de situatie te bekijken. Je kunt niets forceren.
Probeer duidelijk aan haar jouw situatie uit te leggen. Meer kan je niet doen. het blijft haar beslissing.
Wees voorbereid op een teleurstelling. Alles valt dan mee.

Ik weet, hier heb je weinig aan, maar je zet ook zo'n dillema neer.

Zeer veel sterkte toegewenst.

F_O
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

ganda

Onmiddellijk een charme offensief inzetten, bloemetjs laten afgeven, wandelingetje maken in het bos. Een etentje bij kaarslicht.enz...
Je moet trachtten terug de numer uno te worden voor haar.

succes

Digos


Complex verhaal moet ik zeggen op het eerste zicht.

Zij is blijkbaar op zoek naar een mogelijkheid om in Europa te kunnen blijven.

CitaatIk geef haar een 2e kans en zeg steeds dat ze met mij de beste kans maakt wat betreft de immigratieprocedure als ze maar geduld heeft.

Ik denk eerder dat het omgekeerd is.....dat zij jou een 2de kans kan geven, maar je hebt het indertijd allemaal op zen beloop gelaten, nu wed zij op een ander paard.

Heb wel men bedenkingen wat betreft echte liefde van de beide kanten.

LIVE ONCE - LIVE IT

Deep Throat

Citaat van: Digos op maandag 17 mei 2010, 01:02:18

Zij is blijkbaar op zoek naar een mogelijkheid om in Europa te kunnen blijven.

Heb wel men bedenkingen wat betreft echte liefde.

Citaten waar ik mij wel bij aansluit, dus als ik je raad mag geven, zoek een ander, bloemetjes gaan alleen werken als er geld aan groeit en alleen de zaadjes garanderen dat niet.

innka3

Citaat van: Deep Throat op maandag 17 mei 2010, 01:30:44
Citaat van: Digos op maandag 17 mei 2010, 01:02:18

Zij is blijkbaar op zoek naar een mogelijkheid om in Europa te kunnen blijven.

Heb wel men bedenkingen wat betreft echte liefde.

Citaten waar ik mij wel bij aansluit, dus als ik je raad mag geven, zoek een ander, bloemetjes gaan alleen werken als er geld aan groeit en alleen de zaadjes garanderen dat niet.

kan ik me ook bij aansluiten.dumpen (maar misschien  heeft ze je al gedumpt)
maar er zijn er geen hand vol maar een land vol

Kano

WuppieSjaak  :welcome:    Merkwaardig verhaal hoor. Jij bent verliefd op een Filipijnse, maar je laat haar in de kou staan wachten en zij heeft de indruk dat zij bij jou thuis niet welkom is. Waarom? Aan de andere kant lijkt de dame niet zo geïnteresseerd te zijn in jou, zeker nadat je je baan had verloren.  Ze heeft niet gewacht tot je een andere baan hebt en is onverwacht naar NL gekomen, kennelijk voor de andere relatie die zij heeft aangeknoopt/verdiept (meer geld?, betere kandidaat voor het verkrijgen van de verblijfsvergunning??). Proberen je concurrent zwart te maken vind ik een zwaktebod. Ik zou de pijp al aan Maarten hebben gegeven.    :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Precies!

Je geld opmaken kun je zelf wel daar heb je geen vrouw voor nodig en als de reden klaarblijkelijk enkel een verblijfsvegunning is ,laat haar dan zelf maar n visum aanvragen voor werk of anderszins.

Mocht ze je daarna nog willen dan zijn de opties uit een betere schoen geleest.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

callebaut

 :welcome: op dit forum
Als het enkel en alleen maar voor een verblijfsvergunning is .... dan denk ik dat liefde op de tweede plaats komt en zodoende is elke persoon voor haar goed ......bezint eer ge begint .....wie weet wat haar volgend argument zal zijn .... ( steun voor de familie , overkomst van relatives , ... ) .......
Stof genoeg om na te denken ..... liefde maakt blind ... maar denk niet dat zij blnd is ....en daarom haar ( betere ? ) keus ....
In ieder geval , sterkte in wat je ook doet ( beslist ) .........