Onderhoud (financieel) van de schoonfamilie

Gestart door Phille, zaterdag 29 mei 2010, 10:19:34

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Rich op dinsdag  1 juni 2010, 11:19:56
Het is zoals Phille zegt en vermoed.

Moet je die liefde dan kopen?   Wel, is het niet erg dan men iemand zover krijgt dat je dat begint te vermoeden?


tsja ik heb ze er zien lopen , zo,n ouwe gehakbal met zo,n wulps ding van 21 mei maanden oud, ja dan ga je toch even denken  :ikkeniebegrijp:.
wel  ik denk nu heel anders , zo,n ouwe  badmuts heeft groot gelijk , waar moet hij anders met zijn laatste geld heen. en het meisje heeft ook gelijk , die pakt hem het laatste wel af .

ja jongens de hele wereld draait om de duit en de fluit.
maar een ander mag hier gerust een andere mening over hebben, no problema.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Phille op maandag 31 mei 2010, 23:38:07
Fail_over, over het laatste onderhalf jaar 5 keer, waarom die vraag?

sorry hoor , maar dan moet je in hun ogen ook wel rijk zijn , :lachen: dat doet zelfs die rijke kano je niet na.

5 x in anderhalf jaar tijd  :thumb: ik heb het altijd al gezecht een poes trekt meer dan 10 paarden . :hoedjeaf:

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

stip66

Citaat van: jens op dinsdag  1 juni 2010, 12:09:35

ja jongens de hele wereld draait om de duit en de fluit.
maar een ander mag hier gerust een andere mening over hebben, no problema.

jens.......

Hehehehe, lachen jens, maar je hebt gelijk, een bekende filosoof stelde ooit dat het hele leven om sex gebouwd is. En.......... hij heeft gelijk. Voor degenen die het niet kennen, wil ik dit best toelichten.....

klootzakken (voorheen Jens)

#123
Citaat van: Rich op dinsdag  1 juni 2010, 11:12:56

vorige week stuurde ik 200 euro naar mijn vriendin  uit eigen beweging. ze heeft mij geen cent gevraagd.

dit vragen is bij jou ook niet nodig RICH , even laten doorschemeren is al genoeg . jij bent nu éénmaal een goed mens en dat weet zij maar al te goed, en zij is ook een lief vrouwtje , ja toch . en dan heb je er ook nog ééns een maal een goed gevoel bij . dat maakt het verschil tussen geven en geven.
hier is niets mis mee  :thumb: en dat doe je toch ook niet iedere week.

ongeveer het zelfde als mijn zoon , als hij het erg druk heeft op zijn zaak dan belt hij even de ouwe heer met zo,n kut smoesje , heb je zin aan koffie pa, tsja dan weet ik wel hoe laat het is .

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

opinie

Citaat van: Amice op dinsdag  1 juni 2010, 04:19:38
Dus als jij voor n tijdje in het midden oosten verblijft  dan loop jij ook meteen in een jurk? je vrouw in een boerka?

Het komt mij voor dat ze donders goed weten dat ze met ene westerse getrouwd zijn of een relatie hebben, en in een relatie is het wederzijds geven en niet enkel nemen,toch?

Iedere vrouw kost geld, daar zijn filipina's geen uitzondering op. Maar om meteen de hele familie te ondrhouden zou simpelweg onmogelijk zijn en ook uit den boze dienen te zijn.

voor n tijdje is dan eerder een vakantie of uitzending door een bedrijf. Dan moet je je aan de wetten houden die daar best strak zijn.
Ga je daar definitief wonen zul je al een zekere cultuur aanpassing hebben en moeten hebben en ja dan zal het wel daarop uitdraaien.
Ik zie me het niet doen dus ik blijf er weg, simpel.

Je kan dan ook zeggen: de rijkere Filippijnen geven (meestal) geen cent aan de armen. Ze zullen eerder ervan profiteren, hoe wordt je anders rijk in de Filippijnen als je niet van de armen het laatste peso-tje pikt?

Geven en nemen: aan elkaar maar je trouwt toch niet met de hele familie? Ik toch niet, ik ben met mijn vrouw getrouwd niet haar familie. Nu heb ik geen klagen maar anders zou ik het gewoon niet doen. We hebben een kind samen en dat gaat voor alles en iedereen!

Iedere vrouw kost geld: iedere vent ook! Meestal heeft een vrouw heden een eigen job dus eigen inkomen. Het moet dus van twee kanten komen. Tenzij ze zich als maîtresse gedraagd.... Er zijn hier ook gezinnen waar de bakker niet naar binnen kan omdat de brouwer steeds in de weg staat. Als je vrouw dan daar een dochter van is, zou je het normaal vinden dat ze geld bij de vleet aan de brouwer geeft?

Ringen, halskettingen, merkkleding, zonnenbrillen met diamanten (â,¬ 200 volgens de kouwe kak maar bij Hema â,¬8,95): allemaal ijdelheid om te kunnen zeggen: "ako dato"

Een suggestie: zeg dat je je gaat bekeren tot het Amish geloof. Zelfs kleding met knopen beschouwt men er als ijdelheid, enkel haken en ogen. Echte liefde heeft geen ijdelheid nodig.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pieter-Jan

Om even op de topic te antwoorden. Ik geef 5000pesso per maand aan mijn schoomouders. Mijn schoonvader is ziek en kan geen volle dag meer werken. Zijn voet ziet eruit als een olifantenpoot. Toch probeert hij nog elke dag een paar uur met zijn tricycle te rijden en wat extra geld te verdienen. Mijn schoonmoeder heeft kanker in haar baarmoeder en die is een paar jaar terug verwijderd. De kanker is al verder uitgezaaid en zij wacht gewoon op haar dood. Ik ben zeer close met de moeder en ik heb haar al eens voorgesteld dat we naar een dokter zouden gaan en zien wat we konden doen. Dat wil ze niet. Ze wil geen last zijn tot mij en mijn vrouw. Natuurlijk weet ik maar al te goed dat als dat nieuwe gezwel ooit zal openbarsten zoals enkele jaren terug, ze in aller ijl naar het ziekenhuis zal moeten. Ik zal dan ook met plezier betalen. Ik ben ook blij dat ik maandelijks 5000pesso geef want zo kan ik hen op zijn minst een beetje helpen. Ze vragen er zelfs niet om maar met honger je dood afwachten is veel erger dan sterven met een volle maag dus ik doe wat ik wil doen. Hulp aan andere familieleden wordt door mij altijd geweigerd. Enkel de ouders, ze hebben tenslotte ook de kloten van hun lijf gewerkt om mijn vrouw een deftige opleiding te geven en dat is iets wat hier ook zeldzaam is. ''We kunnen school niet betalen wordt hier nogal gemakkelijk gezegd maar savonds is er wel tanduay'' Dat apprecieer ik ten volle en geef dus met plezier 5000pesso.

Mij persoonlijk leven hier is iets duurder. Ik weet niet hoe sommigen hier met 500euro kunnen leven maar dat hangt natuurlijk van levensstijl af. Als je in nederland in de winter een jas aan doet in je woonkamer, met de fiets naar je werk gaat en enkel naar de aldi gaat dan kun je dat hier ook maar ik heb graag een beetje luxe die ik gewend ben.

-electriciteit 6000pesso
-boodschappen in robinsons 20000pesso
-Diesel 4000pesso
-Tuinman en maid (mijn vrouw en ik zij 12/24 7/7 bezig met de zaak dus we kunnen het niet zelf) 10000
-Eten van de markt 4000pesso
-Steun aan de schoonouders 5000pesso
-Water 1200pesso
-Boot met de auto naar de stad 540 heen en terug 5400pesso per maand
-Onderhoudskosten wagen, huis...2000pesso
-Kledij 3000pesso
-Sparen om naar belgie te gaan met twee 15000pesso

totaal van 75600pesso of vandaag 1350 euro. Natuurlijk hebben wij hier wel een inkomen maar dat is nog niet voldoende om onze kosten te dekken. We zijn daar hard aan aan het werk en ik hoop van gauw rond te komen. Je hoeft me niet te vragen van wat ons werk hier is. Daar komt gauw wat van op het forum. Ik eet elke dag rijst maar geen 3x. Als ik dan 2x gekookt eet dan is het de 2e keer met patatten of frieten. Er was hier al aangehaald dat een brood hier maar 30 pesso kost voor een groot. Dat is dan een wit luchtbrood die 50cm groot is en maar 300gram weegt gemaakt van water en bloem. Een lekker bruin broodje kost hier 60 pesso voor een 400gram. Dat is een kleintje dacht ik. Ik hoef die poedermelk hier niet en ik drink verse melk. Verse melk kost 60pesso per liter. Ik heb ook graag iets om op mijn brood te leggen. Charcutterie is hier moeilijk te vinden of het komt van een shop met imported products en de prijzen zijn dubbel als in belgie. In robinsons koop i la vache qui rit en dat kost 125pesso voor een doosje. Zal ook wel het dubbel zijn als in belgie. Ik ben een belg en een belg is een bourgondier. Ik hou van eten en bespaar daar niet op. Natuurlijk kijk ik ook voor promos enzo maar ik ga mijn ontbijt van een boterham met kaas niet omruilen voor een pot rijst met varkensvlees waarvan 3/4 varkensvet is. Je ziet hoe oud ze hier worden met elke dag 3x rijst en vlees te eten. Als je uw zelfde levensstijl aanhoudt dan zul je hier hetzelfde geld kwijt zijn. Als je de levensstijl van je vrouw aanneemt zul je met 1/4 wel rondkomen. Dit is geen berekening maar pure realiteit. Je kunt besparen opvele dingen maar je zult ook meer uitgeven voor andere dingen. Voor iedereen die hier wil komen met 500 euro, Ik wens jullie veel geluk. Respect heb ik alleszins dat je zo kunt leven maar ik was niet van plan om mijn huis in belgie achter te laten om in een 40 vierkante meter flatje te gaan wonen en 3x rijst te gaan eten. Pas op ik heb maanden mijn best gedaan om altijd rijst te eten en alles te doen wat de locals doen maar ben na bijna een jaar toch weer in mijn belgische ritme gevallen. Ga binnen enkele uurtjes mijn bbq aansteken en ga hier wat ribbekes grillen voor het avondmaal. Een flesje wijn erbij en zonsondergang met zicht op mount Apo en mijn zondag is gemaakt zie. Groetjes vanuit Samal Island

klootzakken (voorheen Jens)

ja zo goedkoop is het niet op de fils , daar vergissen zich veel mensen op . heb voor mezelf ook ééns een maal door genomen wat ik zoal kwijt ben aan geld als ik er zou gaan wonen , en ja hoor met 1000 â,¬ doe je dan niet zo heel veel .
en zo als jij al hebt gezegt  pieter-jan , mensen die er rond komen van 500 â,¬   :hoedjeaf: ik zou dit niet kunnen.

pieter-jan ik hoor niets over verzekeringen , heb jij die niet?

jens....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Fail_over

Met â,¬500,- zou ik ook rond kunnen komen op de fhils. ......... Als pinoy alleen, niet als kano.
â,¬500,- is 28 k. Is krap. Heel krap. Voor een gezin te krap. Geen verzekeringen, geen reserves. En geen uitstapjes of extra's meer van de kano.

Een kurriput lukt het misschien wel.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Pieter-Jan

Jens,
Momenteel ben ik nog verzekerd vanuit belgie. Dit loopt dit jaar af dus ik zal moeten kijken voor een goede verzekering hier. Ik betaal ook jaarlijks 1000euro voor een internationale verzekering. Ben wel al eens naar het ziekenhuis geweest in Manila(woon in Samal, Davao) en ze hebben mij zonder problemen alles terug betaald. Vliegtuig, best western hotel en alle ziekenhuiskosten. Het enige wat ze niet wilden betalen was de restaurantrekeningen. Op zich kan ik dat verstaan. Mijn belgische verzekering is wel zeer goed maar te duur op lange termijn. Ik ga eens een topic starten over hoe en waar jullie verzekerd zijn.

Groetjes PJ