Onderhoud (financieel) van de schoonfamilie

Gestart door Phille, zaterdag 29 mei 2010, 10:19:34

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaatphille heeft natuurlijk niet voor niets dit mooie topic gestart.

phille heeft een heel mooi vrouwtje een echte schoonheid dat zal ik niet ondkennen .
phille is tot over zijn oren verliefd , en daar is niets mis mee, in tegendeel het is mooi om te zien en mooi om te horen.  jonge man. het is je zeker gegunt.
phille heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, of phille kent nu al zijn schoonfam , of phille zijn meisje heeft hem al uitgelegt hoe het later werkt en wat haar fam van haar verwacht, pera pera?.

wel phille: goede raad, kijk eens goed hoe haar ouders leven en waarvan ze leven? .heeft vader werk ?, hoe wonen ze ? of hebben ze jou misschien al gevraagt om geld? dit weet jij natuurlijk zelf het beste en gaat ons verder ook niets aan.

Hey Jens,

Wat is het toch heerlijk die Nederlandse directheid  :thumb:

Inderdaad, ik heb dit niet voor niets opgestart. Bedankt voor het compliment, ik vind mijn vrouwtje inderdaad het einde en ben er tot over mijn oren verliefd op, ik zou niet eens weten waarom ik daar niet zou voor mogen uitkomen, het is gewoon een feit, maar desalniettemin, ik sta wel met mijn beide voetjes op de grond. Of ik een klok heb horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt; zo zou ik het niet willen uitdrukken, of ik de schoonfamilie ken, wel ja in zekere mate wel; heb ik hier ergens al wel eens geschreven; eigenlijk weet ik niet goed hoe ik alles moet plaatsen, dat is eerder mijn probleem. Ik zie in wat voor omstandigheden de 2de oudste zus woont, om jaloers op te worden, doe ik uiteraard niet, ik gun iedereen het zonlicht. Mijn vrouwtje heeft mij niets uitgelegd, ik heb al wel eens een poging ondernomen om te proberen achterhalen wat er van mij verwacht wordt maar daar krijg ik niet bepaald een antwoord op, of een vaag antwoord, ik denk dat ze daar zelf nog niet bij blijven bij stilstaan is. Ik heb ook al eens de vraag gesteld of er van mij hetzelfde verwacht wordt dan wat die Amerikaan zo allemaal ophoest; haar reactie is dat zij zoiets helemaal niet verwacht van mij. Is dat echt zo, ik weet het niet, ik zit met vele vragen.

Jou raad om eens goed kijken hoe haar ouders leven en waarvan ze leven, heb ik al gedaan, dat vond ik ook een goeie parameter. Zij hebben om geen geld gevraagd, of moet ik hier misschien schrijven 'NOG' niet, daar zal ik later wel ontdekken mocht dat hun doelstelling zijn, maar tot nu toe nog niet. Wat ik wel opgemerkt heb is dat het huis echt wel opvalt in vergelijking met de manier waarop de mensen in de buurt wonen, de buurt bestaat uit voornamelijk bamboe-achtige constructies; het ouderlijk huis ziet er heel degelijk uit, van steen en beton, in elk geval staat in schril contrast met de buurt, slaapkamers hebben airco, grote flat-screen TV, degelijke meubels, grote frigo; er moet nog wel afgewerkt worden, zo zijn er nog geen vloertegels, zou de badkamer nog niet afgewerkt zijn; naar wat ik meen begrepen heb heeft die amerikaan daarvoor gezorgd. Die Amerikaan blijkt in Manilla een bedrijf te hebben, of er in elk geval mede-eigenaar van te zijn, stellen een 300-tal arbeiders te werk en verdient zeer goed de kost. Wat die nu precies doet weet ik niet en zijn mijn zaken niet. Ik heb eerder vermeld dat haar vader niet werkt; maar dit was niet juist; hij zou een rijstveld hebben en bewerkt dat, hoe groot dat is, dat kon mijn vrouwtje mij niet vertellen. Vrouwen en maten, heeft nooit goed samen gegaan  :lachen:.

De reden waarom ik dit topic geopend heb is vooral ingegeven door mijn intuïtie, maar ook voor een deel gevoed door wat ik daar gezien heb en de situatie bij mijn toekomstige schoonzus en voor een deel  door de vele vermeldingen door alle berichten heen over steun aan de schoonfamilie en voor een deel door de algemene perceptie hier in ons land over de relatie met een Aziatische vrouw, dit zijn hoofdzakelijk geruchten, maar in elk gerucht zit er meestal een grond van waarheid in. Dus, ik wilde weten hoe het nu precies in elkaar zit, hoe de Filipijnse cultuur op dat vlak in elkaar zit, op mijn gestelde vraag zal er zeker geen eenduidig antwoord voor handen zijn daar elke situatie anders is, sommige vragen/eisen veel, andere alleen in uitzonderlijke gevallen, meestal noodgevallen.

Ik heb in elk geval begrepen dat men het in de Filipijnen meestal vanzelfsprekend vindt, om op zijn minst de vraag voor Financiële steun te stellen. Daar is iedereen het over eens, hoe men daar dan mee omspringt is dan weer voor iedereen anders en afhankelijk door wie en voor welke reden die steun dan gevraagd wordt. Ik heb ondertussen ook geleerd dat wanneer men op een bepaalde vraag ja antwoord men snel een volgende vraag stelt. Voorbeeldje hiervan is als volgt: toen mijn vriendin een paar maand geleden gradueerde stelde ik de vraag of haar ouders tijdens de graduation erbij zouden zijn dan was het antwoord nee, want de vlucht was te duur; ik dacht op zo een dag moeten de ouders er dan toch wel bij zijn, laat mij die vluchten betalen, zo duur zijn die daar nu ook weer niet, om geen onnodige kosten te maken heb ik die online geboekt met mijn creditcard, is stukken goedkoper dan via western union of zo geld te sturen; ze was mij erg dankbaar voor dit gebaar. Maar wat gebeurt er een tijdje later, nu ze ontdekt hadden hoe gemakkelijk het is om online vluchten te boeken, de vraag kwam of ik voor haar 2 tantes en drie kinderen ook een vlucht wilde boeken, want het is toch zo gemakkelijk. En dat is wat mij daar een beetje stoort, alleen al het feit op zich dat ze die vraag durven stellen is erg alarmerend voor mij, uiteraard heb ik dit geweigerd. Ik ben onmiddellijk op de rem gaan staan, samen met de handrem, kwestie om zeker te zijn.

Waarschijnlijk komt mijn vraag over alsof ik in een probleem situatie zit maar dat is niet zo, ik heb ook geen problemen om voor wat hulp te zorgen en heb met haar een afspraak gemaakt als volgt, een rekening geopend bij Argenta, kwestie om van die torenhoge kosten bij Western Union af te geraken, daar stort ik maandelijks 150 euro op en daar mag ze mee doen wat ze zelf wilt, zoals ik al tegen anderen zei, als ik hier een relatie zou hebben en haar is uitnodig voor een gezellig etentje ben ik ook dat bedrag kwijt, dus 150 euro lijkt mij gewoon redelijk. En dat is ook het maximale budget voor een maand, is het op en ze heeft meer nodig dan moet ze maar wachten tot de volgende maand. Zo leert ze hopelijk om te gaan met een budget. Op deze wijze hou ik de kosten ook binnen de perken. Ik zal wel snel merken of dit naar wens is of niet. En zo niet dan moet ik mij een paar andere vragen stellen, maar dat is nog niet aan de orde en ik hoop dat ze ook nooit aan de orde zullen komen.

Voila Jens, hopelijk geeft dit jou een beter inzicht.

Groetjes
:daag:








klootzakken (voorheen Jens)

ha die phille.

ik denk dat jij lang de domste niet bent phille , en wat je denkwijse filippijnen betreft , wel dat zit wel snor  :thumb:. :hoedjeaf:

dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen met jullie 2 . en maak je niet te veel zorgen om later , wie dan leeft wie dan zorgt.
je weet waar de handrem zit  :lachen: en die kan er aaltijd nog op , ja toch.

veel plezier en geluk toegewenst met je toekomstige asawa.

jens........ :daag:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Fail_over

Phille, hoe vaak en hoe lang ben jij in de Fhils geweest?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Fail_over, over het laatste onderhalf jaar 5 keer, waarom die vraag?

opinie

Er lijkt me inderdaad niets mis mee als men op voorhand informeert en alle mogelijke pistes doorloopt.

Net als een brandpolis, dat gebeurt toch nooit met mij. Tot het te laat is, had ik maar geweten dat ...

Men is geen tiener meer, toch? En zelfs dan! Mijn leraar burgerlijk en landelijk recht gaf ons de goede raad om steeds goed na te denken en de wettelijke zaken vooraf te regelen in geval het misliep. Als alles goed ging was er geen probleem en als het misliep was er een vooraf afgesproken regeling.




Citaat van: Phille op maandag 31 mei 2010, 09:39:51
Wat ik ook bedenkelijk vind is de uitspraak 'Financieel MOETEN bijstaan' is dat dan zo vanzelfsprekend? Is het zo normaal dat wanneer je als westerling een relatie met een Filipina aangaat (trouwen of gewoon samenwonen of gewoon een relatie hebben) dat het de facto zo is dat men steun MOET bieden, als dat zo is dan zou ik haast gaan denken dat men de liefde moet kopen (het is maar een bedenking).

Citaat van: Rich op maandag 31 mei 2010, 12:40:39
Zij kunnen dat misschien wel normaal vinden want het is hun cultuur, maar ze moeten ook eens leren andermans cultuur te respecteren. Geen ellenlange discussies dat jij geen millionair bent maar gewoon zeggen..........NEEN want dat is MIJN cultuur.

Ik heb het ooit gelezen: De man betaalt alles: huis, eten, kosten voor kind(eren), tickets, verblijf, ... De vrouw houdt alles van haar inkomen voor haar familie.
:denk: Excuseer maar de gemeenschappelijke kinderen zijn die dan minder familie? :eek:  :ikkeniebegrijp:  :negatief:
Het lijkt me een betere zaak dan werken in het Midden-Oosten want dan moet men nog betalen voor eigen eten.

Wat betreft cultuur, daar moet toch iets van het hart. Vaak genoeg hoor je klagen over hoe bepaalde bevolkingsgroepen zich niet aanpassen aan de Europese samenleving en hier willen leven volledig volgens hun cultuur. Ook op het forum valt er al eens een uitspraak in die zin.
Moet men dan niet consequent zijn?
Geldt dat dan niet voor iedereen?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Amice

CitaatWat betreft cultuur, daar moet toch iets van het hart. Vaak genoeg hoor je klagen over hoe bepaalde bevolkingsgroepen zich niet aanpassen aan de Europese samenleving en hier willen leven volledig volgens hun cultuur. Ook op het forum valt er al eens een uitspraak in die zin.
Moet men dan niet consequent zijn?
Geldt dat dan niet voor iedereen?

Dus als jij voor n tijdje in het midden oosten verblijft  dan loop jij ook meteen in een jurk? je vrouw in een boerka?

Het komt mij voor dat ze donders goed weten dat ze met ene westerse getrouwd zijn of een relatie hebben, en in een relatie is het wederzijds geven en niet enkel nemen,toch?

Iedere vrouw kost geld, daar zijn filipina's geen uitzondering op. Maar om meteen de hele familie te ondrhouden zou simpelweg onmogelijk zijn en ook uit den boze dienen te zijn. Men weet in de phils wel degelijk beter, maar ja n witneus kun je makkelijk belazeren, althans is t het proberen waard. Loopt het mis geen probleem hij hoort hier toch niet thuis,dus kan terug gaan naar zijn eigen heimat.


Sommige dingen in hun cultuur zijn zo mooi dat je ze zo over zou willen nemen ter uitvoering in eigen land. :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Robert

Phille,

Laat maar lekker die Amerikaan alles betalen en hou jij je nou maar aan die 150 euro.
Het was een erg mooi gebaar van je om wat tickets te bestellen voor haar ouders, maar dat had je wel moeten brengen als zijnde iets speciaals. Nu denkt men dat jij de tickets zo even uit de printer vandaan haalt.
Jij kan echt toch niet tegen die Yank op, maar als je dit soort acties meer gaat doen gaat men dit op zeker van je verwachten, daar durf ik wel een biertje naar keuze op te zetten.
Juist even de boel nu strak houden, las al eens eerder dat je vriendin eigenlijk wel al met de taxi vanuit Manila naar Batangas wilde gaan, als dat niet van jou was excuses, meen het me te herinneren.
Hoe smoorverliefd je ook bent dat zijn al kleine dingetjes die veranderen, nogmaals je hebt aan 1 kant geluk met die rijke amerikaan, andere kant gaat problemen geven.
Als die zus zo meteen een mooie gouden ring krijgt of zo, eentje die erg duur is, dan komt er vaak een beetje of zelfs beetje jaloezie bij de ander die ook een buitenlander heeft.
Ik hoop het niet voor je, heb dit hele scenario bij een vriend meegemaakt, dramas waren het.
Zeg en hoop niet dat jou vriendin zo zal reageren als dat wat heb ik gezien, dat is niet te hopen voor je.

Phille

CitaatHet was een erg mooi gebaar van je om wat tickets te bestellen voor haar ouders, maar dat had je wel moeten brengen als zijnde iets speciaals. Nu denkt men dat jij de tickets zo even uit de printer vandaan haalt.

Zo heb ik het ook gebracht, dat een speciaal gebaar was voor een speciale gelegenheid, men studeert ook maar 1 keer in zen leven af he, maar zoals je ook wel zal weten, elke gelegenheid is speciaal  :jajaja:

CitaatJij kan echt toch niet tegen die Yank op, maar als je dit soort acties meer gaat doen gaat men dit op zeker van je verwachten, daar durf ik wel een biertje naar keuze op te zetten.

Of ik al dan niet tegen die Yank op kan is niet eens de kwestie, ik doe aan dat soort spelletjes nu eenmaal niet mee. Trouwens ik heb niet alles verteld van de specifieke relatie, situatie tussen haar zus en die Yank. Een situatie waar ik serieus mijn bedenkingen bij heb, maar op zich trek ik mij daar nu geen bal van aan se. Die Yank is om te beginnen 60 jaar, heeft dus een heel ander beeld op de toekomst dan ik. Heeft ondertussen twee kinderen met haar zus, eentje van 2 jaar en eentje van nog geen jaar. Ze heeft er duidelijk geen gras laten over groeien, wetende dat zij 23 is. Als ik hier nog aan toevoeg dat die Yank officieel nog getrouwd is dan zal je wel snappen dat deze situatie waarschijnlijk een beetje scheef zit, trouwen kan de zus niet doen, dus heeft ze geen enkel wettelijke zekerheid. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat zijn binnen een paar jaar, wanneer hij stopt met werken, gaat die in de Filipijnen blijven wonen? Misschien tot zolang zijn gezondheid dat toelaat. Wat nadien, kinderen zouden op zijn naam staan, dus hier voorspel ik niet veel goeds, maar opnieuw, het is niet mijn leven.

CitaatAls die zus zo meteen een mooie gouden ring krijgt of zo, eentje die erg duur is, dan komt er vaak een beetje of zelfs beetje jaloezie bij de ander die ook een buitenlander heeft.

Niet alleen jaloezie, maar waarschijnlijk gaat men elkaar opjutten, zie wat ik allemaal krijg van mijn boyfriend. Tot op heden ben ik daar nog van gespaard gebleven, echter dit spel is zeker aan de gang tussen die zus en vriendinnen van haar. Ik zou mijn vrouwtje oneer aandoen als ik zou zeggen dat ik enig signaal in die aard zou opgevangen zou hebben, dat is zeker niet het geval. Ik kan alleen maar zeggen dat ze hier goed mee omspringt, het is juist dat ze suggereerde om een taxi naar Batangas te nemen, maar na mijn uitleg aanvaarde ze mijn voorstel om de bus te nemen. Ik kan niet zeggen dat daar enige negatieve reactie op geweest is. Ze is ook gewoon om in dure resorts te vertoeven, een vogel zingt zoals hij gebekt is he. Ook hier heb ik een statement gemaakt en een zeer goedkoop hotel geboekt, heel bewust heb ik dat gedaan, kwestie haar gewoon te maken aan mijn levensstijl. Ook hierop niks negatiefs op te merken. Ik kan alleen maar zeggen dat wij samen een zeer fijne tijd gehad hebben en de liefde nog steeds even groot is.

Die betreffende zus die heeft op haar facebook een foto album gepost met alle luxe spulletjes die ze in haar bezit heeft, uiteraard om ermee uit te pakken hoe succesvol ze wel is, hier heb ik op een moment heel duidelijk mijn mening over gegeven, dat ik dat soort toestanden helemaal niet kan waarderen en als mijn vrouw dit ooit mocht doen we dan een heel ernstig gesprek gaan hebben. Ik vind dat totaal niet kunnen, je pakt niet uit met materialistische dingen, dat is voor mij absoluut 'NOT DONE'. Haar reactie was, dat is nu eenmaal zoals ze is, waar ik op reageerde, dat kan goed zijn en iedereen doet en laat wat men wilt, maar mocht jij zo zijn dan zal je nooit mijn vrouw worden, ik hou helemaal niet van die ingesteldheid!

Het is jammer om met dat gegeven te zitten, maar schoonfamilie kies je nu eenmaal niet, die neem je erbij. Tot nu toe is mijn vrouwtje niet zo en hopelijk zal ze ook nooit zo worden. Natuurlijk houdt ze van mooie dingen en van merken, welke vrouw doet dat niet?





Rich

Citaat van: opinie op dinsdag  1 juni 2010, 01:33:38




Wat betreft cultuur, daar moet toch iets van het hart. Vaak genoeg hoor je klagen over hoe bepaalde bevolkingsgroepen zich niet aanpassen aan de Europese samenleving en hier willen leven volledig volgens hun cultuur. Ook op het forum valt er al eens een uitspraak in die zin.
Moet men dan niet consequent zijn?
Geldt dat dan niet voor iedereen?


Consequent moet je zeker zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je klakkeloos en steeds maar weer moet toegeven aan hun financiele wensen, zoals bij velen het geval is, en om daarna berooid terug te moeten keren naar eigen land. Voorzichtigheid is hier geboden, dat is al genoeg bewezen in het verleden.

Ze mogen mij naar alle uithoeken van de wereld sturen............ik pas me aan en heb respect voor de cultuur. Maar laten we wel wezen, het moet van twee kanten komen.

Trouwens is het zo dat het in vele gevallen volgens mij niets met cultuur te maken heeft maar eerder met schaamteloosheid, en profiteren van andermans goedheid en geld. Is dat cultuur?  :neeneenee:

Vorige week stuurde ik 200 euro naar mijn vriendin uit eigen beweging.  Haar  dochter kon niet meer naar school want er was geen geld voor. Ze heeft me geen cent gevraagd, maar zo'n kind hoort niet thuis te zitten maar moet naar school vind ik. Ik voel me hier goed bij, maar dat wil niet zeggen dat ik de hele familie ga sponseren.

Zij heeft 3 kinderen en ik heb er 3. Ik heb haar vanaf het begin gezegd dat ik onmogelijk 6 kinderen kan gaan sponseren, want ik heb een zoon die handenvol geld kost met zijn studies.

Zij begrijpt dat volkomen. En geloof me, als ze een klein beetje verstand hebben en ze denken een beetje verder dan begrijpen ze dat. Diegenen die dat niet begrijpen of niet willen begrijpen die bekijken het maar .




Rich de Nederbelg.

Rich

Het is zoals Phille zegt en vermoed.

Moet je die liefde dan kopen?   Wel, is het niet erg dan men iemand zover krijgt dat je dat begint te vermoeden?

Rich de Nederbelg.