Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Story so far .....

Gestart door wbpinoy2, zaterdag 24 juli 2010, 12:06:13

Vorige topic - Volgende topic

ganda


3000â,¬, bent u zeker dat dit geen vergissing is? Misschien was het 300â,¬.

Subito woonde zelf in een caravan en dan zou hij 3000â,¬ per maand naar de phils sturen?

Lijkt me niet waarschijnlijk.


Paring Belga

#21
Die andere is Jeepney van het andere Forum.  Die werkt in een bank, heeft in een fabriek gewerkt en werkte ook op de markt.  Die man stuurt enorm veel geld naar z'n schoonfamilie in Pangasinan.  Heeft letterlijk een grote boerderij opgebouwd daar met het geld van z'n vrouw en hem.  Ook een jeepney business.  Ze verdienen wel goed geld (300,000 pesos/maand netto geloof ik) en zegt dat ie het geld die hij verdient waar hij part-time werkt het opstuurt naar de Filipijnen.

Paring Belga

#22
Het meisje van wbpinoy2 is de tweede generatie in NL.  Ik ken ook een blondje (die nu wel haar haren zwart heeft laten kleuren) en die verlieft is op een jonge pinoy in Canada.  Beiden jong, 19 of 20.  Hij komt van een rijke familie vanuit een rijke buurt in Metro Manila die emigreerde naar Canada omdat ze "geld" hadden.  Hoe ze het verdiend hebben is een andere zaak, zo, ge wordt een lid van de elite als je erin getrouwd wordt.

Andere die ik kennen zijn juist Jan-en-alle-Man mensen waar de man (vader) in de 70s of 80s een gewoon baantje kon krijgen in Canada (of NL) via de immigratiedienst en wanneer het nog gemakkelijk was te emigreren naar Canada, en die nu wel op pensioen is, maar z'n kinderen zouden nu wel in hun 30 of 40er jaren zijn en die gewoon getrouwd zijn met ook een gewone mens.  Soms pinoy met pinay (die ook in Canada woont) of pinay-->bank/zwart/bruin (midden-oosterse).

Digos

#23
Citaat van: Paring Belga op maandag  2 augustus 2010, 16:33:43
Die andere is Jeepney van het andere Forum.  Die werkt in een bank, heeft in een fabriek gewerkt en werkte ook op de markt.  Die man stuurt enorm veel geld naar z'n schoonfamilie in Pangasinan.  Heeft letterlijk een grote boerderij opgebouwd daar met het geld van z'n vrouw en hem.  Ook een jeepney business.  Ze verdienen wel goed geld (300,000 pesos/maand netto geloof ik) en zegt dat ie het geld die hij verdient waar hij part-time werkt het opstuurt naar de Filipijnen.

Citaat(300,000 pesos/maand netto geloof ik)

Wat gelooft ge zelf van zo'n uitspraken als je eens in eigen boezem kijkt?

Een jeepny business.....daar kan je maandelijks nog niet eens een zak rijst van kopen.


Effe relativeren is wel op zijn plaats....me dunkt!!

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

Citaat van: ganda op maandag  2 augustus 2010, 14:11:13

3000â,¬, bent u zeker dat dit geen vergissing is? Misschien was het 300â,¬.

Subito woonde zelf in een caravan en dan zou hij 3000â,¬ per maand naar de phils sturen?

Lijkt me niet waarschijnlijk.



Ik denk niet dat het een vergissing is, de limiet bij europhil/moneytrans is 3000â,¬ per maand.

Hij gaf het ook zelf aan....

CitaatJA 3000â,¬ PER MAAND EN DAT EEN GANS JAAR DOOR MAANDELIJKS
Mag dat niet misschien ?
Ik zou wel meer opsturen maar er is een limiete van 3000â,¬ dus moet ik mij aan de regels houden


Ja......als zelfstandige kan je wel soms wel iets meer opsturen.

:daag:

LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Tja ik vraag het mij soms af  :weetikniet:

Een neef van mijn vrouw reed rond met een tricycle. Die huurde hij elke dag van een Filipino dokter voor 200 pesos/dag + dan moest hij er nog zelf benzine indoen. Hij verdiende de zout niet op zijn patatten maar die dokter... die had 100 tricycles. Tel maar uit. 100 x 200 pesos = 20.000 pesos per dag.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Paring Belga

#26
Citaat van: Luc op dinsdag  3 augustus 2010, 00:59:41
Tja ik vraag het mij soms af  :weetikniet:

Een neef van mijn vrouw reed rond met een tricycle. Die huurde hij elke dag van een Filipino dokter voor 200 pesos/dag + dan moest hij er nog zelf benzine indoen. Hij verdiende de zout niet op zijn patatten maar die dokter... die had 100 tricycles. Tel maar uit. 100 x 200 pesos = 20.000 pesos per dag.

Ja, ze noemen dat in een zin "brokeraging".  Ik maak het hetzelfde mee met het huren van m'n condo's hier in Manila.  Er zijn vier personen die daarin betrokken zijn.  De broker, brokers-assistant, eigenaar van de condo en de huurder.

Wie denkt ge daar daar de winnaar is.  Ge hebt gelijk, de broker.  Even uitleggen.  Broker heeft haar bureel in een condogebouw met 500 appartementen erin.  Ze heeft misschien competitie van 3 andere brokers in het gebouw.

Eens ze haar broker-assistant aanwerft (die meestal een meisje is van de sloppenwijken en die voor een appel en een ei wil werken (P3.000/maand).  Die wordt netjes opeleid en weet alles was ze moet doen.  Contracten opmaken en checks ontvangen en aan de eigenaars geven.

De broker nu gaat naar een ander appartementsgebouw en zet daar weer een bureeltje op en die doet hetzelfde -- meisje aanwerven, P3.000 betalen als loon per maand.

Zeg dat ze 3 gebouwen heeft met gemiddeld 500 huurders (van alle gebouwen 1.500 : 3 konkurente brokers) en waar de huurder de eerste maand van de huur als commissie betaalt aan haar, ge kan dan wel eens rekenen hoeveel ze daar verdient in een jaar.

Gemiddelde huur (per maand) van een gemiddelde condo unit (1-slaapkamertje met 2-3 slaapkamers gemengd) is ongeveer P13.000 x 500 = P6.500.000/jaar.


Paring Belga

#27
Nu de onkosten van de broker:

Meisje (broker-assistant): P40.000/jaar (met 13de maand)
Huur van de burelen (3): P10.000 x 3 burelen = P30.000 x 12 = P360.000/jaar
Electriciteit: P25.000/jaar
Andere onkosten: P25.000/jaar
Weinig belastingen omdat niemand weet hoeveel klanten ze heeft.  Zijn in een
gesloten dossier (give and take: P50.000)

Totaal (belastingen inbegrepen): P500.000

Heeft nog P6.000.000 over.

De eigenaar van de condo krijgt voor 1-slaapkamer appartementje:
P10.000 x 11 (1ste. maand voor commissie) = P110.000/jaar

De broker-assistant verdient P40.000/jaar

De huurder betaalt P120.000/jaar

Broker verdient: P6.000.000/jaar en vele keren is ze op de burelen nooit omdat de assistant-broker het alle werk doet.

De dokter met zijn tricycles heeft eerst misschien die moeten kopen, in vergelijking met de broker, die moet nooit een condo kopen.




opinie

Eén zwager heeft ook twee tricycles en verhuurt ze aan twee andere zwagers. Herstellingen vallen dan op last van de eigenaar.

Citaat van: Digos op dinsdag  3 augustus 2010, 00:57:04
Hij gaf het ook zelf aan....
...
Ja......als zelfstandige kan je wel soms wel iets meer opsturen.

Het zijn zijn woorden inderdaad. Een grote korrel zout is wel nuttig want véél zelfstandigen zullen zich afvragen hoe je dat moet overhouden na BTW, belastingen , RSZ, verzekeringen, vergunningen, handelshuur, personeel, ...
Zichzelf rijk bluffen doen er veel. Als er toch zoveel te verdienen is als zelfstandige vraag ik me af waarom zo weinig zich geroepen voelen. Investering is dan vaak het excuus maar als het toch waar is dat men zoveel zal verdienen dan zal toch elke bank dadelijk geld uitlenen.
Veel plezier met "klanten" zoals ooit die vrouw die gekleed in een outfit van ongeveer â,¬ 200 (kouwe kak type) vroeg naar een bloemstuk voor het graf van haar ouders. â,¬ 20 was haar teveel. De erfenis was erdoor? Of mensen die zeuren over 50 cent: â,¬ 2 per stuk en 3 voor â,¬ 5 maar dan willen ze maar één hebben voor â,¬ 1,50
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Citaat van: opinie op dinsdag  3 augustus 2010, 01:59:05
Eén zwager heeft ook twee tricycles en verhuurt ze aan twee andere zwagers. Herstellingen vallen dan op last van de eigenaar.

Citaat van: Digos op dinsdag  3 augustus 2010, 00:57:04
Hij gaf het ook zelf aan....
...
Ja......als zelfstandige kan je wel soms wel iets meer opsturen.

Het zijn zijn woorden inderdaad. Een grote korrel zout is wel nuttig want véél zelfstandigen zullen zich afvragen hoe je dat moet overhouden na BTW, belastingen , RSZ, verzekeringen, vergunningen, handelshuur, personeel, ...


Een goede Belg werkt in het zwart  :floet:

Ga dan nog in een caravan hokken en vertel de belastingscontroleur hoe slecht de zaken wel niet gaan  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.