homo relatie met Filipijnse jongen

Gestart door koy, zondag 29 augustus 2010, 17:23:20

Vorige topic - Volgende topic

koy

Vooreerst bedankt voor jullie reacties!

Aan Phille: idd trouwen of samenwonen hier in België en hem daarvoor een visum aanvragen zou een optie kunnen zijn, alleen moet een relatie van 2 jaar en minimum 45 dagen bezocht hebben.

Aan Kano: In het homo wereldje wordt je als iets oudere man, via chat, regelmatig gecontacteerd door jonge kerels van overal in de wereld van Ghana tot Rusland. Je weet dan op voorhand dat het om geld draait en vrij snel stellen ze je ook voor om geld te storten, meestal veel geld. Mijn vriend in Cebu heeft mij nooit om geld gevraagd en ik heb hem eerst gecontacteerd nadat ik hem zag op foto en op slag verliefd werd op hem. Gelukkig was de liefde wederzijds en van dan af is het allemaal heel snel gegaan. Tijdens mijn verblijf bij hem gedurende 14 dagen heb ik nooit de indruk gehad dat het enkel om geld ging, integendeel, en dat apprecieer ik in de Filipijnse cultuur. Ik ben niet alleen op hem verliefd geworden, maar ook op het land, de cultuur en de mensen.
OK ik loop misschien wat hard van stapel, maar ik ben verre van naïef en besef dat het geld toch wel een rol moet spelen. Maar speelt dat niet altijd en overal een rol, ook in hetero relaties, ook hier in Europa?
leven en laten leven...

Kano

Citaat van: koy op maandag 30 augustus 2010, 14:37:59
OK ik loop misschien wat hard van stapel, maar ik ben verre van naïef en besef dat het geld toch wel een rol moet spelen. Maar speelt dat niet altijd en overal een rol, ook in hetero relaties, ook hier in Europa?

Je hebt gelijk Koy, geld speelt altijd een rol, ook in hetero relaties en ook Europa. Maar in Europa zijn mensen niet zo afhankelijk van geld dan mensen in derde wereldlanden. Dat jouw partner tot nu toe geen geld heeft gevraagd is wel een goed teken en ik hoop dat het jullie gegund wordt om samen gelukkig te worden.
:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

CitaatMaar in Europa zijn mensen niet zo afhankelijk van geld dan mensen in derde wereldlanden.

Ja ja, als het over geld gaat dan sta ik op de eerste rij hoor  :lachen: :lachen: :lachen:

Maar ben je daar nu echt zeker van wat je schrijft, ik zou toch wel denken dat men in de westerse wereld echt wel meer afhankelijk is van geld dan de derde wereldlanden. Je moet er maar eens geen hebben hier  :weetikniet:


Kano

Phille, ik had mij misschien wat beter moeten uitdrukken. Wat ik bedoel te zeggen is, dat er in Europa sociale uitkeringen zijn waardoor mensen niet direkt afhankelijk zijn van het geld van anderen. 
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

CitaatPhille, ik had mij misschien wat beter moeten uitdrukken. Wat ik bedoel te zeggen is, dat er in Europa sociale uitkeringen zijn waardoor mensen niet direkt afhankelijk zijn van het geld van anderen. 

Dat klopt in zeker mate, maar die uitkeringen komen ten slot van rekening wel van het geld van anderen hé, dit dmv de hoge belastingen die wij hier kennen en die men daar niet kent, en niet alleen in derdewereldlanden hoor, ook in sommige rijke westerse landen is dat zo, denk maar aan de USA bijvoorbeeld.



koy

Alvast bedankt aan allen die reageerden  :thumb:

Vandaag is mijn vriend naar een reisbureau gegaan om via het reisbureau de visa aan te vragen. Het reisbureau Olvis in het Ayala Center in Cebu helpt met de aanvraag van de visa en de 2 aanmeldingsformulieren en doen een briefing wat je moet zeggen bij het interview op de Spaanse Ambassade in Manila. Voor de service vragen ze 5.000 Php.

Wat vinden jullie hiervan? Iemand enige ervaring met die manier van handelen?
leven en laten leven...

callebaut

Citaat van: koy op maandag 30 augustus 2010, 23:25:48
Alvast bedankt aan allen die reageerden  :thumb:

Vandaag is mijn vriend naar een reisbureau gegaan om via het reisbureau de visa aan te vragen. Het reisbureau Olvis in het Ayala Center in Cebu helpt met de aanvraag van de visa en de 2 aanmeldingsformulieren en doen een briefing wat je moet zeggen bij het interview op de Spaanse Ambassade in Manila. Voor de service vragen ze 5.000 Php.

Wat vinden jullie hiervan? Iemand enige ervaring met die manier van handelen?


Eerlijk gezegd heb ik daar geen vertrouwen in .... Misschien is dit een eerste verdoken geldaanvraag .... Dat een oversea job office U kan helpen akkoord , maar een reisagentschap ....?
Indien die 5000 php echt tot een visa zou leiden is dit wel een koopje maar welke garanties geven zij .... ik neem aan géén enkele , dus bezint eer ge begint en .... oja  :welcome:

Pieter-Jan

Citaat van: callebaut op dinsdag 31 augustus 2010, 03:36:30
Citaat van: koy op maandag 30 augustus 2010, 23:25:48
Alvast bedankt aan allen die reageerden  :thumb:

Vandaag is mijn vriend naar een reisbureau gegaan om via het reisbureau de visa aan te vragen. Het reisbureau Olvis in het Ayala Center in Cebu helpt met de aanvraag van de visa en de 2 aanmeldingsformulieren en doen een briefing wat je moet zeggen bij het interview op de Spaanse Ambassade in Manila. Voor de service vragen ze 5.000 Php.

Wat vinden jullie hiervan? Iemand enige ervaring met die manier van handelen?


Eerlijk gezegd heb ik daar geen vertrouwen in .... Misschien is dit een eerste verdoken geldaanvraag .... Dat een oversea job office U kan helpen akkoord , maar een reisagentschap ....?
Indien die 5000 php echt tot een visa zou leiden is dit wel een koopje maar welke garanties geven zij .... ik neem aan géén enkele , dus bezint eer ge begint en .... oja  :welcome:
:thumb:

Amice

Er zijn plenty reisburo's die dat doen maar of die allemaal zo deskundig zijn vraag ik me af.
Zeker voor enkel P5000 zou ik ook mijn bedenkingen hebben al was het enkel maar dat velen voor een OFW begeleiding al P15000 vragen en dan ook nog eens van de host een bedrag in ontvangst nemen. Welke vaak ook nog eens op het salaris van de OFW wordt gereduceerd het eerste jaar.

In dit geval lijkt mij die P5000 meer op even snel graaien.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent