Trouwen in de Filippijnen. Gebruiken/cultuur/kosten, etc

Gestart door Rich, dinsdag 14 september 2010, 22:12:09

Vorige topic - Volgende topic

dolfijn76

Citaat van: Phille op woensdag 15 september 2010, 23:58:26

Heb jij ook karaoke moeten ondergaan tijdens het feest? Dat is nu één van de dingen die ik niet wil, ze mogen echt wel op hun kop gaan staan  :jajaja:

Nee karaoke was niet aan de orde van de dag.  Mijn man is er ook geen fan van als hij zelf moet zingen  :lachen:

Maar de 'weddinggames' hebben we wel gedaan.  Vond ik persoonlijk wel leuk en hebben goed gelachen.  De money dance hebben we dan weer niet gedaan.

De Weddingplanner heeft goed met onze eisen rekening gehouden.  Enkel het tafelarrangement was blijkbaar niet te regelen maar ja het was ook geen ramp.

Ik had een aantal dingen ook zelf gemaakt zoals je misschien op de foto kon zien.  Zo had ik de uitnodigingen zelf gemaakt en de bedankkaartjes.  Ik had ook suikerbonen meegenomen wat ze niet kennen maar zeer zeker in de smaak viel (chocolade valt altijd in de smaak denk ik).  Je kan heus een paar tradities van hier invoegen hoor.  Enkel in de kerk is dit niet eenvoudig, want hun regels zijn vrij strikt.


Ah ja wat die seminarie betreft dat heeft bij ons maar 1 dag geduurd hoor. Niets van 3à4 dagen. En dat dat papiertje 10 dagen moet uithangen wel daar passen ze ook een mouw aan. We zijn nog wel de volgende dag moeten terug gaan naar de Patria de Cebu omdat deze al gesloten was als de seminarie gedaan was.  Wat de seminarie betreft hou je maar vast aan de takken van de bomen want je krijgt een vragenlijst om u tegen te zeggen en ze menen het nog serieus ook.  Ik herinner me nog dat ze vroegen wat vind je van seks voor het huwelijk, iets met geld, enz.  Het waren wel allemaal internationale koppels zullen we zeggen.

dolfijn76

Een openingsdans hebben wij ook gedaan hoor en dat was niet specifiek gevraagd.  Zat mee in de planning.  Daarna hebben we nog mooi het opsplitsen gedaan (dochter vader, zoon moeder, enz).  Dan is er nog heel even gedanst maar lang heeft dit niet geduurd.  Tja voor de familie was dit een zeer ongekend huwelijksfeest.  Daar gebeurt het allemaal in de bergen meer zoals fail over zei denk ik.  Achteraf zijn we naar Tatays (grootvader) huis gegaan.  Manlief was wel vergeten zeggen dat je niet zomaar mag binnen lopen dat de patriarch van het huis eerst toestemming moet geven of zoiets.  Nu ja wij stonden al boven dus ja ... Och ze hebben het door de vingers gezien.