Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

El Nido Palawan

Gestart door gosternokke, zondag 7 maart 2010, 09:23:57

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Ik snap wel  Huzzie dat je de stranden in Filippijnen niks vind, in vergelijking met Thailand.  Want de mooiste stranden van de Filippijnen  staan niet in je lijstje van stranden waar je geweest ben   De absolute topper in Filippijnen zijn toch wel de stranden van de eilandjes van de Bacuit Archipel ,in de omgeving van EL -Nido.       Op de tweede plaats komen de stranden van Caramoan, ook schitterend mooi.   Wat voorzienigen en acomodaties betreft kunnen deze stranden niet tippen aan  Thailand.     In Elnido zijn al behoorlijk  wat resorts, maar met de nodige beperkingen, zo is er snachts geen elecktricteit en geen mogelijkheid om geld te pinnen.    IN Caramoan was tot een jaar geleden zelfs nog geen enkele accomdatie,ik heb er in een tentje op het strand geslapen, alles is nog natuurlijk en onbedorven,ook dat heeft zijn charmess

Phille

Dank je wel gosternokke,

Ik was zowizo al van plan om Palawan eens te gaan bezoek, hoe meer foto's ik ervan zie hoe hoger het op mijn lijstje komt.

Iemand nog ervaringen met palawan, ik heb ergens eens gelezen dat het er onveilig kan zijn, wat is daar van aan?

Groetjes

gosternokke

Nooit iets gemerkt van onveiligheid in Palawan.  Je zou het kunnen vragen aan forumlid  Xav,  die komt regelmatig in Palawan.  Maar Phille wat jij heb gelezen slaat waarscijnlijk op de kidnapping van toeristen in 2001 door Abu Sayaf   vanuit het Dos Palmas resort in Palawan.  Daar werden toen 10 toeristen ontvoerd en met de speedboat naar mindanao ontvoerd.  Je snapt dat zo iets lang op het internet blijft hangen, en mensen verbinden daar de verkeerde conclusies aan dat Palawan onveilig zou zijn.      Ik ben er 3 keer geweest in 1998, 2007 en 2008 en nooit iets onveilig gevoeld of vervelende dingen meegemaakt.

xav

zoals Gosternokke al aangaf... ik heb mij op palawan nog nooit onveilig gevoeld, in tegendeel zelfs... er zijn misschien al es dingen gebeurd in het verleden, maar dan kun je beter in het belgenland ook niet buiten komen...

ik ga in april naar El-nido voor een weekje... zal ik enkele pics maken van de stranden daar  :lachen: kunnen julie dan zelf oordelen of het een bezoek waard is  :thumb: maar van wat ik al gezien heb zijn die echt prachtig...

en nu misschien terug  :ontopic:  :thumb:

Phille

Zo rap heb ik geen schrik hoor, maar zoals men zegt, een verwittigd man is er twee waard ... in Januari ben ik in Mindanao geweest, daar is het toch wel echt onveilig; maar welliswaar in het westen, als men dan weet dat Mindanao drie keer zo groot is als ons landje dan is dat iets om niet bepaald schrik van te hebben.

Ik heb mij er in elk geval niet onveilig gevoeld.

Met schrijft nogal snel negatieve dingen, dus gewoon effe checken, bij deze ga ik er naartoe.

Hoe geraak je daar het best, boot of vliegtuig?

xav

is te zien van waar je zal komen... vanaf manila zijn er verschillende vluchten per dag naar puerto princesa... naar el-nido en coron zijn er ook vluchten maar dat zijn dan eerder met die kleinere vliegtuigen van air-asia en dergelijke...

je kan ook met de ferry maar dan ben je direct 24 uur onderweg...

dus beste optie is volgens mij met het vliegtuig... cebu-pacific en PAL vliegen bijde op puerto...

eens in puerto kun je met een bus naar el-nido (8 uur)

voor coron kun je de ferry nemen van puerto (12 uur)

en misschien kan Gosternokke nog enkele optie's geven, die is en komt er al veel langer dan mij  :lachen:

Phille

Ok; dat is wel effe onderweg, dan hoop ik dat het echt wel de moeite is :-)

gosternokke

De superferry doet er inderdaad 24 uur over om van Manila in palawan te geraken. Maar het kan ook een stuk sneller.Er zijn rechtstreekse vluchten vanuit Manila naar diverse plaatsen in  palawan.   Zo vlieg je met Cebupacific in 1 uurtje van Manila naar Puerto Princesa.   Met Islandstransvoayager air vlieg je ook in 1 uurtje van Manila naar EL Nido  http://www.islandtransvoyager.com/      Verder zijn er ook vluchten van manila naar Coron,  Tevens zijn er in het hoogseizoen ook vluchten van Cebu en Boracay naar  palawan, vliegtijd iets minder dan 1 uur   Deze worden dacht ik uitgevoer door Sea-air   Dus je ziet het kan wel snel en hoeft niet veel tijd te kosten om er te geraken.  Wel veel tijd ben je kwijt aan het transport van de plaatsen onderling op Palawan.  Want er zijn helaas geen vliegverbindingen tussen Puerto Princesa, Coron  en El Nido onderling.  Zoals Xav al aangaf Puerto to El Nido  is 8 uur met de bus,met het vliegtuig kan ook maar dan wel via Manila ,niet rechtstreeks.  8 uur is wel lang,maar het landschap is mooi en afwisselend,soms gaat de hoofdweg midden door de rijstvelden ,dan weer langs de kust en vaak door een berglandschap.

Phille

Is een auto huren een optie, heb ik nog nooit gedaan in de Filippijnen, iemand ervaring hier mee? Of toch maar niet doen  :floet:

xav

#9
ik heb zelf geen weet of er zelfs auto's te huur zijn op palawan... "vans" zijn wel te huur volgens mij... maar zijn wel duur... met of zonder chauffeur... als het mogelijk is dan is het wel goed rond rijden op palawan...

mischien kan admin dit topic afscheiden, dankzij Ganda is er een nieuw topic over palawan of el-nido  :thumb: