Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Vloeistoffenverbod slechts beperkt versoepeld

Ook vanaf april zullen Belgische reizigers niet onbeperkt vloeistoffen mee aan boord van een vliegtuig kunnen nemen. De regelgeving daarover is enkel gewijzigd voor transferpassagiers die vanuit een luchthaven van buiten de EU komen, zegt Jan Pauwels van het Staatssecretariaat voor Mobiliteit. Hij verduidelijkt daarmee de berichten die vandaag in de media verschenen.
Momenteel gelden er nog strenge regels voor het mee aan boord nemen van vloeistoffen of gels. Dat is enkel toegelaten in flacons tot 100 milliliter, die zich in een doorzichtige verpakking bevinden.

Tegen april 2013 worden die strenge regels afgeschaft. In een overgangsmaatregel besliste de EU alvast om de regels vanaf 29 april te veranderen voor transferpassagiers die van buiten de Europese Unie komen. Voor mensen die hun reis vanuit een Belgische luchthaven aanvatten, verandert er dus niets. (belga/kve)

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1223024/2011/02/15/Vloeistoffenverbod-slechts-beperkt-versoepeld.dhtml
Rich de Nederbelg.

Rich

Verschalk low-cost airlines met de 'tas-jas'
Neem 15 kilo extra bagage gratis mee




Niet alle luchtvaartmaatschappijen doen even moeilijk, maar sommige prijsvechters laten jou zonder pardon extra bijbetalen voor elke kilo die je in hun ogen te veel bij hebt. Een in Nederland wonende Ier komt nu met een ingenieuze oplossing op de proppen waarmee je de lagekostenmaatschappijen op een eenvoudige manier kan verschalken. John Power heeft een tas ontworpen die je in staat stelt om gratis vijftien extra kilo bagage mee te nemen in vliegtuigen.
John Power, die sinds dertig jaar in Breda woont, moet zelf voor zijn werk zeker twee keer per week vliegen. Bij het inchecken bij prijsvechters ontstaan er al te vaak discussies over overschrijdingen van kilo's of formaten van handkoffers. "Dat was ik zat," legt hij uit. De fameuze 'tas-jas' oftewel 'Jaktogo' werd in geen tijd geboren.

Hoe werkt het? Tijdens het inchecken draag je de Jaktogo als jas. De handige mantel beschikt maar liefst over veertien zakken waarin je tot 15 kilo extra kwijt kunt. Ook het wegbergen van een laptop vormt geen probleem voor de Jaktogo. De jas is bovendien tegelijkertijd een tas: dankzij het speciale ontwerp kun je het geheel aantrekken, maar ook opvouwen tot schoudertas nadien.

Volgens uitvinder John Power kan je door de jas al snel 35 euro bagagetoeslag uitsparen bij Ryanair. Die toeslag betaal je normaal voor een koffer of alles boven de tien kilo handbagage. Maar er zijn geen regels over het gewicht van een jas.

De 'Jaktogo' is nog tot 28 februari met korting te bestellen voor 67.95 euro. Daarna betaal je 79,95 euro. (kve)

Bron : Verschalk low-cost airlines met de 'tas-jas'
Neem 15 kilo extra bagage gratis mee

Niet alle luchtvaartmaatschappijen doen even moeilijk, maar sommige prijsvechters laten jou zonder pardon extra bijbetalen voor elke kilo die je in hun ogen te veel bij hebt. Een in Nederland wonende Ier komt nu met een ingenieuze oplossing op de proppen waarmee je de lagekostenmaatschappijen op een eenvoudige manier kan verschalken. John Power heeft een tas ontworpen die je in staat stelt om gratis vijftien extra kilo bagage mee te nemen in vliegtuigen.
John Power, die sinds dertig jaar in Breda woont, moet zelf voor zijn werk zeker twee keer per week vliegen. Bij het inchecken bij prijsvechters ontstaan er al te vaak discussies over overschrijdingen van kilo's of formaten van handkoffers. "Dat was ik zat," legt hij uit. De fameuze 'tas-jas' oftewel 'Jaktogo' werd in geen tijd geboren.

Hoe werkt het? Tijdens het inchecken draag je de Jaktogo als jas. De handige mantel beschikt maar liefst over veertien zakken waarin je tot 15 kilo extra kwijt kunt. Ook het wegbergen van een laptop vormt geen probleem voor de Jaktogo. De jas is bovendien tegelijkertijd een tas: dankzij het speciale ontwerp kun je het geheel aantrekken, maar ook opvouwen tot schoudertas nadien.

Volgens uitvinder John Power kan je door de jas al snel 35 euro bagagetoeslag uitsparen bij Ryanair. Die toeslag betaal je normaal voor een koffer of alles boven de tien kilo handbagage. Maar er zijn geen regels over het gewicht van een jas.

De 'Jaktogo' is nog tot 28 februari met korting te bestellen voor 67.95 euro. Daarna betaal je 79,95 euro. (kve)

http://www.jaktogo.com/
Rich de Nederbelg.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Luchtvaartmaatschappijen mogen gehandicapten niet weigeren


BRUSSEL - Luchtvaartmaatschappijen mogen mindervaliden met medische apparatuur niet weigeren. Dat maakte Europees Commissaris Siim Kallas (Transport) bekend in een brief aan PvdA-Europarlementariër Emine Bozkurt. De Europese Commissie tikt de Europese luchtvaartmaatschappijen op de vingers, constateert Bozkurt woensdag.

Volgens Kallas mogen eventuele uitsluitingen uitsluitend om veiligheidsredenen. Gehandicapten en personen met beperkte mobiliteit mogen niet simpelweg worden geweigerd omdat ze bijvoorbeeld beademingsapparatuur meenemen.

"Bewegingsvrijheid is een groot goed van de Europese Unie en die moeten we waarborgen, ook voor gehandicapten", zegt Bozkurt. Zij kaartte de ongelijke behandeling door de meeste luchtvaartmaatschappijen aan. Soms krijgen gehandicapten pas op de dag van vertrek te horen dat ze niet mee mogen.

(c) ANP
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

FAA keurt gebruikt tablet als database in cockpit toe


Luchtvaartnieuws, 19 febr 2011

ENGLEWOORD - De Amerikaanse zakenjetoperator Executive Jet Management heeft van de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA toestemming gekregen de Apple iPad in de cockpit te gebruiken als Electronic Flight Bag (EFB). Dat maakt het voor de operator mogelijk om de mobiele kaartapplicatie van kaartleverancier Jeppesen in haar zakenjets te gebruiken.

Jeppesen maakte bij de certificatie gebruik van het commentaar van 55 piloten van Executive Jet Management. De vliegers voerden in een periode van drie maanden ruim 250 vluchten uit met tien verschillende vliegtuigtypen. Daarbij werd de iPad op een hoogte van 51.000 voet (ruim vijftien kilometer) onderworden aan plotseling optredend drukverlies.

Het door de FAA uitgereikte certificaat geldt voor zowel iPads die gebruikt worden als draagbare EFB als voor in de cockpit gemonteerde tablets. Een Electronic Flight Bag is een extra computer met beeldscherm in de cockpit, waarmee piloten informatie kunnen opvragen die anders in gedrukte vorm moest worden meegenomen.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Technologie/FAA_keurt_gebruikt_tablet_als_database_in_cockpit_toe

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Air France-KLM en Delta hebben interesse in Virgin Atlantic




Luchtvaartnieuws, 20 febr 2010

AMSTERDAM - Air France-KLM en het Amerikaanse Delta Air Lines hebben de handen ineen geslagen en onderzoeken een gezamenlijk bod op luchtvaartbedrijf Virgin Atlantic. Dat schrijft The Sunday Times zonder bronnen te noemen.

Oprichter Richard Branson, die een meerderheidsbelang van 51 procent in Virgin Atlantic heeft, onderzoekt al sinds november vorig jaar de de strategische opties voor het bedrijf. De resterende 49 procent is in handen van Singapore Airlines. Air France-KLM en Delta willen Virgin Atlantic volgens de krant onderdeel laten uitmaken van hun samenwerkingsverband SkyTeam.

Binnen deze alliantie delen de luchtvaartbedrijven onder meer kosten en coördineren ze vluchtschema's. Het is niet de eerste keer dat Air France-KLM en Delta samen optrekken. De SkyTeam-partners waren vorig jaar van plan om circa 1,5 miljard euro te investeren in Japan Airlines. Het in financiële problemen verkerende Japanse luchtvaartbedrijf besloot echter deze gesprekken te beëindigen.

(c) ANP

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/Air_France-KLM_en_Delta_hebben_interesse_in_Virgin_Atlantic
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Aantal vluchten Etihad Airways op Brussel al vanaf juni omhoog



Luchtvaartnieuws, 3 maart 2011

BRUSSEL - Etihad Airways voert al in juni het aantal vluchten vanaf Brussels Airport op. In januari kondigde de maatschappij een frequentieverhoging aan van zes naar acht vluchten per week, met ingang van augustus. De uitbreiding gaat echter twee maanden vroeger in, aldus Etihad Airways donderdag (3 maart).

De twee extra vluchten tussen Brussel en Abu Dhabi worden uitgevoerd op vrijdagochtend en zaterdagavond. Op de luchthaven van Abu Dhabi sluiten de vluchten uit Brussel aan op andere lijndiensten van Etihad naar bestemmingen in Afrika, Azië, Australië en het Midden-Oosten.

Sinds eind januari heeft Etihad in Brussel te maken met concurrent Qatar Airways, dat vijf keer per week naar Doha vliegt. Net als Etihad mikt Qatar met name op overstappende passagiers.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/Aantal_vluchten_Etihad_Airways_op_Brussel_al_vanaf_juni_omhoog
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich


Top-10 airlines lekkerste maaltijden;


1.    Emirates
2.    Lufthansa
3.    Singapore Airlines
4.    Aeroflot
5.    Qatar Airways
6.    Malaysia Airlines
7.    Thai Airways
8.    Etihad Airways
9.    KLM
10.    Air France

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1231273/2011/03/04/Top-10-airlines-met-lekkerste-maaltijden.dhtml
Rich de Nederbelg.

Kano

Pas in 2012 passagiersvluchten op nieuwe luchthaven Dubai'


Luchtvaartnieuws, 7 maart 2011

DUBAI - De nieuwe luchthaven Al Maktoum bij Dubai zal pas in 2012 gebruikt worden voor passagiersvluchten. Dat heeft de topman van de luchthavenbeheer Dubai Airports gezegd tegenover persbureau Reuters. De opening van Al Maktoum International Airport was al verplaatst naar het laatste kwartaal van 2011. Het vliegveld wordt op basis van maximale capaciteit de grootste luchthaven ter wereld.

Het enorme vliegveld zal in de toekomst 160 miljoen passagiers en 12 miljoen ton vracht kunnen verwerken. Er worden vijf start- en landingsbanen aangelegd.

De openingsvluchten vonden op 27 juni 2010 plaats. Toen landden enkele vrachtvliegtuigen op het nieuwe vliegveld. Er staan echter nog geen lijndienstvluchten in de dienstregeling.

Het huidige Dubai International Airport blijft naast het nieuwe Al Maktoum bestaan.


Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airports/Pas_in_2012_passagiersvluchten_op_nieuwe_luchthaven_Dubai
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

PAL signs engine maintenance agreement with KLM
A Prelude to Europe?




Philippineairspace.blogspot.com March 04, 2011

Philippine Airlines (PAL) has entered into a 12-year contract with AFI KLM E&M for maintenance and engineering support of its GE90 engines, the primary workhorses of PAL's fleet of Boeing 777-300ERs.

PAL president and COO Jaime J. Bautista and AFI KLM E&M executives led by its senior vice president commercial Fabrice de France, signed the agreement which covers on-site and on-wing maintenance, shop visits, component support, spare engines and engineering support for PAL's extended range Boeing 777s.

During the past years, PAL has tapped the services of AFI KLM E&M not only for CF6-80E engine maintenance but also for airframe and FTR support services. Satisfied with AFI KLM E&M's high quality services and attractive pricing, PAL decided to take the partnership further.

"AFI KLM E&M has amply demonstrated its flexibility and understanding of our needs in all the work done for us. We are, therefore, happy to extend our cooperation to a new area — GE90 engine support — where AFI KLM E&M has a proven knowhow and track record," Bautista said.

Apart from competitive rates, PAL was also won over by the dual MRO-Airline profile of AFI KLM E&M, which has unrivalled experience in the GE90 maintenance product, both for the Air France KLM fleets and for its customers worldwide. AFI KLM E&M has expanded its engineering capabilities, enabling it to offer a comprehensive range of solutions for handling GE90 engines — currently the only comprehensive, reliable alternative to the manufacturer's service offer.

Franck Terner, AFI KLM E&M, executive vice president said: "We are delighted to continue working with Philippine Airlines, with which we have developed a relationship based on respect and mutual trust over the years."

Now celebrating its 70th anniversary, PAL is the flag carrier and national airline of the Philippines. Founded in 1941, it is the oldest commercial airline in Asia operating under its original name. Air France Industries and KLM Engineering & Maintenance, which joined forces following the Air France KLM merger, are world-leading multi-product MRO (maintenance, repair, overhaul) providers with a joint workforce of 14,000.


Source: http://philippineairspace.blogspot.com/2011/03/pal-signs-engine-maintenance-agreement.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn