Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertrouwen vs blind vertrouwen

Gestart door BartD, woensdag 25 februari 2015, 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Het volk is niet te peilen echt niet.

Het volgende over kwam ons hier:

Ik had al eens geschreven dat oudere broer zijn studie verknalde,daarna een meid bezwangerde en nu dus werk heeft.
Zijn 1 jaar jongere broer, zweerde bij hoog en laag dat hem dat niet zou overkomen en dat hij eerst wilde studeren alvorens hij verkering zou hebben.
Na 1 jaar studie, verdween hij plotseling afgelopen weekend en werd weer gesignaleerd bij een zus van hem in bacolod. Reden, zijn vriendin(medestudente) had haar menstuatie niet gekregen en beiden waren in paniek gevlucht naar bacolod.

Oudere zus had dan nog enige nuchterheid en vroeg of ze al een zwangerschapstest hadden gedaan,dat bleek niet zo te zijn, ze was enkel 1 week overtijd. Na veel andringen heeft ze dan toch die test gedaan met als uitslag dat ze dus niet zwanger was.

Nu komt het mooiste:

Broerlief die de dader zou moeten zijn, was allerminst blij met de uitslag van de test.
"Shit,ik ben impotent" en die frustratie hield aan. (een normaal denkende man in zijn situatie zou blij zijn als het met een sisser afliep maar hij dus niet).
Vervolgens accepteerde broerlief en vriendin de uitslag van de test niet en wilde een dokter raadplegen want zij had immers haar menstruatie niet en hij kon onmogelijk impotent zijn. :lachen:

Dat hij zijn studie niet meer kan volgen, de familie hem niet meer bij moeder in huis wil hebben en hoe hij dat zou moeten bekostigen als die meid echt zwanger is, komt simpelweg niet bij hem op en maakt allemaal geen reet uit. Het is veel belangrijker dat hij kan aantonen dat hij niet impotent is.
Te verwachten resultaat is dus, dat als deze niet zwanger is van hem, hij wel een volgend slachtoffer zal zoeken om zijn mannelijkheid te bewijzen.

Zijn vriendin vervolgens kan gewoon naar haar moeder terug en haar studie vervolgen, hij niet want ik was zijn sponsor en heb het uiteraard gelijk afgekapt.

Buiten dat hij dus al zijn beloften moet inslikken  is zijn toekomst dus door hemzelf maar zeker ook door die meid vergald, want die beweerde immers dat ze zwanger was, hetgeen niet het geval is...althans voor 90% dan toch niet want die tests zijn behoorlijk betrouwbaar.

Zo ziet men maar weer dat het geen enkel nut heeft om ze te helpen, het is veel belangrijker dat ze zelf weten wat ze kunnen en daar van gebruik leren maken. Helaas gaat dat bij hem niet veel verder dan een korte studie over "de vrouwelijke anatomie" en daar moet hij het dan maar mee doen.


Uit het Filippijnse leven gegrepen om zo maar te zeggen.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

Ik heb het gemerkt Amice, mensen in  :smiley-philippines: kunnen de meest vreemde gedachtenkronkels hebben.     


En je zelf voortplanten is heeeeeeeeel belangrijk.  En of men zich dat ook financeel kan veroorloven, en wat de verdere gevolgen zijn, is niet belangrijk.


BartD

Haar reactie was dat ik de relatie heb verknald door haar niet te willen vertrouwen en ze zei dat ze hoopt dat ik vrede voor mezelf vind.

jamietagabundok

Had ze je expliciet gevraagd BartD  om kleding achter te laten  ?

jamietagabundok

Was mij namelijk wel uitdrukkelijk gevraagd,om kleding achter te laten, en dan halen ze ( hoorde ik later ) daar een hocus-pocus trucje mee uit  , zodat ze zeker weten dat je terugkomt    :lachen:

Heet dat niet Gayuma of iets dergelijks  ?   Niet dat ik in die flauwekul geloof.   Alhoewel , som s twijfel ik.   

Kind van de buren was ziek, geen medicijn hielp, toen vroegen ze mij om20  peso voor tricycle om naar Albulario = nepdokter te gaan.  ik zeg op 1 voorwaarde dat ik mee mag want ik wilde dat dat zien.

Hoop met hocus-pocus gedoe,  maar tot mijn stomme verbazing knapte het kind in kwestie na een uurtje helemaal op   . Sorry voor  :offtopic:   gaan.

BartD

Over die kledij achterlaten kan ik niet zeggen of het mijn idee was of dat van haar. (gestuurd of zelf beslist)  Ik was van plan om terug te keren dus het leek me praktisch om mijn kledij achter te laten.

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  7 juli 2015, 11:53:48
Was mij namelijk wel uitdrukkelijk gevraagd,om kleding achter te laten, en dan halen ze ( hoorde ik later ) daar een hocus-pocus trucje mee uit  , zodat ze zeker weten dat je terugkomt    :lachen:

Heet dat niet Gayuma of iets dergelijks  ?   Niet dat ik in die flauwekul geloof.   Alhoewel , som s twijfel ik.   

Kind van de buren was ziek, geen medicijn hielp, toen vroegen ze mij om20  peso voor tricycle om naar Albulario = nepdokter te gaan.  ik zeg op 1 voorwaarde dat ik mee mag want ik wilde dat dat zien.

Hoop met hocus-pocus gedoe,  maar tot mijn stomme verbazing knapte het kind in kwestie na een uurtje helemaal op   . Sorry voor  :offtopic:   gaan.

Nee dat wordt LUMAY genoemd (althans in the Visayas) maar ik moet nog zien dat zoiets werkt............in  mijn geval lukte dat niet...mijn ex is nooit terug gekomen... :thumb: :thumb: :thumb:. :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :run: :run: :run: :run: :run:

Hier een LUMAY Prayer:
(gedeeltelijk...want anders wordt jamietagabundok verliefd op mij............... :denk: :denk:)




De andere kan van de medaille is BARANG............moet ik ook nog zien voordat ik er in geloof........

Maar ik ben vergeten of de bovenstaande prayer (gedeelte) Lumay of Barang was............... :denk: :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet:... :denk: :ripba8:.. :run: :run: :run: :run: :run: :run:


pierrevanwies



opinie

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  7 juli 2015, 07:08:39
Misschien krijg je later nog wel spijt, want vrijwel ieder pinay zal vroeger of later om geld vragen.

Dus dat zal bij een nieuwe relatie niet anders zijn.

Die zekerheid over geld hangt natuurlijk samen met welke laag van de bevolking men als doelgroep ziet om een relatie op te bouwen.

Er zijn zeker  :smiley-philippines: die geen geld vragen; zij die een job hebben, zij die een familie hebben met opleiding en werk, ...

Gaat men echter in een kansarme groep zoeken om zo maar met de vingers te moeten knippen om een brede keuze te hebben, dan vraagt men zelf om.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus