Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Panglao Airport Finally!



Philippineairspace March 27, 2013

The Japanese government has provided the Philippines with P4.63-billion through Japan International Cooperation Agency (JICA) ODA STEP Loan for the construction of Palao Airport in Bohol. The remaining P2.6 billion will be funded by the Government of the Philippines (GOP).


Japanese Ambassador Toshinao Urabe and Foreign Affairs Secretary Albert del Rosario signed the loan agreements on Monday.

Panglao airport set for completion in 2017 will replace the much smaller Tagbilaran airport whose traffic has outgrown its size. The airport project is among the priority projects included in the 2011-2016 Public Investment Program (PIP) of the Department of Transportation and Communication (DOTC).

Under the proposed agreement, 81% or P5,765,238,000.00 should represent the loan proceeds from JICA and the remaining 19 % or P1,372,722,000.00 should be the counterpart of the Government of the Philippines (GOP), but what was signed was a loan grant of only for 4.6 billion.

The Department of Transportation and Communication has already allotted 72.59 million pesos for landside works of the new airport, including the cleaning of 216 hectares of land and the construction of a barbed-wire perimeter fence over 10 kilometers long.

Under the Forward Obligational Authority issued by the DBM, P867,112,000.00 is earmarked for 2013; P1,714,429,000.00 for 2014; P3,281,282,000.00 for 2015; P1,042,245,000.00 for 2016 and P59,892,000.00 for 2017.




The Official Development Assistance projects on infrastructure development form part of the economic pillar of the Philippines-Japan Strategic Partnership. Japan continues to be the country's top source of official development loans.

source: http://ppp.gov.ph/wp-content/uploads/2012/10/new-bohol-panglao-airport1.jpg
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Airline start met het wegen van passagiers om ticketprijs te bepalen

Primeur in de luchtvaartsector

Samoa Air is als eerste airline ter wereld van start gegaan met het wegen van de passagiers om de ticketprijs van de vlucht te bepalen. Reizigers betalen niet langer voor een stoel maar wel een vaste prijs per kilogram, die kan variëren per route.

Op Samoa, een eilandengroep in Polynesië, is 65 tot 75% van de bevolking zwaarlijvig. Volgens Chris Langton, de CEO van de luchtvaartmaatschappij, is het nieuwe tariferingssysteem dan ook veel billijker. "Er worden geen extra kosten aangerekend zoals andere maatschappijen wel eens plegen te doen, een kilo is bij ons gewoon een kilo", aldus Langton.

De prijzen schommelen tussen 1 dollar (0,78 euro) per kilogram (reiziger plus bagage) voor de kortste binnenlandse vlucht en 4,16 dollar (3,24 euro) per kilogram voor de route van Samoa naar Amerikaans Samoa.

Verrast
"Passagiers zullen aangenaam verrast zijn wanneer ze hun ticketprijs vernemen", vertelt een zelfverzekerde CEO. "Families doen er zeker hun voordeel mee. Vroeger moesten gezinnen ook voor hun kinderen een stoel betalen, nu worden de kleintjes gewoon gewogen. Dit is het systeem van de toekomst."

Vorige week nog pleitte een Noorse professor ervoor om de ticketprijs afhankelijk te maken van het gewicht van de reiziger. "Vermits gewicht een primordiale rol speelt in de transportkost, moeten airlines dit in rekening brengen. Elke extra kilogram leidt immers tot meer brandstofverbruik, hogere CO2-emissies en dus bijkomende kosten", verklaarde de Noor toen.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1607210/2013/04/02/Airline-start-met-het-wegen-van-passagiers-om-ticketprijs-te-bepalen.dhtml
Rich de Nederbelg.

boldy

het zal me benieuwen of dat er ooit door gaat komen . het komt bij mij tog gewoon over als ordinaire discriminatie  :jajaja:
je word zo weer 100 jaar terug in de tijd geworpen.  :negatief:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronny55

Citaat van: boldy op dinsdag  2 april 2013, 11:10:59
het zal me benieuwen of dat er ooit door gaat komen . het komt bij mij tog gewoon over als ordinaire discriminatie  :jajaja:
je word zo weer 100 jaar terug in de tijd geworpen.  :negatief:
Zo is het IDD maar zo helemaal onfair vind ik het niet.....Het zou in ieder geval mijn "dieet" ten goede komen . :lachen: :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

robert van dijck

En mijn ticket gaat onbetaalbaar worden.

mvg

Robert

vvjoris

Weer een nieuwe mogelijkheid voor business met klanten als mezelf die dan geen 'gewichtstoeslag' moeten betalen: BPA: Big People Airlines  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Kleinste kamertje op vliegtuig wordt voortaan nog kleiner

                                                           

Indien je het nu al een moeilijke evenwichtsoefening vindt om op het vliegtuig een sanitaire stop tot een goed einde te brengen, maak je dan maar op voor zeer hachelijke expedities in de toekomst. De toiletten worden namelijk nog kleiner.

Een nieuw design van vliegtuigbouwer B/A Aerospace geeft airlines de mogelijkheid om een extra rij stoelen in het toestel te plaatsen. Kind van de rekening wordt echter het toilet, dat aan ruimte moet inboeten. Het kleinste kamertje mag die naam dus met nog meer trots dragen want het zal niet langer een vierkante meter 'groot' zijn.

Delta Airlines wordt de eerste maatschappij die de nieuwe toiletten voorziet in de 737-900 toestellen. Hierdoor kunnen er vier extra stoelen geplaatst worden.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1607251/2013/04/02/Kleinste-kamertje-op-vliegtuig-wordt-voortaan-nog-kleiner.dhtml
Rich de Nederbelg.

boldy

mijn ticket zou er ook niet goedkoper op worden . maar tis afwachten of het er van komt en zo ja dan denk ik dat de gang naar de rechtbank snel zal worden gemaakt .
tis ook nog eens zo gelegen dat niet iedereen er aan kan doen dat die dik is .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Kano

Kaping met smartphone


Europarlementariërs, verkeersvliegers en technici willen dat Brussel diepgaand onderzoek gaat doen naar een omstreden smartphone-app, waarmee vliegtuigen op afstand kunnen worden 'gekaapt'...........

Lees verder: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21485028/__Angst_voor_kaping_met_smartphone__.html


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Cathay Pacific launches Mobile Boarding Pass at Heathrow

21st Mar 2013
Cathay Pacific launches Mobile Boarding Pass at Heathrow

Cathay Pacific Airways announced its latest e-service enhancement - the launch of the new Mobile Boarding Pass service that offers additional convenience for passengers departing from London Heathrow.

Passengers travelling on Cathay Pacific who check-in using the airline's Online Check-In facility can choose to receive a boarding pass directly on their mobile devices via email or SMS text message, enabling them to enjoy a completely paperless experience.

The image, which will be accepted as a bona fide boarding pass at the airport, will include a lounge invitation, if applicable, and details of how to proceed at the airport.

To date, this service has been available in 20 of Cathay Pacific's ports.

As of this week, with the introduction of the Mobile Boarding Pass service for passengers travelling from London to Hong Kong, this takes it to 21 ports.

Passengers who check-in online from London to Hong Kong with onward connections to other destinations can also use the Mobile Boarding Pass service and board our flights.

Roberto Abbondio, head of sales and marketing, Cathay Pacific, said: "We are delighted to bring the Mobile Boarding Pass service to customers in the UK.

"Offering a smoother experience when on the move, the online booking and online check-in service provides customers with added flexibility and convenience, as well as affording them a truly paperless journey."

Bron : http://www.breakingtravelnews.com/news/article/cathay-pacific-launches-mobile-boarding-pass-at-heathrow/
Rich de Nederbelg.