Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ambassade Interview

Gestart door stip66, maandag 21 september 2009, 23:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Digos


@ huzzie

CitaatIk wil niet bitter klinken maar betreur het dat er zoveel foute info op deze site wordt gezet. Nochtans zijn veel forumgasten reeds getrouwd maar kunnen ze zich blijkbaar niet goed herinneren hoe de adminstratieve procedure verliep

Met deze uitspraak ga je wel redelijk kort door de bocht.

Als je de Phils wat beter kent zal je zien dat er nooit iets hetzelfde is zoals je zou willen verwachten, beter gezegd niks gaat zoals we in europa gewent zijn.

Iedereen geeft hier zijn eigen ervaringen weer.......maar je zult hier ook nooit hetzelfde lezen zoals alles zou moeten gaan, je kunt er niet echt een rechte lijn in trekken.

Iedere situatie is anders en dan heb je nog de mabuhay things waar je rekening mee moet houden.

Beter een papiertje teveel bij hebben dan op 14000 km van huis een papiertje te missen en ook je huwelijk.

CitaatOp de ambassade wisten ze me te vertellen dat als je het huwelijk niet laat registreren in België de visumaanvraag sowieso wordt geweigerd!

Van vertellen of horen zeggen hoor je veel zeggen en dit is niet correct. Wie heeft je dat trouwens wijs gemaakt daar?

Lees alles nog maar eens goed na op de site voor aanvraag "gezinshereniging"


Nogmaals........iedereen geeft hier zijn ervaringen weer en daar kan je je lessen uittrekken die je misschien kan gebruiken voor jouw situatie, maar verwacht niet dat één ervaring de regel is hoe het zou moeten verlopen.

:congratualtionsis0: met jullie huwelijk en dat alles vlot mag verlopen.


O0



LIVE ONCE - LIVE IT

stip66

@ Digos ( en allen met trouwplannen )

Inderdaad, je kan beter enkele documenten te veel meenemen dan 1 te weinig. Je moet inderdaad maar een muggenzifter voor je hebben en je kan al je plannen op jouw buik schrijven.

Ik had enkel mijn vertaalde scheidingsakte en geboorteattest nodig. Dit was het geval in Camiling. Iedere gemeente heeft zo zijn eigen regels.

De burgemeester was zo zenuwachtig ( de eerste Belg die trouwt ) dat hij vergat naar de ringen te vragen  :haha:. Die hebben we later in het restaurant dan maar zelf omgedaan.

Het huwelijk in de city hall kostte uiteindelijk 1,000 PHP.
Ceminar hebben we niet moeten doen, gewoon een briefje gekregen dat het ceminar voldaan is  :thumb:

Kevin

Citaat van: Digos op donderdag  5 november 2009, 20:48:06
CitaatOp de ambassade wisten ze me te vertellen dat als je het huwelijk niet laat registreren in België de visumaanvraag sowieso wordt geweigerd!

Van vertellen of horen zeggen hoor je veel zeggen en dit is niet correct. Wie heeft je dat trouwens wijs gemaakt daar?


Registreren is inderdaad niet nodig in België, maar het kan in alle geval geen kwaad... Eens je huwelijk in België is overgeschreven in het huwelijksregister, dan ben je voor de Belgische wet ook getrouwd en dan heb je altijd een stok achter de deur in geval van complicaties met de visumaanvraag. Dat is: als ze niet weigeren het huwelijk te registreren, want veelal wordt op de beslissing van DVZ gewacht...
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

Mawibata




Citaat van: Kevin op vrijdag  6 november 2009, 16:09:35


Registreren is inderdaad niet nodig in België, maar het kan in alle geval geen kwaad... Eens je huwelijk in België is overgeschreven in het huwelijksregister, dan ben je voor de Belgische wet ook getrouwd en dan heb je altijd een stok achter de deur in geval van complicaties met de visumaanvraag. Dat is: als ze niet weigeren het huwelijk te registreren, want veelal wordt op de beslissing van DVZ gewacht...

Een bijkomend voordeel is, dat wanneer je dan een huwelijksakte nodig hebt, deze dan hier  :belgiesmiley: te verkrijgen is.     :thumb:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Fail_over

Hoe zit het dan als je Huwelijk in Nederland al is geregistreerd en ingeschreven? Nemen ze dat dan in Be ook over? Als je daar gaat wonen?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Allereerst prettige feestdagen gewenst aan iedereen op dit forum, hier verkrijg ik steeds adequate info......

Nu heeft mijn vrouwke op 6 januari een afspraak in de  :belgiesmiley: ambassade voor een officiele aanvraag tot gezinshereniging.

Ik dacht te hebben gelezen bij ons bezoek ginds voor de Legal Capacity, dat een visum richting  :belgiesmiley: PHP 12,000 kost.

Iemand een idee wat er dient betaald te worden tijdens de aanvraag voor gezinshereniging ?  :weetikniet:

Ook had ik graag geweten, indien mogelijk, wat het bedrag is dat men dient op te hoesten voor het uiteindelijke visum.............

Uit de pagina van de  :belgiesmiley: ambassade word ik niet veel wijzer  :ikkeniebegrijp:

huzzie

Hoi Stipp,

Ik ben ook bezig met de procedure visum voor gezinshereniging met EU onderdaan. De mijne werd nog niet uitgenodigd voor het interview.
Ik heb nu wel al de huwelijksakte in België en zal mijn aangifte een dezer dagen doen in het stadhuis.

Op de website van de ambassade maak ik uit dat het visum niks kost!?

Huzzie

stip66

Citaat van: stip66 op maandag 28 december 2009, 03:10:53

Iemand een idee wat er dient betaald te worden tijdens de aanvraag voor gezinshereniging ?  :weetikniet:


Niemand ?  :confused2:

Kevin

Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

wispelturig

eerst beste wensen aan iedereen, May all your wishes come true, or at least most of your wishes come true. :lachen:

Ik herinner mij dat Ik betaal 1,800 pesos aan de ambassade toen ik aanvraag voor gezinshereniging ingediend, dat was october 2004, waarvoor het dient heb ik niets good begrijpen eigenlijk. Maar ik wist zeker dat, ik heb niets anders moeten betalen ander dan CFO.  :daag: