Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ambassade Interview

Gestart door stip66, maandag 21 september 2009, 23:00:25

Vorige topic - Volgende topic

huzzie

 Stipp66;

Mijn vriendin heeft heel recent de aanvraag ingediend en betaalde 660 pesos voor de legalisatie van een document maar het visum kost niks. Dit is oolk zo vermeld op de ambassade website.

Happy new year trouwens aan allen....

stip66

Thx Wispelturig, eveneens voor jou de beste wensen.

Bij nazicht op de site las ik onderstaande:

De echtgeno(o)t(e), kinderen tot 21 jaar en de ouders ten laste van Belgische of andere EU-onderdanen dienen geen handling fee te betalen.  Zij kunnen het visum dus gratis krijgen.

:weetikniet:

Digos


Wat mij me nog bijstaat is dat je enkel hoeft te betalen voor de legalisatie's van de documenten van je vrouw.....voor de rest is de visa gratis.

Gratis........................daarmee dat al die ollanders via Belgie gaan  :lachen:


O0


LIVE ONCE - LIVE IT

stip66

#63
Citaat van: stip66 op woensdag  7 oktober 2009, 01:53:20

De intervieuwer ( een nederlandse vrouw ) probeerde mij echter te laten twijfelen door niets als slecht over deze meisjes te vertellen.


Ik ben er achter gekomen waarom deze vrouw zich zo racistisch uitlaat over de  :smiley-philippines: vrouwen.

Haar echtegnoot zou haar destijds verlaten voor een jongere  :smiley-philippines: schone. Vandaar dat alle  :smiley-philippines: vrouwen in haar ogen allemaal h**ren zijn..........

stip66

Mijn vrouwke is vandaag op de ambassade geweest voor een Family Reunion Request.

Gelijk kreeg ze een intervieuw en diende enkele vragen over mij te beantwoorden:

Welke maat van hemden dat ik heb
De grootte van mijn voeten
De kleur van mijn ogen
Wat ik deed voor de kost
Hoelang ik ginds geweest ben
Wat ik het liefste eet

Thats so about it......

Tevens kreeg ze een visum aanvraag nummer mee, zodat men de status on-line kan volgen op  http://www.dofi.fgov.be/infovisa/nederlands/visum.htm

Nu is het optimistisch afwachten en dagelijks checken ( ik weet dat het minimaal 8 weken duurt voor er iets veranderd op de stautus, maar zal het toch niet kunnen laten om te chekken :-) )


Digos


Dat is dan ook weer een nieuw gegeven......dat men een intervieuw afneemt voor een visa gezinshereniging....je bent tenslotte al getrouwd als je zo'n visa aanvraagd.

Ik wil maar benadrukken dat iedere situatie anders is, wij hadden onze visa op 15 minuten zonder poespas en nu gaat het hier al gauw over 8 weken.

Uiteindelijk wat telt is dat jullie te samen kunnen zijn in  :belgiesmiley: geduld en de regeltjes volgen is wel een deugd.

Ben er zeker van dat het in orde komt........drinken we daar wel een pintje op......ge weet wel waar hé

suc6

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

huzzie

Hoi aan allen,

In het kader van een visum gezinshereniging al iemand iets gehoord van het "Brax-arrest"?

greetz,

stip66

Citaat van: huzzie op vrijdag  8 januari 2010, 07:20:18
In het kader van een visum gezinshereniging al iemand iets gehoord van het "Brax-arrest"?

Wat is dat nu weer in godsnaam ? Brax-arrest ?  :ikkeniebegrijp:

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Citaat van: huzzie op vrijdag  8 januari 2010, 07:20:18
Hoi aan allen,

In het kader van een visum gezinshereniging al iemand iets gehoord van het "Brax-arrest"?

greetz,

daar kan ik je wel mee verder helpen, stuur me zo je wenst maar een pm
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent