Jambers : Boer Joël met zijn Filippijnse vrouwen

Gestart door ladgar, donderdag 27 mei 2010, 15:55:46

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: Anakin op donderdag  7 juli 2011, 19:14:50
wat er ook van is
ik vind erg ,dat die 2 boeren vrouwen als een stuk vlees beschouwen en geen respect voor vrouwen heeft,of het nu filipina zijn of niet.

of die vrouwen nu voor het geld kwamen of niet.
iedere vrouw in azie will een beter leven,voor mij is hun schijnhuwelijk een schijnhuwelijk zoveel is zeker,en denk nu niet meer zou lukken.

ze heeft haar vrienden laten komen,zo is ze niet meer alleen,en heeft ze iemand om tegen te praten.
gezien niemand van ieper met haar wil praten,hoe zou da komen he.

zouden die filipinas daar nog zijn ? en hoe gaat het met hen ?
is undertussen al 8 jaar geleden.



Anakin, maak je daar toch zo druk niet in; elke beetje normale mens keurt dit af, ook ik; maar als ik het mij nog goed herinner hebben die boeren een keuze uit een katalogus gemaakt en dan heb ik toch wel zoiets van, als je op die wijze iemand leert kennen en er onmiddellijk mee trouwt dan is dat om problemen vragen! Ondanks het feit dat het niet door de beugel kan heb ik er toch geen medelijden mee, het is wel degelijk hun (de betreffende filipina's) bewuste keuze! (al dan niet gebasseerd op foute informatie, iedereen laat zich toch van zijn beste kant zien om de buit binnen te halen, ja toch :jajaja:)

En je mag ook niet vergeten, als men naar de leeftijd van die boer kijkt stamt die nog uit den tijd dat de vrouw niks te zeggen heeft, voor de was en de plas moet zorgen en hem af en toe een goeie beurt geven wanneer de heer des huizes hier zin in heeft! Zo ging er het vroeger aan toe, en een boer blijft een boer, zonder denigrerend te willen zijn!  :neeneenee:

En wat betreft die zoon, die spreekt amper drie woorden Engels, is het dan die filipina haar eigen fout niet dat ze er dan toch mee getrouwd is?  :weetikniet: Want veel gesprekken zullen ze niet gehad hebben!  :weetikniet:

Dus moet men achteraf niet komen klagen! Dat is mijn mening daarover!  :jajaja:




Michaela

hallo iedereen, . registreren was moeilijk zeg! Maar eindelijk ben ik binnen en kan af en toe ook mijn mening en reacties geven. Na het overlijden van Subito heb ik deze forum gevonden. Sindsdien volg ik jullie discussies dagelijks, ben zelf een beetje verslaafd, kan niet slapen als ik de website niet bezocht heb. Ik ben een filipijnse, dus af en toe kom je een taalfout tegen.

mijn reactie over deze topic:
Deze vrouwen willen uit de armoede, en trouwen met deze viezerikken is de oplossing. Helaas komen ze bedrogen uit. Hun maag is nu goed gevuld, maar ze zijn nu erg ongelukkig. De retourvlucht is betaald, maar ik kan opmaken dat er geen geld voor het fatsoenlijk verblijf daarginds werd gegeven, anders stuurden haar ouders haar niet meteen terug naar Belgie. Haar ouders moesten waarschijnlijk haar en haar kind eten geven, en dat kunnen ze niet. Je begrijpt het pas als je het zelf meemaakt. Ik hoop dat deze vrouwen zo snel mogelijk een Belgische passpoorten krijgen, en dan wegwezen van deze schurken.

Rich

#82
Citaat van: resscy_jalac op vrijdag  8 juli 2011, 17:06:59
Je begrijpt het pas als je het zelf meemaakt. Ik hoop dat deze vrouwen zo snel mogelijk een Belgische passpoorten krijgen, en dan wegwezen van deze schurken.


Resscy_jalac,  :welcome: in het forum.

Ik denk inderdaad dat je het moet meemaken om te begrijpen. Wij hebben allemaal makkelijk praten met al onze luxe, overbodig of niet.
Die vrouwen zochten het geluk, en kwamen in een hel terecht bij een stelletje kaffers.  In die tijd kon men niet communiceren via internet zoals nu, en was het dikwijls een grote gok, en dat was wederzijds. Ikzelf zou op  die manier nooit een relatie willen aangaan, maar toch zijn er mensen die gelukkig de ware hebben gevonden op die manier.

Wat ik hier ook veel gezien heb en nog zie, is dat nogal wat van huis uit "arme" filipina's na verloop van tijd niet overweg kunnen met de luxe hier. Dat is gewoon een feit.
Het hangt allemaal veel af van de mentaliteit en of je geluk hebt met je asawa. Het lid worden van allerlei filipijnse verenigingen en meedoen aan allerlei bijeenkomsten brengt dikwijls veel jaloezie door geroddel teweeg, en is één van de redenen dat zij zich anders gaan opstellen. Vrienden Ok, maar niet bij mekaar de deur plat lopen want dat is nergens goed voor. Althans dat is mijn mening, en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Ik wens iedereen een prettig weekend. :hoedjeaf:
Rich de Nederbelg.

Fail_over

 :welcome:  resscy_jalac.

@ Rich: Eens

@ resscy_jalac: Ook eens.

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de situatie in Ieper, nu.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

balikbayan

Citaat van: resscy_jalac op vrijdag  8 juli 2011, 17:06:59

mijn reactie over deze topic:
Deze vrouwen willen uit de armoede, en trouwen met deze viezerikken is de oplossing. Helaas komen ze bedrogen uit. Hun maag is nu goed gevuld, maar ze zijn nu erg ongelukkig. De retourvlucht is betaald, maar ik kan opmaken dat er geen geld voor het fatsoenlijk verblijf daarginds werd gegeven, anders stuurden haar ouders haar niet meteen terug naar Belgie. Haar ouders moesten waarschijnlijk haar en haar kind eten geven, en dat kunnen ze niet. Je begrijpt het pas als je het zelf meemaakt. Ik hoop dat deze vrouwen zo snel mogelijk een Belgische passpoorten krijgen, en dan wegwezen van deze schurken.

Ik blijf het raar vinden dat in de ogen van velen deze vrouwen zogenaamd zielig zijn en de mannen viezerikken.

In mijn ogen maken ze allebei misbruik van de situatie, eenieder die het opneemt voor deze ph vrouwen beschouwt ze blijkbaar niet volwaardig cq volwassen.

Als je arm bent qua geld mag je alles / Ben je arm van geest dan niet  :ikkeniebegrijp:

Filippijnse vrouwen is mijn ervaring gooien het dan al gauw over de boeg van boehoe ik ben zo zielig en hopen op een 2e vluchtpoging met behulp van een omstander terwijl ze verdomd goed weten waar ze mee bezig zijn.

Beschouw ze nu eens als een volwassen persoon en niet als een kind en verwacht ook dat ze er naar handelen

Fail_over

Citaat van: balikbayan op zaterdag  9 juli 2011, 07:49:43
Citaat van: resscy_jalac op vrijdag  8 juli 2011, 17:06:59

mijn reactie over deze topic:
Deze vrouwen willen uit de armoede, en trouwen met deze viezerikken is de oplossing. Helaas komen ze bedrogen uit. Hun maag is nu goed gevuld, maar ze zijn nu erg ongelukkig. De retourvlucht is betaald, maar ik kan opmaken dat er geen geld voor het fatsoenlijk verblijf daarginds werd gegeven, anders stuurden haar ouders haar niet meteen terug naar Belgie. Haar ouders moesten waarschijnlijk haar en haar kind eten geven, en dat kunnen ze niet. Je begrijpt het pas als je het zelf meemaakt. Ik hoop dat deze vrouwen zo snel mogelijk een Belgische passpoorten krijgen, en dan wegwezen van deze schurken.

Ik blijf het raar vinden dat in de ogen van velen deze vrouwen zogenaamd zielig zijn en de mannen viezerikken.

In mijn ogen maken ze allebei misbruik van de situatie, eenieder die het opneemt voor deze ph vrouwen beschouwt ze blijkbaar niet volwaardig cq volwassen.

Als je arm bent qua geld mag je alles / Ben je arm van geest dan niet  :ikkeniebegrijp:

Filippijnse vrouwen is mijn ervaring gooien het dan al gauw over de boeg van boehoe ik ben zo zielig en hopen op een 2e vluchtpoging met behulp van een omstander terwijl ze verdomd goed weten waar ze mee bezig zijn.

Beschouw ze nu eens als een volwassen persoon en niet als een kind en verwacht ook dat ze er naar handelen

Mee eens,

Maar als je als vrouw in de phils iets verder kijkt dan de boerderij van je ouders, weet je, of heb je een indruk van hoe het hier in het westen anno 2000 aan toe gaat. Als je dan die hoge verwachtingen hebt, en bij die boeren terecht :ikkeniebegrijp: komt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Quezonboy

#86
 :confused2:  :denk: Volgens "Jambers 10 jaar later" zijn de  vorige Filippijnse vrouwen toch weer met kind, terug naar de Filippijnen gegaan? Dus ik denk dat ook in hun geval het zo zou zijn.

Quezonboy

#87
Hoi

Op de Facebooksite van Boer Joel staat een foto van een krantenartikel over Mark Martien de zoon van Boer Joel. Hier kun je lezen dat hij toendertijd (28 februari 2011) nog steeds was getrouwd met Lisa.
http://www.facebook.com/boerjoel#!/photo.php?fbid=10150188683932542&set=o.141087309262724&type=1&theater en
http://westoek.be/wp-content/uploads/2011/02/Mark.jpg

""Of de bus nemen", zegt zijn Filippijnse vrouw Lisa. Wijze woorden.