Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: ladgar op donderdag  3 maart 2011, 15:34:05
Bij de CFO , bel er eerst maar eens naar , dat van woensdag voor de belgen kan dan goed veranderen in : alle dagen zijn goed , wie eerst komt wordt eerst bediend.( in cebu was dat toch zo)

Ik heb die informatie op hun website gevonden, wat "wie eerst komt wordt eerst bediend" dat klopt als een bus.

"Please check the schedule of the counseling session before proceeding to SMEF-COW or PRISM because it is country-specific and the slots are only limited. It is on a first-come-first-serve basis."

Zie Schedule of Guidance and Counseling Session.

http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=329&Itemid=78



pvgossum

overschrijven huwelijk vereist wel vertaling door erkend vertaler en stempeltje van rechtbank van eerste aanleg en daarna was het in Gent een wachttijd van 1 jaar (wegens te veel dossiers); bijkomend voordeel je dient de huwelijksakte niet meer op te vragen in phil wanneer het huwelijk overgeschreven is

ladgar

En op de website van die organisatie die de cursussen geeft in cebu en manilla staat dan duidelijk belgen mogen komen van maandag tot vrijdag , 4 sessies per dag.

http://www.smef-cow-phil.org/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=68

Ge moogt alle dagen van de week gaan , niet alleen op woensdag , maar 'first come first'.
Als ge er naar telefoneert zeggen ze u dat ook.

De cursus die ze geven is algemeen wel moeten de cursist een informatieboekje kopen over zijn land (+- 120 php)

Het kan soms praktisch veel beter uitkomen dat uw vrouw alle dagen mag gaan , dan enkel op woensdag

Phille

Citaat van: pvgossum op donderdag  3 maart 2011, 16:22:10
overschrijven huwelijk vereist wel vertaling door erkend vertaler en stempeltje van rechtbank van eerste aanleg en daarna was het in Gent een wachttijd van 1 jaar (wegens te veel dossiers); bijkomend voordeel je dient de huwelijksakte niet meer op te vragen in phil wanneer het huwelijk overgeschreven is

Ik ben een beetje in de war  :jajaja:, wanneer is het beste moment voor overschrijving van het huwelijk?

1) Voor vrouwtje lief de visa aanvraagt?
2) Tijdens de visa procedure?
3) Na goedkeuring van de visa?
4) Na aankomst in Belgie van vrouwtje lief?

Daar ik verschillende berichten lees zou ik toch wel graag weten wat nu het beste is, iemand een idee?

Thanks

Johan En Elvie

Phille,

Er wordt hier zoveel geplaatst dat je door het bos de bomen niet meer ziet, ik geef je de raad om gewoon eens naar de Consul Van Bogaert te bellen (03/325.71.16) hij zal je daar wel kunnen op antwoorden wat je nu te doen staat.
Binnenkort bel ik hem ook eens om de procedure voor Belgische Nationaliteit voor Elvie te bespreken.
Ik hoor ook van alles waaien hierover dat dit niet goed zou zijn mocht ze later terug willen keren (samen met mij he haha) maar langs de andere kant hoor je dan weer dat je direct de dubbele nationaliteit moet aanvragen om problemen later te vermijden.
Ook wat de voor of nadelen zijn om belg te worden.
Hij zal me hierin ook van antwoord kunne dienen daar ben ik zeker van.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

ladgar

Citaat van: Phille op donderdag  3 maart 2011, 16:30:44
Citaat van: pvgossum op donderdag  3 maart 2011, 16:22:10
overschrijven huwelijk vereist wel vertaling door erkend vertaler en stempeltje van rechtbank van eerste aanleg en daarna was het in Gent een wachttijd van 1 jaar (wegens te veel dossiers); bijkomend voordeel je dient de huwelijksakte niet meer op te vragen in phil wanneer het huwelijk overgeschreven is

Ik ben een beetje in de war  :jajaja:, wanneer is het beste moment voor overschrijving van het huwelijk?

1) Voor vrouwtje lief de visa aanvraagt?
2) Tijdens de visa procedure?
3) Na goedkeuring van de visa?
4) Na aankomst in Belgie van vrouwtje lief?

Daar ik verschillende berichten lees zou ik toch wel graag weten wat nu het beste is, iemand een idee?

Thanks

In uw geval zou ik kiezen voor 4) , vanwege de redenen die ik een andere posting  vandaag aangehaald heb.

Wanneer uw vrouw hier is , en ge gaat naar de gemeente om haar in te schrijven en uw burgerlijke stand aan te passen ( ze doen dat met terugwerkende kracht) ; volstaat de mariage certificate van de filippijnen met legalisatie door de belgische ambassade , engels verstaan ze op de gemeentehuizen.

Wanneer u uw huwelijksakte wil laten overschrijven in de registers van de burgerlijke stand van uw gemeente , moet er eerst een veraling gebeuren door een beëdigd vertaler.
Als de akte overgeschreven is in de registers van de burgerlijke stand , kunt u bij uw gemeente steeds volwaardige afschriften krijgen van die akte. Dat hebt ge maar zelden nodig , dat kan eigenlijk later of zelfs niet gebeuren ,afschriften zijn nodig bvb bij een gemeenschappelijke aankoop van onroerend goed , voor de aanvraag belgische nationaliteit van uw vrouw

pvgossum

Phille geen éénduidig antwoord op, vermits het afhangt van uw gemeente/stad. De vraag die je dient te stellen is ofdat ze een actief beleid voeren rond schijnhuwelijken.

In stad Gent was de aanbeveling vooraf omdat ze sowieso bij alle gemengde huwelijken een onderzoek schijnhuwelijk doen. De werkwijze is hier dat je uw trouwakte dient af te geven ter registratie en dat ze eerst zelf een onderzoek doen (interview), hun bevinding opsturen naar DVZ (bij positief advies), en dat ze dan wachten op de conclusie van DVZ voordat ze overgaan naar registratie.


pvgossum

1 zeker niet
In Gent was het 2 (nadat visum was aangevraagd), ze vroegen: kopie paspoort met meisjesnaam, gelegaliseerde huwelijksakte

Phille

Ik zal maar wachten tot mijn vrouwtje in Belgie is en dan zullen we ons huwelijk wel samen registeren (overscrhijven) er is geen haast bij; als ze maar snel hier is, daar is wel haast bij  :jajaja:

Gago

Citaat van: Phille op vrijdag  4 maart 2011, 09:06:10
Ik zal maar wachten tot mijn vrouwtje in Belgie is en dan zullen we ons huwelijk wel samen registeren (overscrhijven) er is geen haast bij; als ze maar snel hier is, daar is wel haast bij  :jajaja:

Doen wij ook zo Phille.  :thumb: