Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevaarlijke regio's in de Filippijnen

Gestart door Amice, maandag 15 december 2014, 10:47:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

N.A.V. de gewijzigde reisadviezen van  het ministerie kwam ik deze kaart van de Filippijnen tegen waar de rood gekleurde gebieden dus als gevaarlijk en niet reisbaar worden geacht.

Het oranje gedeelte is iets minder gevaarlijk maar wordt ook afgeraden, daaronder valt dus ook Davao, waar de zo geprezen Duterte de scepter zwaait en waar het volgens velen leden hier, juist zo veilig wordt geacht.

Wie heeft er nu boter op het hoofd, de leden of Buitenlandse  zaken?  :weetikniet:





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Wat ik me nu afvraag Amice, hoe en wat met mijn reisverzekering/annuleerverzekering ?
En ook de zorgverzekering , ik lees op verschillende sites dat  je niet verzekerd bent als je
naar gebieden gaat waarvoor gewaarschuwd is.
Enkele maanden geleden waren alleen de Sulu eilanden rood gekleurd, nu een flinke uitbreiding.
Trouwens, op de hele Filipijnen geen groen stukje te zien !

Amice

Citaat van: peldoman op maandag 15 december 2014, 11:49:35
Wat ik me nu afvraag Amice, hoe en wat met mijn reisverzekering/annuleerverzekering ?
En ook de zorgverzekering , ik lees op verschillende sites dat  je niet verzekerd bent als je
naar gebieden gaat waarvoor gewaarschuwd is.
Enkele maanden geleden waren alleen de Sulu eilanden rood gekleurd, nu een flinke uitbreiding.
Trouwens, op de hele Filipijnen geen groen stukje te zien !


Inderdaad als je naar de rode gebieden reist kan de verzekering iedere claim weigeren, bij de oranje gebieden kunnen ze zelfs nog vragen naar de noodzakelijkheid om naar dat gebied af te reizen.

Groen zijn hier enkel de bladeren aan de bomen.  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

General Santos in het rood ? ? ?  :lachen: :lachen:

Dan is het niet vreemd dat die vogeltjes-watcher op de Sulu-eilanden terecht is gekomen.

Tis niet alleen onbetrouwbare maar nu blijkt dus ook gevaarlijke info. GenSan is een veilige plek voor buitenlanders, ok, er is geen reet te beleven. Maar om dat nu gelijk te zetten aan de Sulu-eilanden  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

En over Davao City heb ik het maar niet eens.......................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

nils

De Sulu Eilanden moet je inderdaad mijden. Wat betref Zamboanga, Cotabato, General Santos is er een relatief klein risico, zolang je weet wat je doet en je low profile houdt.
Zo ben ik toen ik in Zamboanga was ook geen vogeltjes gaan kijken in de Bush Bush.  :lachen:

Blauwvinger

Ach gelul, dan moet Australie ook maar rood.
Daar kun je nog geen chocolade winkel meer in.   :denk:

QuantumPix

Citaat van: nils op maandag 15 december 2014, 19:31:08
De Sulu Eilanden moet je inderdaad mijden. Wat betref Zamboanga, Cotabato, General Santos is er een relatief klein risico, zolang je weet wat je doet en je low profile houdt.
Zo ben ik toen ik in Zamboanga was ook geen vogeltjes gaan kijken in de Bush Bush.  :lachen:

Woon zelf in Davao city en begrijp dan ook niet waar deze kaart is op gebaseerd. Zelf heb ik Zamboanga, GenSan en Cotabato niet als gevaarlijk ervaren, maar toch loopt er meer politie en militairen rond dan normaal. Daarnaast begrijp ik Zamboanga en Cotabato in het rood wel. Je hoort er immers genoeg over van locals en we weten immers wat er zich allemaal heeft afgespeeld :jajaja: Hier heeft een gemiddelde toerist weinig te zoeken in mijn mening.

Amice

Citaat van: QuantumPix op dinsdag 16 december 2014, 08:25:21
Citaat van: nils op maandag 15 december 2014, 19:31:08
De Sulu Eilanden moet je inderdaad mijden. Wat betref Zamboanga, Cotabato, General Santos is er een relatief klein risico, zolang je weet wat je doet en je low profile houdt.
Zo ben ik toen ik in Zamboanga was ook geen vogeltjes gaan kijken in de Bush Bush.  :lachen:

Woon zelf in Davao city en begrijp dan ook niet waar deze kaart is op gebaseerd. Zelf heb ik Zamboanga, GenSan en Cotabato niet als gevaarlijk ervaren, maar toch loopt er meer politie en militairen rond dan normaal. Daarnaast begrijp ik Zamboanga en Cotabato in het rood wel. Je hoort er immers genoeg over van locals en we weten immers wat er zich allemaal heeft afgespeeld :jajaja: Hier heeft een gemiddelde toerist weinig te zoeken in mijn mening.

Mja, er waren uiteraard wel bomaanslagen in Davao en wat als men een masacre uitvoerd op de Duterte familie, dan is ineens die vermeende veiligheid er ook niet meer. In principe kun je daar op wachten.

Wat doen dan de  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: die daar wonen?  :weetikniet:

Wat er zich afgespeelt heeft, kun je m.i. ook relateren naar bv. Manila-Cebu of Dumaguete want ze hebben allemaal wel een verleden dien aangaande.
Dat zou dan betekenen dat heel de phils rood en oranje gekleurd zou moeten zijn.

Ik ben dan ook van mening dat het selectieve perceptie is op basis van een agressieve groep bevolking die daar aanwezig is maar zelfs dat is dan meten met 2 maten want die zijn er ook in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: en ook daar allerminst onder controle en wellicht zelfs meer geinfiltreerd dan in de Filippijnen..

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

pierrevanwies

Citaat van: QuantumPix op dinsdag 16 december 2014, 08:25:21
Citaat van: nils op maandag 15 december 2014, 19:31:08
De Sulu Eilanden moet je inderdaad mijden. Wat betref Zamboanga, Cotabato, General Santos is er een relatief klein risico, zolang je weet wat je doet en je low profile houdt.
Zo ben ik toen ik in Zamboanga was ook geen vogeltjes gaan kijken in de Bush Bush.  :lachen:

Woon zelf in Davao city en begrijp dan ook niet waar deze kaart is op gebaseerd. Zelf heb ik Zamboanga, GenSan en Cotabato niet als gevaarlijk ervaren, maar toch loopt er meer politie en militairen rond dan normaal. Daarnaast begrijp ik Zamboanga en Cotabato in het rood wel. Je hoort er immers genoeg over van locals en we weten immers wat er zich allemaal heeft afgespeeld :jajaja: Hier heeft een gemiddelde toerist weinig te zoeken in mijn mening.
gemiddelde of zelfs bemiddelde toeristen komen zo wie zo niet al teveel naar de    :smiley-philippines:  niet inbegrepen natuurlijk diegenen die hier een asawa

proberen te kopen,echtgenotes van balikbayens die het allemaal wel [nog]eens willen bekijken,of plannen koesteren om eventueel te emigreren[klinkt mooi] hier later.

 De andere toeristen zijn dan zowat de scuba divers, en niet te vergeten de spleetlikkers en gatlikkers of holpeuteraars en natuurlijk de vogelaars...   :jajaja:  .

ik ben alleen maar curieus,waar waarom ging je dan naar zamboanga en cotabato als er weinig te zoeken is   :ikkeniebegrijp:  .   :daag:  .

   

QuantumPix

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 16 december 2014, 10:17:17
Citaat van: QuantumPix op dinsdag 16 december 2014, 08:25:21
Citaat van: nils op maandag 15 december 2014, 19:31:08
De Sulu Eilanden moet je inderdaad mijden. Wat betref Zamboanga, Cotabato, General Santos is er een relatief klein risico, zolang je weet wat je doet en je low profile houdt.
Zo ben ik toen ik in Zamboanga was ook geen vogeltjes gaan kijken in de Bush Bush.  :lachen:

Woon zelf in Davao city en begrijp dan ook niet waar deze kaart is op gebaseerd. Zelf heb ik Zamboanga, GenSan en Cotabato niet als gevaarlijk ervaren, maar toch loopt er meer politie en militairen rond dan normaal. Daarnaast begrijp ik Zamboanga en Cotabato in het rood wel. Je hoort er immers genoeg over van locals en we weten immers wat er zich allemaal heeft afgespeeld :jajaja: Hier heeft een gemiddelde toerist weinig te zoeken in mijn mening.
gemiddelde of zelfs bemiddelde toeristen komen zo wie zo niet al teveel naar de    :smiley-philippines:  niet inbegrepen natuurlijk diegenen die hier een asawa

proberen te kopen,echtgenotes van balikbayens die het allemaal wel [nog]eens willen bekijken,of plannen koesteren om eventueel te emigreren[klinkt mooi] hier later.

  De andere toeristen zijn dan zowat de scuba divers, en niet te vergeten de spleetlikkers en gatlikkers of holpeuteraars en natuurlijk de vogelaars...   :jajaja:  .

ik ben alleen maar curieus,waar waarom ging je dan naar zamboanga en cotabato als er weinig te zoeken is   :ikkeniebegrijp:  .   :daag:  .

   

Ik had er in dit geval wel wat te zoeken, familie reünies van m'n vriendin. Zoals je weet is dat elk jaar bij een andere familie. Mijn vriendin komt van oorsprong uit Zamboanga. Daarnaast vier ik graag het tuna festival jaarlijks in GenSan en zoeken we meteen wat bekenden op in Sarangani. Daarnaast heb ik er weinig te zoeken in deze plaatsen.