Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Family reunion of family regrouping?

Gestart door Danny, vrijdag 14 januari 2011, 07:42:48

Vorige topic - Volgende topic

Danny

Bij het invullen voor de Schengen Visa (waar we nu mee bezeig zijn)moeten we op nummer 21 "Family reunion" invullen,dit heb ik onder andere hier gelezen,mijn schoonmoeder echter diende de papieren in en men zegde op de ambassade dat het "Family regrouping" moet zijn,gisteren haalde ze haar Visum af en er staat inderdaad "regrouping"!Wat doe ik nu,reunion of regrouping invullen?

tipsy

Hallo Danny,

Ik volgde je wedervaren op tv. Ik werd daar niet vrolijk van!  Ik vind dit zo onrechtvaardig allemaal. Gangsters ui alle wereldhoeken van de wereld komen België zo binnen, maar iemand die met zijn vrouw wilt herenigd worden, wordt de duivel aangedaan!

Lat je verder iets weten, of het toch lukt! Ik wens jullie het allerbeste!

jiggy

Citaat van: Danny op vrijdag 14 januari 2011, 07:42:48
Bij het invullen voor de Schengen Visa (waar we nu mee bezeig zijn)moeten we op nummer 21 "Family reunion" invullen,dit heb ik onder andere hier gelezen,mijn schoonmoeder echter diende de papieren in en men zegde op de ambassade dat het "Family regrouping" moet zijn,gisteren haalde ze haar Visum af en er staat inderdaad "regrouping"!Wat doe ik nu,reunion of regrouping invullen?

Beste Danny,

Ik dacht dat je uit al je negatieve ervaringen al meer wijsheid zou gepuurd hebben. Doch niets is minder waar blijkbaar.

Ik zou je willen helpen, doch als ik het formulier "Appication for Schengen Visa" doorneem, vind ik op nummer 21 :
21. Main purpose(s) of the journey:
â–¡ Tourism â–¡ Business â–¡ Visiting family or friends â–¡ Cultural â–¡ Sports â–¡ Official visit â–¡ Medical reasons
â–¡ Study â–¡ Transit â–¡ Airport transit â–¡ Other (please specify)

dus.. nervens "family reunion" of "family regrouping".

gewoon aankruisen wat voor jou of je asawa toepasselijk is...
ook ben je (weer) zeer onduidelijk (en dit verklaart misschien veel van jullie moeilijkheden uit her verleden...?) :
je schrijft dat "ze gisteren haar visum afhaalde" : over wie heb je het dan : je asawa of je schoonmoeder ?
Dergelijke , misschien voor jou evidente informatie is voor de lezer niet zo evident als je in 1 enkele zin 2 personen aanhaalt zonder duidelijk te zijn !

TIP : wees in elk geval bij jullie aanvraag duidelijker en concreter.

polowonder

Ik heb dat ook gevolgd op TV. Is het niet zo dat zijn schoonmoeder nu al hier is?

Daarom veronderstel ik dat Danny nu voor zijn asawa documenten aan het verzamelen is. Ik ben wel even vergeten of hij nu al gehuwd is. In dat geval zou het om een 'family reunion' gaan.

Dan dient hij  dit: http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=17&mnu=28 in te vullen en aan te vragen denk ik. Correct me if I'm wrong

jiggy

Citaat van: polowonder op woensdag 23 mei 2012, 10:09:47
Ik heb dat ook gevolgd op TV. Is het niet zo dat zijn schoonmoeder nu al hier is?

Daarom veronderstel ik dat Danny nu voor zijn asawa documenten aan het verzamelen is. Ik ben wel even vergeten of hij nu al gehuwd is. In dat geval zou het om een 'family reunion' gaan.

Dan dient hij  dit: http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=17&mnu=28 in te vullen en aan te vragen denk ik. Correct me if I'm wrong
Je bent meer dan "correct", doch..ik krijg het stil vermoeden dat Danny , ondanks al zijn (negatieve) ervaringen geen lessen hieruit getrokken heeft, noch enige wijsheid vergaard. En dat hij nog steeds niet weet waar de klepel hangt...

josv

Citaat van: jiggy op woensdag 23 mei 2012, 12:19:01
Je bent meer dan "correct", doch..ik krijg het stil vermoeden dat Danny , ondanks al zijn (negatieve) ervaringen geen lessen hieruit getrokken heeft, noch enige wijsheid vergaard. En dat hij nog steeds niet weet waar de klepel hangt...

Erger nog : hij weet de juiste begrippen/termen nog steeds niet. Schengen is een VAKANTIE-visum voor max. 3 maanden............ :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Danny

Die topic had ik anderhalf jaar geleden gestart mannen,ik ben getrouwd in 2010,in 2011 is het visum aangevraagd,kijk maar naar de datum!
En die negatieve kritiek laten jullie maar achterwege,normaal post ik hier niets meer maar hier wou ik toch even op antwoorden.
Er is géén tweede visum aangevraagd door het feit dat het eerste nog steeds lopend is!

Cosyns Guy

Citaat van: josv op woensdag 23 mei 2012, 13:31:52
Citaat van: jiggy op woensdag 23 mei 2012, 12:19:01
Je bent meer dan "correct", doch..ik krijg het stil vermoeden dat Danny , ondanks al zijn (negatieve) ervaringen geen lessen hieruit getrokken heeft, noch enige wijsheid vergaard. En dat hij nog steeds niet weet waar de klepel hangt...

Erger nog : hij weet de juiste begrippen/termen nog steeds niet. Schengen is een VAKANTIE-visum voor max. 3 maanden............ :floet:
Vrees dat dat toch niet 100 percent correct is.Een Schengen visum is geldig voor meer dan een vakantie alleen.
Mijn vrouw is naar Spanje gekomen met een Schengen visum en dat was op eis van de Spaanse Ambassade in Manila.
Hetgeen ik welk raar vond vermits het voor een family reunion was dat mijn vrouw een visum nodig had,maar dat was de eis,kan natuurlijk
anders zijn voor  :belgiesmiley:en :nederlandsevlag:,daar ben ik niet van op de hoogte.
Hier aangekomen konden we dan de nodige papierwinkel afwikkelen voor haar tarjeta de residencia en family reunion.

ladgar

Voor gezinshereniging krijgt men voor naar Belgie te komen een visum D , geldig voor Belgie alleen , dat is geen visum voor het schengengebied , men mag wel 1 transit doen als men aankomt in een niet belgische luchthaven : er staat op het visum  ' BELGIQUE + 1 TRANSIT ETATS SCHENGEN'.
D-visums zijn nationale visa
een C-visum is een schengen visum