Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

beveiliging...

Gestart door xav, vrijdag 26 augustus 2011, 15:07:20

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Inderdaad denk ik niet dat de statistieken daar erg betrouwbaar zijn En dan nog zeggen ze mij niets want met de criminaliteit daar is het net als hier Het ligt er aan waar je woont hier maar ook daar.
Maar ook belangrijk is daar woon je bij je familie of zomaar ergens en woon je in de stad of op het platteland
Weet ik ben daar maar vakantieganger maar als ik bij de familie ben weet ik gewoon dat er continu opgelet word dat er niets gebeurd gewoon omdat de familie een reputatie heeft en mensen daar niet graag een conflict met ze hebben Maar als we ergens zijn moet je gewoon zorgen dat je niet met je luxe spullen te koop loop want dan trek je snatsers aan
En ja als ik daar in de toekomst woon bij de familie in de bergen ben ik niet zo bang voor problemen want dan ben je gewoon een van de familie en leef je vrij beschermd in hun midden
En ook hier kan je van alles gebeuren 
Getting older beats the alternative -dying young

Tinulang_Manok

Dan toch een indicatie hier: http://www-rohan.sdsu.edu/faculty/rwinslow/asia_pacific/philippines.html
Wel lang verhaal, heb niet alles gelezen want mijn Erdinger Dunkel wil ook mijn aandacht.
Amare et sapere vix deo conceditur

Tinulang_Manok

Citaat van: Budgie op zondag 28 augustus 2011, 23:01:05
Inderdaad denk ik niet dat de statistieken daar erg betrouwbaar zijn En dan nog zeggen ze mij niets want met de criminaliteit daar is het net als hier Het ligt er aan waar je woont hier maar ook daar.
Maar ook belangrijk is daar woon je bij je familie of zomaar ergens en woon je in de stad of op het platteland
Weet ik ben daar maar vakantieganger maar als ik bij de familie ben weet ik gewoon dat er continu opgelet word dat er niets gebeurd gewoon omdat de familie een reputatie heeft en mensen daar niet graag een conflict met ze hebben Maar als we ergens zijn moet je gewoon zorgen dat je niet met je luxe spullen te koop loop want dan trek je snatsers aan
En ja als ik daar in de toekomst woon bij de familie in de bergen ben ik niet zo bang voor problemen want dan ben je gewoon een van de familie en leef je vrij beschermd in hun midden
En ook hier kan je van alles gebeuren 
Exact, qua veiligheid zou ik niet graag in de Bijlmer wonen, maar wel op het eiland waar mijn asawa vandaan komt, er is verder niet veel te doen, maar veilig ben ik daar zeker wel.
Men kent mijn schoonvader en zwagers en die wil je niet in het donker tegenkomen als ze geïrriteerd zijn.
Aan de overkant in de stad zou ik niet zo zeker van mij veiligheid zijn, sterker, ik zorg dat er iemand van de familie bij mij is, en als ik dat niet doe, doet de familie dat....
Amare et sapere vix deo conceditur

Paring Belga

Citaat van: bananacreek op zondag 28 augustus 2011, 17:03:43
Citaat van: Digos op zondag 28 augustus 2011, 16:52:42

Leven en wonen in de phils is niet zoals ze zeggen.....leven in het paradijs, maar eerder leven in je eigen gevangenis....kort samengevat!!

:denk:


Juist het is helemaal geen paradijs zoals we ons dat soms zouden voorstellen aan de andere kant van de wereld, maar dgenen die zich aan kunnen passen kunnen het wel aan.
Ik zou me niet meer kunnen aanpassen in Nederland na 34 jaar hier hebben gezeten en het is toch wel een lange tijd dacht ik, maar de  :smiley-philippines: is niet zoals het was in 1978  :neeneenee: :neeneenee:
Toen was er echt nog geen discrimmination/afkeer betreffende de buitenlanders, maar er zitten nu zoveel buitenlanders op de :smiley-philippines: dat moeilijkheden niet kunnen uitblijven.
In 1978 en tot ongeveer 1992 werd je hier als buitenlander toch wel redelijk gerespekteerd dacht ik. Maar nogmaals, dit is alleen mijn eigen observatie/ervaring.


Ik zal hier een beetje in het algemeen gaan, maar toch hoorde ik iets op de straat.  M'n vrouw en ik waren op wandel en op een moment passeerde er een man met z'n zoontje en die zei tegen z'n zoontje: (bij het passeren), Amerikano's, no good.

opinie

Wat mij dan weer opvalt is de tegenstrijdigheid in de volgende uitspraken:

Citaat van: Budgie op zondag 28 augustus 2011, 23:01:05
Inderdaad denk ik niet dat de statistieken daar erg betrouwbaar zijn En dan nog zeggen ze mij niets want met de criminaliteit daar is het net als hier Het ligt er aan waar je woont hier maar ook daar.
Maar ook belangrijk is daar woon je bij je familie of zomaar ergens en woon je in de stad of op het platteland
Weet ik ben daar maar vakantieganger maar als ik bij de familie ben weet ik gewoon dat er continu opgelet word dat er niets gebeurd gewoon omdat de familie een reputatie heeft en mensen daar niet graag een conflict met ze hebben Maar als we ergens zijn moet je gewoon zorgen dat je niet met je luxe spullen te koop loop want dan trek je snatsers aan
En ja als ik daar in de toekomst woon bij de familie in de bergen ben ik niet zo bang voor problemen want dan ben je gewoon een van de familie en leef je vrij beschermd in hun midden
En ook hier kan je van alles gebeuren
Citaat van: Tinulang_Manok op zondag 28 augustus 2011, 23:09:37
Exact, qua veiligheid zou ik niet graag in de Bijlmer wonen, maar wel op het eiland waar mijn asawa vandaan komt, er is verder niet veel te doen, maar veilig ben ik daar zeker wel.
Men kent mijn schoonvader en zwagers en die wil je niet in het donker tegenkomen als ze geïrriteerd zijn.
Aan de overkant in de stad zou ik niet zo zeker van mij veiligheid zijn, sterker, ik zorg dat er iemand van de familie bij mij is, en als ik dat niet doe, doet de familie dat....

Wat ik erin lees is dat men een gevoel van veiligheid heeft zolang er een buffer voorzien wordt door de familie. Het probleem is dus dat men er leeft bij de gratie van de familie en laat er dan eens een discussie ontstaan over een futiliteit, een klein meningsverschil met de partner.
Het kan dan snel omslaan naar een keuze tussen "daar ligt ie :moord: " of "daar loopt ie :benweg: ".

De vergelijking met de Bijlmer (Borgerokko voor de Antwerpenaren) is dan wel toepasselijk want men is op dat moment ook de vreemde eend in de bijt.

:denk: Dan toch beter op de K5 vertrouwen dan de K9?
Citaat van: Luc op zondag 28 augustus 2011, 02:36:53
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Digos


Op een eiland kan het er misschien weleens anders aan toe gaan.....tot zover het goed gaat, want je weet nooit daar hoever het goed gaat.....eiland en family.

Toch geeft het geen 100% veiligheid.

ja a lot of family in de geburen. Meeste witneuzen, koppels worden afgemaakt als ze alleen zijn in huis.

Kan een verschil maken in overleven, maar verwed er toch niet men paard op.

Locatie maakt volgens mij geen verschil in de  :smiley-philippines:

De twee bolo's onder bed is een vorm  van je geweten te sussen......maar al wat hier word verteld is just the same en is je geweten .
LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

#46
Citaat van: Tinulang_Manok op zondag 28 augustus 2011, 23:09:37
Exact, qua veiligheid zou ik niet graag in de Bijlmer wonen, maar wel op het eiland waar mijn asawa vandaan komt, er is verder niet veel te doen, maar veilig ben ik daar zeker wel.
Men kent mijn schoonvader en zwagers en die wil je niet in het donker tegenkomen als ze geïrriteerd zijn.
Aan de overkant in de stad zou ik niet zo zeker van mij veiligheid zijn, sterker, ik zorg dat er iemand van de familie bij mij is, en als ik dat niet doe, doet de familie dat....

Natuurlijk, de schoonfamilie gaat de kip met de gouden eieren niet slachten.  :neeneenee:

Maar wanneer op een dag de kip geen gouden eieren meer legt  :bolo:


There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Tinulang_Manok

Citaat van: Luc op maandag 29 augustus 2011, 01:58:49

Maar wanneer op een dag de kip geen gouden eieren meer legt  :bolo:




Inderdaad, dat is een probleem. Maar daar ga ik over nadenken als ik zou gaan verhuizen naar de Phils, voorlopig ga ik alleen op vakantie, en dan is het asawa: :sinterklaas: en ikzelf:  :shots: en zal men voorlopig mijn hoofd niet wegmaken...
Ik had het dan ook meer over een algemeen gevoel van veiligheid, berovingen op straat, inbraken in huis, dat zal me op het eiland niet sneller gebeuren dan hier in Nederland, twee dingen kunnen m.i. gevaarlijk worden daar:
- Je aanwezigheid op een fiesta of iets dergelijks, men zuipt uiteraard teveel en jij doet onbewust iets verkeerd (over het algemeen is er dus een nuchtere schoonvader/oom aanwezig bij dat soort zaken, en anders ga ik niet).
- Je beledigd (bewust of onbewust) de familie zo diep, dat ook jouw asawa je niet meer beschermd (dan wordt het tijd om  :benweg:).

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd wat er met mijn Noorse (ex-)zwager gaat gebeuren, hij heeft de familie al verschillende keren uit zijn huis in de filippijnen gegooid, heeft mijn asawa zodanig toegeschreeuwd dat zij hem nooit meer wil zien (dus ik kwam maar niet in Noorwegen, wist ook eerst niet waarom), geeft al jaren geen geld meer en nu is zijn vrouw van hem aan het scheiden, wat nu als hij komt opdagen en zijn huis opeist  :floet: ik ben benieuwd  :biggrinn:.

Tja, zolang de PNP niets doet voor je, ben je afhankelijk van de familie, wil je dat niet zijn, bouw een fort in de  :smiley-philippines: of blijf in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: wonen.
Maar dat is slechts mijn mening, ik kan het ook verkeerd hebben en als Tinulang Manok eindigen  :jajaja:.
Amare et sapere vix deo conceditur

Budgie

Citaat van: Luc op maandag 29 augustus 2011, 01:58:49
Natuurlijk, de schoonfamilie gaat de kip met de gouden eieren niet slachten.  :neeneenee:

Maar wanneer op een dag de kip geen gouden eieren meer legt  :bolo:


Tja dat probleem heb ik niet want er zijn er daar in de familie verschillende hennen en hanen met gouden eieren en ze weten dat ik geen geldboompje heb.
En mijn zwager die altijd geldgebrek heeft is toch het zwarte schaap en mag absoluut niets krijgen van de familie want hij vergokt het toch en anders zijn vrouw
En ja de PNP die helpt mijn daar direct want neef is de commadant,(trouwens mijn zwager was agent daar tot zijn pensioen maar moest direct toen zijn wapen aan neef afgeven)

Nu gaan ik daar gewoon op vacantie maar als we ons daar gaan vestigen zal het wel in een van de huizen van de familie zijn Er daar een huis kopen doen we niet want de familie zegt nu al dat huis of dat huis kan je altijd zo gebruiken En op de hacienda is ook altijd wel wat leeg en daar ben ik het liefste Wel heeft asawa daar nu een stukje grond waar ze een huisje op kan zetten als ik er niet meer ben en ze dat wil.
Getting older beats the alternative -dying young

josv

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 29 augustus 2011, 16:07:58
Tja, zolang de PNP niets doet voor je, ben je afhankelijk van de familie, wil je dat niet zijn, bouw een fort in de  :smiley-philippines: of blijf in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: wonen.
Maar dat is slechts mijn mening, ik kan het ook verkeerd hebben en als Tinulang Manok eindigen  :jajaja:.

Als je nu al zo denkt dan denk ik niet dat je naar de PH moet komen. Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken als ik zeg : ik ben kwa veiligheid van familie afhankelijk, heb geen bolo-bolo onder m'n bed, geen hond ( wel 25 luidruchtige parkieten  :biggrinn: ) en heb nog nooit de Keystone Cobs nodig gehad. Het kan ook allemaal wel meevallen hoor. Tis maar hoe jejezelf gedraagt te opzichte van de buitenwereld.

Ik woon hier nu al bijna 4 jaar in 'n simpel klein wijkje ,in een doodlopend straatje. Huurhuisje op 'n lot van 85m2. Na 4 jaar kennen ze ons ( mijn vrouw al wat langer ) nu onderhand wel. Ze zien Nene iedere dag vroeg weggaan naar de eatery ( ik wat later ;) ), en weten dus dat er de hele dag, tot s'avonds 10 uur, niemand aanwezig is. Zelfs als we op vakantie gaan dan ziet iedereen ons wel lopen met de koffers. Op een of andere manier bouw je dan toch 'n band op met de buren en is er een grotere sociale controle. Ons kent ons en iedereen respecteerd elkaar. Zelfs zo dat toen m'n zwager met de sleutel iets ging ophalen ( toen wij er niet waren ) en tegen werd gehouden, zo van : wat mot je hier  :haha:

Het valt allemaal best wel mee hoor.....

MAAR : in het verleden behaalde resultaten garranderen niets etc. etc. etc.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....