Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke vliegtuigmaatschappij

Gestart door Yoshi, zondag 8 juli 2012, 23:22:06

Vorige topic - Volgende topic

Yoshi

Goeiedag allemaal!

Eind december ga ik voor de eerste maal op vakantie naar de Filipijnen. Nu ben ik al een tijdje aan het prijzen vergelijken, maar ik vind de keuze van vliegtuigmaatschappij toch ook redelijk belangrijk. Ik ben nogal onervaren als het op vliegen aankomt (laatste keer dat ik gevlogen heb, was ik 13j, samen met mijn ouders). Ik zou het liefst maar een enkele tussenstop maken en twijfel bijgevolg dus nog tussen KLM en Cathay Pacific. Vertrekken doe ik normaal vanuit Schiphol. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die wat meer ervaring met dit soort zaken hebben en mij eventueel wat zouden kunnen helpen. Dus zeker omtrent:
*Welke vliegtuigmaatschappij?
*Wanneer best tickets bestellen?
*Eventueel wat meer informatie over de overstappen (KLM in Tapei, zelfde vliegtuig, maar wsl toch uitstappen? Cathay in Hong Kong)

Hopelijk kan iemand me hier toch wat met verder helpen. Alvast bedankt!


shando

Citaat van: Yoshi op zondag  8 juli 2012, 23:22:06
Goeiedag allemaal!

Eind december ga ik voor de eerste maal op vakantie naar de Filipijnen. Nu ben ik al een tijdje aan het prijzen vergelijken, maar ik vind de keuze van vliegtuigmaatschappij toch ook redelijk belangrijk. Ik ben nogal onervaren als het op vliegen aankomt (laatste keer dat ik gevlogen heb, was ik 13j, samen met mijn ouders). Ik zou het liefst maar een enkele tussenstop maken en twijfel bijgevolg dus nog tussen KLM en Cathay Pacific. Vertrekken doe ik normaal vanuit Schiphol. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die wat meer ervaring met dit soort zaken hebben en mij eventueel wat zouden kunnen helpen. Dus zeker omtrent:
*Welke vliegtuigmaatschappij?
*Wanneer best tickets bestellen?
*Eventueel wat meer informatie over de overstappen (KLM in Tapei, zelfde vliegtuig, maar wsl toch uitstappen? Cathay in Hong Kong)

Hopelijk kan iemand me hier toch wat met verder helpen. Alvast bedankt!



Hoi yoshi,

Misschien is het wel handig om te weten hoe de verbindingen zijn van je woonplaats naar de desbetreffende luchthavens zoals schiphol, brussel, parijs, dusseldorf en frankfurt!
Het kan zeker in prijs schelen vanuit welk luchthaven je vertrekt en rekening houdend met de afstand die je moet maken om bij het desbtreffende luchthaven te komen.

Persoonlijk boek ik een ticket zo'n 3-5 maanden voor vertrek. In die periode check en vergelijk ik de prijzen over een bepaalde periode, ca. 3-4 weken. Mocht er een aanbieding zitten dan boek ik meteen. hoe langer je wacht hoe voller de vliegtuigen geraken en hoe duurder de tickets worden.

Cathay pacific heeft gunstige vluchttijden. Komen 's morgen aan dus je hebt een extra dag in de phils en vertrek pas 's avonds.

Overstappen bij een zelfde maatschappij is makkelijk. Je bagage wordt automatisch doorverbonden. Alleen heb je bij de ene vliegmaatschappij langere wachttijden dan bij de andere. Ook de service verschilt nogal eens bij diverse maatschappijen.

Btw, ik ga trouwens ook eind december weer heen.



josv

Ook, je eindbestemming kan bepalend zijn ? Waarom naar Manilla gaan terwijl je in Cebu of Davao moet zijn......
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Yoshi

Alvast bedankt voor de antwoorden!

De luchthavens waar ik eventueel vanuit kan vertrekken zijn Schiphol, Zaventem en Düsseldorf.
Ik heb bij deze luchthavens reeds prijs nagekeken en het leek me dat vanuit Schiphol vertrekken het goedkoopst is.

Ik heb al wat op het internet rondgekeken over verschillende vliegmaatschappijen en Cathay Pacific leek me een zeer degelijke. KLM zou ik enkel maar kiezen omdat het in principe een vlucht is met enkel een stop ipv een overstap, maar aangezien je blijkbaar daar ook uit het vliegtuig moet stappen, lijkt Cathay misschien een betere optie (heb er toch al redelijk wat goede dingen overgelezen). Ik heb ook al naar de vliegtijden bekeken en zou in principe met Cathay in Amsterdam om 13u55 vertrekken om dan aan te komen in Hong Kong om 7u50, om om 9u05 al te vertrekken naar Manila en daar aan te komen tegen 11u10. Lijkt me niet echt een lange wachttijd daar in HKG. Bij de terugvlucht zou ik natuurlijk liefst zo laat mogelijk vertekken vanuit Manila, maar dan zit ik wel eventjes met een andere maatschappij, nl. Dragonair, met mijn vlucht van Manila naar HKG. Ik weet niet ofdat dat zo'n probleem is met de bagage dan?

En mijn eindbestemming is Manila. Eerst daar een dagje voor we samen doorreizen naar Bohol.

Ik heb natuurlijk wel al redelijk wat zenuwen om te vliegen, haha.

xav

check in september eens op joker... die hebben dan meestal wel goeie deals...

robert van dijck

Citaat van: Yoshi op maandag  9 juli 2012, 13:01:20
Alvast bedankt voor de antwoorden!

De luchthavens waar ik eventueel vanuit kan vertrekken zijn Schiphol, Zaventem en Düsseldorf.
Ik heb bij deze luchthavens reeds prijs nagekeken en het leek me dat vanuit Schiphol vertrekken het goedkoopst is.

Ik heb al wat op het internet rondgekeken over verschillende vliegmaatschappijen en Cathay Pacific leek me een zeer degelijke. KLM zou ik enkel maar kiezen omdat het in principe een vlucht is met enkel een stop ipv een overstap, maar aangezien je blijkbaar daar ook uit het vliegtuig moet stappen, lijkt Cathay misschien een betere optie (heb er toch al redelijk wat goede dingen overgelezen). Ik heb ook al naar de vliegtijden bekeken en zou in principe met Cathay in Amsterdam om 13u55 vertrekken om dan aan te komen in Hong Kong om 7u50, om om 9u05 al te vertrekken naar Manila en daar aan te komen tegen 11u10. Lijkt me niet echt een lange wachttijd daar in HKG. Bij de terugvlucht zou ik natuurlijk liefst zo laat mogelijk vertekken vanuit Manila, maar dan zit ik wel eventjes met een andere maatschappij, nl. Dragonair, met mijn vlucht van Manila naar HKG. Ik weet niet ofdat dat zo'n probleem is met de bagage dan?

En mijn eindbestemming is Manila. Eerst daar een dagje voor we samen doorreizen naar Bohol.

Ik heb natuurlijk wel al redelijk wat zenuwen om te vliegen, haha.


Dragonair is een zustermaatschapij van Cathay, in HKG geen problemen met bagage, wordt automatish doorgesluisd naar je vlucht met Cathay, zelf meegemaakt in mei dit jaar

mvgr

Robert

Dreamer1975

Ik heb al telkens met Qatar of Etihad gevlogen en heb besloten van mij nu bij Qatar airways te houden omwille van mijn punten en miles die ik al gespaard heb en nu al meer bagage dan anders kan meenemen.Telkens vertrokken vanuit brussel en telkens betaal ik tussen de 758â,¬ of 884â,¬.Laagste bedrag is wat ik nu betaald heb voor vertrek in september en duurste bedrag is wat ik vorig jaar in september betaald heb.
Best is elke dag te kijken eenmaal je weet welke data je wil vliegen.Bij Qatar is het soms de ene dag spotgoedkoop om de volgende dag pokkeduur te zijn.

Beste is idd een 3 tot 5 maand op voorhand te kijken uit persoonlijke ervaringen.

Je kan met volgende link ook eens makkelijk vergelijken : http://www.skyscanner.net/


vvjoris

Citaat van: Yoshi op zondag  8 juli 2012, 23:22:06

*Welke vliegtuigmaatschappij?
*Wanneer best tickets bestellen?
*Eventueel wat meer informatie over de overstappen (KLM in Tapei, zelfde vliegtuig, maar wsl toch uitstappen? Cathay in Hong Kong)

Hopelijk kan iemand me hier toch wat met verder helpen. Alvast bedankt!



Zoals al eerder geschreven op dit forum is zoeken naar de interessantste vluchten een beetje een hobby voor mij....

Om naar de Filippijnen te gaan zijn er tientallen mogelijkheden, maar je moet met allerlei factoren en voorkeuren rekening houden:

Van waar vertrekken? Voor mij is dat BRU, voor anderen kan dat AMS zijn, maar mogelijk kun je voor een habbekrats naar AMS met trein of zelfs vliegtuig.
Waar aankomen? Voor mij is dat CEB, voor anderen dikwijls MNL, maar ik probeer zoveel mogelijk Ninoy Acquino te vermijden...
Via welke luchthaven? Kan in Europa via LHR of FRA of een andere Duitse luchthave, waar je wanneer je er op eigen kracht naartoe kan, soms tot een paar 100 euro minder betaalt. In Azië kun je via ICN, HKG, SIN, PEK en onderweg eventueel langs DOH of langs DEL.
Wanneer boeken? Best alles uittesten op de verschillende sites, een of twee keer per week gedurende enkele weken, en best ten laatste anderhalve maand op voorhand boeken. Als je iets on line gevonden hebt, ga dan even op de site van Joker en op die van Connections kijken, mogelijk is het daar nog enkele euros goedkoper.
Wanneer boeken 2? Je kan hier nooit staat op maken, hou alleen rekening met de duurdere periodes (juli, augustus en kerst), maar voor de rest schommelt het constant. Mogelijk kan een vlucht gisteren 600 kosten, morgen 1200, en volgende week 700 .... Promo's zijn bijna altijd interessant: kijk naar de aangeboden periodes en boek direct; de promoprijzen zijn niet voor alle seats op de vluchten....
Welke maatschappij? Kijk naar sites waar kwaliteit van de maatschappijen vergeleken wordt. Singapore Airlines, Cathay Pacific, Korean, Hainan, ... staan allemaal vrij hoog aangeschreven. Mogelijk heb je ergens een frequent flyer subscription (ikzelf heb 'One World' dus ik verzamel punten met British Airways, Quantas, Cathay,...): als je min of meer dikwijls vliegt, kan je vroeg of laat gratis (wel taxen te betalen) of upgraden. Je kan mogelijk met een 'grote' maatschappij goedkoop naar SIN of HKG, om daar een Low Cost te nemen. Ik heb goede ervaringen met Tiger Airways, en ik probeer volgende week Airphill Express.
Bagage? Als je met 'grote' maatschappijen vliegt handelt men meestal je bagage achter de schermen af, het maakt niet uit of ze in dezelfde 'groep' zitten of niet, het hangt af van het feit of ze een samenwerkingsakkoord hebben of niet. Als je met een low cost op een bepaald moment je reis verderzet, moet je zelf met je bagage slepen....
Tussenstops? ik stap in ieder geval liefst zelf uit, zelfs al vlieg ik door met hetzelfde toestel, kwestie van de benen even te strekken, maar eigenlijk vooral voor een nicotinestckje. Pas op: in Indië en China worden je aanstekers afgenomen in de transitzone.
Tussenstops ? Hangt veel af van de luchthaven: liefst SIN of HKG, en ICN schijnt ook goed te zijn. Ook liever LHR dan AMS, maar bijna alles is beter dan MNL ....
Aircraft voor lange vluchten liefst A380, maar ook veel ruimte in 747 en A340, liefst geen 777, voor korte vluchten A319 OF A320.

Mijn voorkeurvlucht is voorlopig BRU - LHR - HKG - CEB, maar als ik goedkoop langs SIN kan overweeg ik dat ook (dan kan evt. met Tiger naar  :smiley-philippines: gevlogen worden)

Voorkeurmaatschappij is Cathay Pacific, jammergenoeg vliegen die niet van BRU.
Nooit meer met Air India
Enkel als 't niet anders gaat met KLM

Overstappen in HKG of SIN is voor mij nooit een probleem, merk ook ook dat beide steden de moeite waard zijn om te bezoeken
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

#8
vvjoris, met welke maatschappij heb jij in de A380 gevlogen en welk traject?
Rich de Nederbelg.

Cosyns Guy

Vvjoris,waarom verkies je liever niet om te vliegen met een Boeing 777 als ik mag vragen ?

Rich

Citaat van: Cosyns Guy op maandag  9 juli 2012, 20:48:44
Vvjoris,waarom verkies je liever niet om te vliegen met een Boeing 777 als ik mag vragen ?


Ik wil niet voorsteken, maar ik ben er zeker van dat het antwoord is...ruimte.

Die 777 dat zijn echte sardienenblikken als je de 747 gewend bent  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Cosyns Guy

#11
Wel, kan enkel maar over de 777 praten vemits dat het toestel is waar ik mee naar Singapore gevlogen ben en vandaar met een Airbus van Silkair.
Was trouwens de eerste maal in mijn hele leven dat ik een vliegtuig nam.Maar ik vond toch dat ik plaats en beenruimte genoeg had,ben wel gene grote en een echt
dikke ben ik ook niet,67 kg droog aan de haak,zal er ook wel iets mee te maken hebben wat voor gestalte men heeft denk ik.
O,ja ,de maatschappij was Singapore Airlines,met een Boeing 777-300ER.

http://www.seatguru.com/
goeie website om de stoelen te vergelijken van de verschillende maatschappijen

koy

Citaat van: Yoshi op maandag  9 juli 2012, 13:01:20
Alvast bedankt voor de antwoorden!

De luchthavens waar ik eventueel vanuit kan vertrekken zijn Schiphol, Zaventem en Düsseldorf.
Ik heb bij deze luchthavens reeds prijs nagekeken en het leek me dat vanuit Schiphol vertrekken het goedkoopst is.

Ik heb al wat op het internet rondgekeken over verschillende vliegmaatschappijen en Cathay Pacific leek me een zeer degelijke. KLM zou ik enkel maar kiezen omdat het in principe een vlucht is met enkel een stop ipv een overstap, maar aangezien je blijkbaar daar ook uit het vliegtuig moet stappen, lijkt Cathay misschien een betere optie (heb er toch al redelijk wat goede dingen overgelezen). Ik heb ook al naar de vliegtijden bekeken en zou in principe met Cathay in Amsterdam om 13u55 vertrekken om dan aan te komen in Hong Kong om 7u50, om om 9u05 al te vertrekken naar Manila en daar aan te komen tegen 11u10. Lijkt me niet echt een lange wachttijd daar in HKG. Bij de terugvlucht zou ik natuurlijk liefst zo laat mogelijk vertekken vanuit Manila, maar dan zit ik wel eventjes met een andere maatschappij, nl. Dragonair, met mijn vlucht van Manila naar HKG. Ik weet niet ofdat dat zo'n probleem is met de bagage dan?

En mijn eindbestemming is Manila. Eerst daar een dagje voor we samen doorreizen naar Bohol.

Ik heb natuurlijk wel al redelijk wat zenuwen om te vliegen, haha.


Hey Yoshi welkom op het forum.

Je denk eraan om met Cathay te vertrekken en met een andere maatschappij terug te komen. Dat gaat je zeer duur uitkomen. Een H/T ticket is meestal veel goedkoper dan 2x een enkel ticket. Indien je twijfelt tussen Cathay en KLM zou ik voor Cathay gaan. Ik heb met beide al gevlogen en qua service zijn ze beide goed, als heeft Cathay qua vriendelijkheid een streepje voor. Ook qua gerechten aan boord zijn ze iets beter. Maar vooral de connectie in Hong Kong ligt heel goed met slechts 2 uur tussen en die heb je wel nodig, HKG is een heel grote luchthaven, ik dacht dat er meer dan 1000 vertrekpunten zijn.
Terugvlucht met Cathay vanuit Manila is om rond 21u in Manila dus da's wat je wil.

Succes verder!
Koy
leven en laten leven...

Yoshi

Weeral bedankt voor de antwoorden, dit helpt me echt verder!

En Koy, neen ik kom terug met dezelfde maatschappij dan, Cathay, enkel de vlucht van Manila naar Hong Kong zou met Dragonair zijn. Ik denk dat mijn besluit zowat genomen is en dat het toch Cathay zal worden, vertrekken vanuit Amsterdam en zo verder. Uiteindelijk is AMS toch maar een uurtje verder rijden met de auto dan Brussel. Alvast bedankt voor de hulp! Ik zou met de vluchten die ik selecteer wel telkens maar een dik uur hebben om over te stappen, is dit te weinig? Ik heb niet veel zin in een vlucht missen en vast zitten in HKG  :denk:

Bulldozer

Citaat van: Yoshi op dinsdag 10 juli 2012, 01:50:01
Ik zou met de vluchten die ik selecteer wel telkens maar een dik uur hebben om over te stappen, is dit te weinig? Ik heb niet veel zin in een vlucht missen en vast zitten in HKG  :denk:
Als je reis naar hong kong geen vertraging heeft is een uur overstappen geen probleem en makkelijk te halen. Met vertraging wel. Bedenk ook dat je een half uur vantevoren bij de gate moet zijn. Zelfs al ben je er nog op tijd heb je nog kans dat je niet mee mag omdat je koffers het niet redden bij vertraging. Vastzitten op hong kong valt wel mee, je wordt dan automatisch op de volgende vlucht geboekt die een uur tot een paar uur later is. Er zijn veel vluchten van Hong Kong naar Manilla met Cathay Pacific.

Mijn ervaring, meestal vertraging met Cathay Pacific. Ik zal dus voor een iets langere overstaptijd kiezen zodat ik geen stress heb om mijn volgende vlucht te halen of in Hong Kong mijn vrouw in Manila moet bellen dat ze me een paar uur later moet ophalen.

Vind persoonlijk trouwens weinig verschil tussen KLM en Cathay Pacific. Allebei een goede keus.

vvjoris

Citaat van: Rich op maandag  9 juli 2012, 20:44:30
vvjoris, met welke maatschappij heb jij in de A380 gevlogen en welk traject?

Quantas LHR - SIN in december, en SIN - LHR in januari

Was wel niet zo goedkoop, maar ik heb zo gevlogen, omdat ik dan aansluiting had in SIN naar BLR in Indië, waar ik moest zijn voor mijn zaak. Probleempje was wel dat ik in SIN mijn aansluiting miste met Air India (gewoon van terminal veranderd, en flight was 'closed', niettegenstaande ze aan de gate (op 50 meter van de transfer desk) nog volop aan het inchecken waren, vandaar: never again Air India)

Op dit moment zijn er A380 vluchten in de voor ons interessante richting met Lufthansa en met Korean (via ICN kan je dan door naar CEB), niet merkelijk duurder dan met andere toestellen. Wel steeds via FRA.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Cosyns Guy op maandag  9 juli 2012, 20:48:44
Vvjoris,waarom verkies je liever niet om te vliegen met een Boeing 777 als ik mag vragen ?

Omdat dat precies zo'n lange buis is, een ongezellig vliegtuig, zelfs de kleinste Airbus is aangenamer. En in een 747 heb je veel meer ruimte. Er zijn er nog die zo denken: de vluchten LHR - HKG met British Airways zijn bijna altijd duurder met 747 dan met 777, maar soms kan je ze aan dezelfde prijs vinden....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Yoshi op dinsdag 10 juli 2012, 01:50:01
Ik zou met de vluchten die ik selecteer wel telkens maar een dik uur hebben om over te stappen, is dit te weinig?

Een uur is toch wat kort om over te stappen, en soms is het 'file' in AMS om op te stijgen... Je zit dan toch enkel uurtjes 'vast' in HKG maar dat is niet erg, er is wel een en ander te beleven...

Het hangt ervan af wanneer je vertrekt maar Cathay is toch ietske duurder dan een andere maatschappij. Maak u geen zorgen over Dragonair, das net zoals de combinatie Singapore Airlines - Silkair, de ene maatschappij is internationaal, de andere regionaal....

Merk op dat er een promotie is AMS - MNL mat Cathay vanaf 10 augustus.... â,¬ 825 (als er nog plaats is natuurlijk) http://www.bmair.nl/Vliegtickets/Azie/Vliegtickets-Filippijnen-Manila.htm
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

robert van dijck

Reeds diverse malen de vlucht genomen AMS-HKG-MNL met Cathay, dit met slechts 50 min overstaptijd in HKG, nog niet ééns problemen gehad, indien tijdsgebrek, personeel van Cathay staat je op te wachten bij het uitstappen en loodsen je naar de corecte gate voor je vlucht naat MNL.

Ik lees hier ook veel over de beenruimte, volgens mij is dit niet afhankelijk van het vliegtuigtype maar wel van de maatschapij, bij Cathay heb je meer beenruimte als bv. bij Ethiad (zelf meegemaakt) voor hetzelfde vliegtuigtype.

groet

Robert

Ketelbinkie

Citaat van: Rich op maandag  9 juli 2012, 20:51:06

Ik wil niet voorsteken, maar ik ben er zeker van dat het antwoord is...ruimte.

Die 777 dat zijn echte sardienenblikken als je de 747 gewend bent  :jajaja:

Nou Rich, precies, ik behoor echt niet tot de langste met 180cm maar als ik met ETIHAD van Brussel naar Abu Dhabi vlieg met een Airbus zit ik veel comfortabeler als met de Boeing 777 die ETIHAD altijd inzet op het traject Abu Dhabi - Manilla. Dus geef mij maar een Airbus qua ruimte.

Phille

Citaat van: Yoshi op dinsdag 10 juli 2012, 01:50:01
Weeral bedankt voor de antwoorden, dit helpt me echt verder!

En Koy, neen ik kom terug met dezelfde maatschappij dan, Cathay, enkel de vlucht van Manila naar Hong Kong zou met Dragonair zijn. Ik denk dat mijn besluit zowat genomen is en dat het toch Cathay zal worden, vertrekken vanuit Amsterdam en zo verder. Uiteindelijk is AMS toch maar een uurtje verder rijden met de auto dan Brussel. Alvast bedankt voor de hulp! Ik zou met de vluchten die ik selecteer wel telkens maar een dik uur hebben om over te stappen, is dit te weinig? Ik heb niet veel zin in een vlucht missen en vast zitten in HKG  :denk:

Of Amsterdam (Schiphol) slechts een uurtje verder rijden is dan Zaventem hangt er maar vanaf waar je woont en op welke dag je wilt vertrekken (week of weekend).


innka3

als je een vlucht met tussenstop wilt,dan is Emirates heel goed .mooie vliegtuigen,goede service,dubia
een prachtig vliegveld,met  6uur en dan 9 uur naar manila.
maar als je  na 14-12 wilt vertrekken dan val je in het duurdere tarief  :hoedjeaf:

vvjoris

Citaat van: robert van dijck op dinsdag 10 juli 2012, 09:09:21

Ik lees hier ook veel over de beenruimte, volgens mij is dit niet afhankelijk van het vliegtuigtype maar wel van de maatschapij, bij Cathay heb je meer beenruimte als bv. bij Ethiad (zelf meegemaakt) voor hetzelfde vliegtuigtype.


Klopt, kan een cm of 10 schelen, maar het is zowel van maatschappij als van toestel afhankelijk....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: innka3 op dinsdag 10 juli 2012, 12:21:40

als je een vlucht met tussenstop wilt,dan is Emirates heel goed .mooie vliegtuigen,goede service,dubia


Heb ook al eens vlucht gevonden met Emirates via LHR, dan kan je ook met een A380 vliegen, is soms haalbaar qua prijs, soms merkelijk duurder dan andere.... hangt af van wanneer je wil vliegen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.