Puerta Princessa naar San Jose

Gestart door Willy, donderdag 6 september 2012, 12:48:44

Vorige topic - Volgende topic

Willy

Ik ben mijn bezoek aan de Phillis voor begin volgend jaar aan het plannen. Ik zou daarvoor een weekje inplannen in het resortje in Caramay (Gosternokke) - Palawan. Van daaruit zou ik dan verder willen reizen naar het eilandje Pandan (Mindoro) via San Jose(?). Bestaat er een mogelijkheid om dit traject te doen met een ferry of zijn er een of andere maatschappij die vliegt tussen Puerta Princessa en San Jose? Wat is de meest snelle en gunstige mogelijkheid?
Bij voorbaat bedankt voor de tips

gosternokke

Zo ver ik weet is er geen maatschappij die vliegt vanaf puerto princesa naar san jose.
Denk dat je het snelst nog vanuit PP naar Manila terugvliegt. Dan naar batangas en dan de boot naar Mindoro. OF van uit El Nido met islandtransvoyager terug vliegen naar Manila, is wel heel duur helaas.

  De RORO verbinding  San Jose naar Taytay op Palawan is ook nog niet in de vaart zover ik weet is de haven van Taytay nog niet gereed voor RORO schepen.

Het was vroeger wel mogelijk om vanuit Coron in het noorden van palawan met San Nicolas shipping naar San Jose te varen, weet niet of die veerdienst nog bestaat.  Je kan best even contact opnemen met Sannicolasshipping, die hebben nog steeds geen website zover ik weet.  telefoon nummer van  deze maatscappij kun je wel op google vinden vermoed ik.

verbindingen in Palawan zijn iedere maand anders het veranderd hier zovaak. Normaal was er in Puerto iedere week een superferry uit Manila, maar die is half juli gestopt tot nader order wegens gebrek aan passagiers, vliegen word steeds goedkoper immers.

Ook de niewe fastferry tussen Coron en El Nido die in januari van start is gegaan is na 6 maanden weer al opgedoekt door Montenegrolines.

  Ik hoop dat er andere forumleden zijn die nog meer mogelijkheden weten voor je.

antzan

Net terug uit Filip.  en vorige week gezien dat er weer een boot
gaat Manila- Puerto Pr .
Maar het is geen Superferry meer .
Het heet nu 2 GoTravel , deze heeft alleen nog oude boten .
Het zijn 5 of 6 uit 1976 [ allemaal apostelnamen ]
Wij waren op de St Peter the A .
We zijn ooit 20 jaar geleden met een boot gegaan ,
dat was bar slecht  en dit  was niet beter .
Ik ben nog met 2GoTravel bezig over e.e.a.
Advies niet meer mee gaan , want de Superferry,s [ 21 en 22 ]
zijn  er niet meer .
antzan
Foodmaster