ik ben opzoek naar de plaats waar mijn broer Robert Plinsinga is overleden

Gestart door Robbie, zaterdag 18 juni 2011, 15:34:03

Vorige topic - Volgende topic

Robbie

Mijn broer Robert (R.J.J.) Plinsinga, geboren 8 november 1955, is in augustus 2008 overleden op de Filippijnen. Ik weet alleen niet waar. Wie weet hoe ik kan achterhalen waar hij precies is overleden, zodat ik akte van overlijden kan verkrijgen. Mocht je een manier weten, mail mij dan even. Alvast heel erg bedankt.

Kano

Heb je al geprobeerd bij de NSO een Certificate of death te krijgen. Kan evt ook online https://www.ecensus.com.ph/Secure/frmIndex.asp

En bij de NL ambassade in Manila geinformeerd?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos


Overleden in 2008....dat is al wel bijna drie jaar geleden. Informeer eerst eens bij de NL ambassade in Manilla.

De gegevens zijn ook nogal vaag......drie jaar geleden overleden......in de Filippijnen en nu plotseling belangrijk. :ikkeniebegrijp:

LIVE ONCE - LIVE IT

O.B.Bommel

Heb het volgende PM gestuurd naar Robbie, bij nader inzien kan ik hem ook wel openbaar zetten, ook gezien de vraagpost van Digos. Het is soms wel handig om op de hoogte zijn van het hele verhaal.

Dat is nogal lastig, de Filipijnen is een groot land. De naam komt me ook niet bekend voor, maar misschien zijn er andere forumleden die de naam bekend voorkomt. Pas als je een begin van lokatie hebt, kan je ergens beginnen. Verder ken ik wel iemand die weet hoe dat moet (aanvragen en zo), maar die is momenteel in de lappenmand. Dat verhaal van Evelien was ingewikkelder als is gepubliceerd, in zoverre dat het erop leek dat de interesse meer financieel dan emotioneel was en dat dat ten koste ging van de filipijnse relatie van de overledene. Vanwege dat laatste is de hulp toen gestopt. Er was een reden waarom dat de familie niet op de hoogte was, er is gehandeld naar de wil van de overledene en dat was zoals het zich ontwikkelde niet de familie, alle verhalen ten spijt.
Ik zeg niet dat dit bij uw broer het geval is, maar de gegeven situatie roept vragen op. Waarom had u geen adres, waarom hoorde u het via via, waarom was er geen contact?
Alleen iemand die in de buurt woont van de plaats van overlijden kan overigens iets betekenen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

Citaat van: Digos op zaterdag 18 juni 2011, 16:00:53

Overleden in 2008....dat is al wel bijna drie jaar geleden. Informeer eerst eens bij de NL ambassade in Manilla.
De gegevens zijn ook nogal vaag......drie jaar geleden overleden......in de Filippijnen en nu plotseling belangrijk. :ikkeniebegrijp:
Digos: Overlijdensakte....... :floet:

Overigens geen reden om het niet uit te zoeken, misschien had hij een goede Filipijnse familie en zijn de bedoelingen heel oprecht, maar de exact story is belangrijk om de hulp te rechtvaardigen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

koy

leven en laten leven...

Robbie

Citaat van: koy op zaterdag 18 juni 2011, 22:28:19
of heeft het mss met erfenisrecht te maken?
Beste Koy,

ja dat klopt, ik heb als bewindvoerder van mijn (en mijn broers) sinds kort overleden moeder de overlijdensakte nodig o.a. bij de afhandeling van het testament. Ik heb daar nooit bij stilgestaan, totdat ik er tegenaan ben gelopen. Mocht je een spoor hebben dat ik kan volgen, mail mij dan even. Alvast bedankt.
mvgr,

Amice

ALs hij in de filippijnen is overleden dan kun je de gegeven link van ecensus gebruiken.
Daarmee kun je een overlijdensceertificaat aanvragen welke zelfs naar Belgie/nederland gestuurd wordt.

Normaliter duurt het 1 jaar alvorens een overlijden is geregistreerd bij de NSO, Het zou aldus al geregistreerd moeten zijn.
Al met al zal dat wel 3 maanden gaan duren alvorens je dat certificaat hebt.


Andere manier of om meer informatie omtrent het overlijden zelf te verkrijgen kun je contact op nemen met de Filippijnse ambassade in Den haag

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

robbie heb je je antwoorden al gevonden of ben je nog niks verder geraakt ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort