Aswolk IJsland maakt vliegtickets duurder

Gestart door Kano, maandag 3 mei 2010, 06:30:03

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Aswolk IJsland maakt vliegtickets duurder
Ook aanzienlijk minder reizigers verwacht

De Telegraafma 03 mei 2010

AMSTERDAM -  Omdat luchtvaartmaatschappijen de miljardenschade van de aswolk willen goedmaken en de olieprijzen blijven stijgen, zullen de vliegtickets de komende maanden naar verwachting flink duurder worden.

Het toonaangevende Britse bureau CEBR, dat studie naar de impact van de aswolk deed, verwacht dat de prijzen in Europa dit jaar gemiddeld met zeker 5 procent zullen stijgen, terwijl daarna nog eens eenzelfde verhoging dreigt. Vliegtickets binnen Europa worden al snel 30 tot 40 euro duurder, terwijl een vlucht naar New York of Bangkok dik 100 euro duurder kan uitvallen.

"Het leek er op dat de verliezen van de maatschappijen zouden afnemen, maar door de aswolk zullen ze in 2010 net zo diep in het rood gaan als vorig jaar," aldus het CEBR.

Toch is het maar de vraag of de maatschappijen ook echt van een prijsstijging kunnen profiteren. Want hoewel de economie iets aantrekt zal de aswolk volgens de onderzoekers een verdere negatieve impact op de luchtvaart kunnen hebben. Zo verwacht het CEBR dat een flink aantal
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata

Citaat van: Kano op maandag  3 mei 2010, 06:30:03
Aswolk IJsland maakt vliegtickets duurder
Ook aanzienlijk minder reizigers verwacht

De Telegraafma 03 mei 2010

AMSTERDAM -  Omdat luchtvaartmaatschappijen de miljardenschade van de aswolk willen goedmaken en de olieprijzen blijven stijgen, zullen de vliegtickets de komende maanden naar verwachting flink duurder worden.

Het toonaangevende Britse bureau CEBR, dat studie naar de impact van de aswolk deed, verwacht dat de prijzen in Europa dit jaar gemiddeld met zeker 5 procent zullen stijgen, terwijl daarna nog eens eenzelfde verhoging dreigt. Vliegtickets binnen Europa worden al snel 30 tot 40 euro duurder, terwijl een vlucht naar New York of Bangkok dik 100 euro duurder kan uitvallen.

"Het leek er op dat de verliezen van de maatschappijen zouden afnemen, maar door de aswolk zullen ze in 2010 net zo diep in het rood gaan als vorig jaar," aldus het CEBR.

Toch is het maar de vraag of de maatschappijen ook echt van een prijsstijging kunnen profiteren. Want hoewel de economie iets aantrekt zal de aswolk volgens de onderzoekers een verdere negatieve impact op de luchtvaart kunnen hebben. Zo verwacht het CEBR dat een flink aantal



Kano, en de laatste zin afmaken :


Zo verwacht het CEBR dat een flink aantal  .  .  .

.  .  .  .  .  .aantal vakantiegangers thuis zal blijven of de auto zal nemen.




:lachen:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Johan En Elvie

Al ondervonden, wij hadden reeds geboekt voor de aswolk en toen was het nog 750 euro heen en terug.
Toen ik dit vertelde aan iemand die met ons een balik bayan box opstuurde vroeg hij nadien ook aan mij of ik eens prijs kon vragen voor een vriend van hem die in juli gaat en toen was de prijs in hetzelfde kantoor reeds 1058,40 euro.
wij gaan eind november dus ook niet bepaald een goedkope periode, voor iemand hier zegt dat het afhangt van de periode.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Ik vernam  uit KLM bronnen dat de beslissing om geen vliegverkeer toe te staan van de EU komt maar dat de basis daarvan in een vergadering is genomen door mensen anders dan uit de luchtvaart sector.
Ook is in die beslissing niet meegenomen hoeveel asdeeltjes er in de lucht dienen te zitten alvorens men het vliegverkeer lam legt.

Daarnaast zijn ook ervaringen en handelswijze van bv. de USA etc niet meegenomen in de beslissing.

Tja het schijnt wat te mogen kosten op basis van de portemonnee van de reizigers.Bezijdens dat ze nog aan t stoeien schijnen te zijn met de verzekeringen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent