Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Naamsverandering

Gestart door koy, vrijdag 24 juni 2011, 10:40:05

Vorige topic - Volgende topic

boldy

ja ok dat d8 ik al ,maar d8 miss zit er tog wat meer 8er maar niet dus ,dank u rich .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Heeft Koy z'n antwoordt nu al ??  anders weer  :ontopic:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Koy heeft zijn antwoord en andere leden stellen dienaangaande weer verdere vragen.
Aldus zijn we nog steeds on topic  dacht ik zo.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

balikbayan

Ik geef er eigenlijks niets om wat of ze deed maar heb der uitgelegd dat als ze mijn naam aanneemt met die van haar erachter

Dat past op geen 1 pasje of invulformulier  :lachen:


xav

als ik me niet vergis was het Digos die er toch een mooie verhaal rond had... dat er sommige mensen een vermoeden hadden dat het om zijn zus ging omdat die dezelfde naam droeg als hij...

als ik verkeerd ben  :benweg:  :biggrinn:

koy

Dus als ik het goed begrijp wordt de naamswijziging ook aanvaard in België. Dan is de vraag, wordt ook de dubbele naam aanvaard? Ik dacht dat dat enkel in Spanje gebruikelijk was.

Maar jullie kunnen in de Filippijnen huwen en daar is het gebruikelijk. Maar ik trouw hier en de vraag is dan, kan hetzelfde voor de Belgische wet?
leven en laten leven...

innka3

Citaat van: boldy op vrijdag 24 juni 2011, 12:19:28
kan iemand mij eens vertellen uitleggen waarom het uitmaakt wat voor een achtenaam ze aanneemt  want  :ikkeniebegrijp: voor mij is een naam een naam eigenljik ,maar miss heeft het een meer waarde om haar eigen naam te behouden of juist de naam van haar man te dragen .
dat kun je beter aan de vrouw vragen,toen wij trouden en ze later het trouwboekje in keek
was ze op zijn zachts gezegd ''NOT AMUSED'' dat haar maidenname en in stond en niet mijn
familienaam.en om dat later te veranderen ,kost tijd en geld ook in nl.
maar de opllossing is nu ,in haar paspoort staat nu miss .........  echtgenoot van .............
is ze toch een beetje blij  :lachen:

koy

Voilà dat bedoel ik net, hij wil zijn naam per se veranderen (net zoals een vrouw of course) het zit in hun cultuur en als je het niet wil vinden ze 't verdacht....
leven en laten leven...

Phille

Citaat van: koy op vrijdag 24 juni 2011, 13:16:41
Dus als ik het goed begrijp wordt de naamswijziging ook aanvaard in België. Dan is de vraag, wordt ook de dubbele naam aanvaard? Ik dacht dat dat enkel in Spanje gebruikelijk was.

Maar jullie kunnen in de Filippijnen huwen en daar is het gebruikelijk. Maar ik trouw hier en de vraag is dan, kan hetzelfde voor de Belgische wet?

Koy, het volgende heb ik gevonden op huwelijk.be, en vermits homohuwelijk aan precies dezelfde voorwaarden voldoet moet het dus mogelijk zijn:



Alhoewel geen enkele wet het hen verplicht, neemt het merendeel van de vrouwen de naam van hun echtgenoot over.
Wanneer een meisje trouwt, biedt de wet haar drie mogelijkheden:

De naam van haar echtgenoot overnemen.
Haar naam en de naam van haar echtgenoot samenvoegen.
Haar meisjesnaam behouden.
Wanneer het pasgetrouwde meisje één van de eerste twee mogelijkheden kiest, moet zij verschillende administraties op de hoogte brengen zoals de sociale zekerheid, het ziekenfonds en haar werkgever.

De identiteitskaart, het paspoort, het rijbewijs, het inschrijvingsbewijs en andere documenten moeten ook allemaal worden aangepast.

balikbayan

Inka ben maar blij hoef je voor een balikbayan visum geen papieren mee te nemen om te bewijzen dat je getrouwd bent

Het staat tenminste in haar paspoort  :thumb:

Koy je moet dat " wef " van je wel een beetje kort houden hoor anders loopt het finaal uit de klauwen  :lachen: