Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Naamsverandering

Gestart door koy, vrijdag 24 juni 2011, 10:40:05

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Was het maar waar ze is in al die jaren toch knap lastig geworden  :denk:

Phille

Citaat van: ladgar op vrijdag 24 juni 2011, 14:11:43
Citaat van: koy op vrijdag 24 juni 2011, 14:02:40
Thx Phille voor je antwoord. Ik denk dat we hier het eens zijn dat het wel cool is dat je echtgenote(oot) je naam aanneemt. De vraag is: kan jij hetzelfde doen?

Dat is naast cool vooral een bewijs van onderwerping.
En dan spreken over een evenwichtige relatie

Woooooow Ladgar, onderwerping, wel heel scherp door de bocht hoor ... het is mijn vrouw haar keuze, daar heb ik op geen enkel moment op aangestuurd, noch beinvloed, of gemanipuleerd. Is naar Filipijnse tradities de normaalste zaak!  :jajaja:

Jij ziet het als onderwerping, ik zie het als commitment.

josv

Citaat van: balikbayan op vrijdag 24 juni 2011, 14:06:37
Maar het kan de man kan de naam van de vrouw aannemen in NL

:floet: :floet: Maar dat zijn dan wel de boys die ook meteen gestuurd worden naar cursussen als "punnikken voor gevorderden", vaderschapsgym en vrijwilliger zijn bij de stichting "redt het boomrupsje"....... o.i.d.  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

koy

Citaat van: ladgar op vrijdag 24 juni 2011, 14:11:43
Citaat van: koy op vrijdag 24 juni 2011, 14:02:40
Thx Phille voor je antwoord. Ik denk dat we hier het eens zijn dat het wel cool is dat je echtgenote(oot) je naam aanneemt. De vraag is: kan jij hetzelfde doen?

Dat is naast cool vooral een bewijs van onderwerping.
En dan spreken over een evenwichtige relatie

Ladgar, ik denk dat het eerder een bewijs is van cultuur en erkenning.
Sinds ik naar de Phills ga ervaar ik dat ze vrij snel willen getrouwd zijn en dat het een soort van status symbool is geworden. Als je niet trouwt of niemand vind blijf je alleen achter en "familie" stichten daar gaat het om.
Vandaar dat ik denk, maar ik kan verkeert zijn, dat het voor de vrouw een eer en status is om haar naam te kunnen veranderen. Ik was verbaast dat mijn vriend en toekomstig echtgenoot ook heel graag zijn naam in de mijne wou veranderen. Maar cultuur en niet onderwerping ligt volgens mij aan de basis hiervan.
leven en laten leven...

josv

Citaat van: koy op vrijdag 24 juni 2011, 14:49:08
Maar cultuur en niet onderwerping ligt volgens mij aan de basis hiervan.

Klopt ! Zo was het in NL ook totdat feministen, huisvaderbelangengroepen etc. etc. vonden dat het niet meer kon. Okee dan. Maar dat heeft ook wel 'n beetje de weg vrij gemaakt voor het homo-huwelijk, plus-plus dan.

Onderwerping heeft er geen r**t mee te maken........................ :negatief:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

balikbayan

Ik denk dat Gays en de TS'en het nog veel meer zien als status zeker in een land waar ze nogal laag op de ladder staan als het gaat om een fatsoenlijke behandeling.

Ok ze zijn open en bloot te zien maar de gedachtengang daar is erger dan hier in de jaren 60

Het blijft een macho maatschappij


koy

Citaat van: balikbayan op vrijdag 24 juni 2011, 15:00:04
Ik denk dat Gays en de TS'en het nog veel meer zien als status zeker in een land waar ze nogal laag op de ladder staan als het gaat om een fatsoenlijke behandeling.

Ok ze zijn open en bloot te zien maar de gedachtengang daar is erger dan hier in de jaren 60



Daar heb je zeker gelijk in, homo's worden er nog dikwijls vernederd, zelfs in de familie en hunkeren naar een normaal leven net zoals hetero's. Trouwen is dan natuurlijk een ultieme droom van velen, dat ze nooit zullen waar maken in de Filippijnen. Maar respect krijgen van je medemens staat uiteraard bovenaan het verlanglijstje waar je ook woont.
leven en laten leven...

balikbayan

Idd respect krijg je volgens mij daar zelden al is het dan vaak alleen oppervlakkig of als je veel poen hebt

josv

Citaat van: balikbayan op vrijdag 24 juni 2011, 15:00:04
Ik denk dat Gays en de TS'en het nog veel meer zien als status zeker in een land waar ze nogal laag op de ladder staan als het gaat om een fatsoenlijke behandeling.

Ok ze zijn open en bloot te zien maar de gedachtengang daar is erger dan hier in de jaren 60

Het blijft een macho maatschappij



Nou, ik wil niet veel zeggen maar al die jochies/mannen die hier op zo'n nichterige manier voorbij lopen zijn echt 'n algemeen straatbeeld. En dat was in de jaren 60 in NL volgens mij niet zo. Zelfs in het "zakenleven" zijn ze alom vertegenwoordigd. Ok, trouwen doen ze niet vaak.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

ladgar

Citaat van: Phille op vrijdag 24 juni 2011, 14:22:04

Jij ziet het als onderwerping, ik zie het als commitment.

Een eenzijdig commitment van een partij tegenover een andere , is een onderwerping.

Het is op de Filippijnen algemeen de gewoonte dat de vrouw de man aanneemt , maar wat is daar cool aan , en daarvoor 2 maand de gezinshereniging uitstellen.
In Belgie zal men denken als men de namen ziet dat het uw geadopteerde dochter is.