Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Leeftijdsverschil!

Gestart door Phille, maandag 20 december 2010, 18:51:02

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



In een andere posting m.b.t. een bericht van de ambassade heeft Opinie het over de lakonieke toon

Maar ja, soms leest men enkel wat men wil lezen.   :weetikniet:



Citaat van: opinie op donderdag 16 december 2010, 13:16:01




:biggrinn: De laconieke toon verraadt dat men op de hoogte is van het soort examen dat afgenomen wordt.



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

josv

Over de NL ambassade hoor je vaak dezelfde klachten. Maar als je dan leest hoe sommige te werk is gegaan bij het aanvragen ( papierwerk niet in orde, niet de regeltjes volgen, denken : dit kunnen ze nooit weigeren e.d. ) dan snap ik best dat aanvragen langer duren dan de "normale" levertijd. We hebben nu zelf 2x een vakantievisum aangevraagd voor Nene ( 1x ongetrouwd en 1x getrouwd ) en het was een fluitje van 'n cent.

En die belgische consul (  is dat hetzelfde als een ambassadeur ) heeft tenminste het lef op te reagen op wat voor onzin er allemaal op forums uitgewisseld wordt over dit onderwerp. En gevoel voor humor heeft ie ook   :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

marcwarren

Citaat van: ladgar op maandag 20 december 2010, 21:47:07
Der zijn er nogal wat die nogal snel opzoek gaan ( en meestal met succes) naar een boyfriend van eigen leeftijd.

K'ben nu ook op een pinay dating site en dat is toch 1 van mijn angsten... Ik ben (bijna) 37 jaar en toch zijn heel wat twintigers die 'interesse' tonen, maar ik denk toch ook dat kans veel groter is, dat ik ze kwijt geraak, wanneer dat ze hier wat ingeburgerd is...
En het is misschien westers denken, maar ik vind dat jonge twintigers in het algemeen niet klaar zijn om te trouwen.
Dus zoek ik toch eerder contact met late twintigers, jonge dertigers...

opinie

Citaat van: Mawibata op dinsdag 21 december 2010, 02:56:52
In een andere posting m.b.t. een bericht van de ambassade heeft Opinie het over de lakonieke toon

Citaat van: opinie op donderdag 16 december 2010, 13:16:01
:biggrinn: De laconieke toon verraadt dat men op de hoogte is van het soort examen dat afgenomen wordt.

Laconiek: kort en bondig, pittig; blijk geven dat men de zaken doodkalm opvat zonder zich druk te maken.In verband met de rijbewijzen zou men ook kunnen zeggen:
Cynisme is een houding die voortkomt uit wantrouwen, scepsis ('gerede twijfel') tegenover de goede bedoelingen van de medemens en kan hoogstens spottend worden opgevat.
De duizende afwijzingen kunnen vallen onder:
Ironie is bedekte, milde spot. Men zegt bijvoorbeeld het tegenovergestelde van wat men bedoelt.
Echter voor de gevoelens van de betrokkenen kan dit overkomen als:
Sarcasme is sterker: bijtende spot.

De afwijzing wordt door DVZ gedaan en bekend gemaakt aan de aanvrager door de ambassade.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Jan69

#14
Citaat van: marcwarren op dinsdag 21 december 2010, 16:44:34
Citaat van: ladgar op maandag 20 december 2010, 21:47:07
Der zijn er nogal wat die nogal snel opzoek gaan ( en meestal met succes) naar een boyfriend van eigen leeftijd.

K'ben nu ook op een pinay dating site en dat is toch 1 van mijn angsten... Ik ben (bijna) 37 jaar en toch zijn heel wat twintigers die 'interesse' tonen, maar ik denk toch ook dat kans veel groter is, dat ik ze kwijt geraak, wanneer dat ze hier wat ingeburgerd is...
En het is misschien westers denken, maar ik vind dat jonge twintigers in het algemeen niet klaar zijn om te trouwen.
Dus zoek ik toch eerder contact met late twintigers, jonge dertigers...

Denk dat het ook afhangt of je kinderen gaat nemen of niet. Ben bijna 42 en dat steekt me toch erg tegen.
Maar die late twintigers of jonge dertigers die willen ook nog kinderen.

De conclusie is eigenlijk: we willen allemaal een jong meisje maar eigenlijk kunnen we het niet geloven dat zo iemand van een rond de 40 kan houden.

En je moet er eerlijk in zijn: ik zie ook de fotos van mijn chatmeisje en haar moeder en op die moeder kan ik toch niet verliefd worden.
Dus waarom zou het dan voor een jonge meisje van 20 anders zijn dan voor ons mannen tov bijv. een 55-jarige filippijnse?

Een jonge vrouw hoeft ook niet trouw te zijn, die hebben kansen genoeg, er lopen genoeg 'jagers' rond.

Waarmee ik chat heeft werk maar verdient juist genoeg om te overleven, alhoewel ze een PC thuis heeft en internet.
Op die site krijg ik elke dag een smiley terwijl een Belgische mij niet eens ziet staan.




Cyberfreak

CitaatVan de visumaanvragen voor huwelijk in België werd slechts 3 % geweigerd

En ik heb hier wel tien keer horen zeggen dat je een huwelijk in België mag vergeten? (na weinig ontmoetingen vooraf)

klonk steeds als "vergeet het / begin er niet aan / bespaar je de moeite / ..."

josv

Citaat van: Jan69 op dinsdag 21 december 2010, 22:48:39
Waarmee ik chat heeft werk maar verdient juist genoeg om te overleven, alhoewel ze een PC thuis heeft en internet.

Kan niet Jan69.................................................sorry...............
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Phille

CitaatWaarmee ik chat heeft werk maar verdient juist genoeg om te overleven, alhoewel ze een PC thuis heeft en internet.

@Jan, net genoeg verdienen om te overleven en PC + Internet in één en dezelfde zin, denk eens goed na Jan.

Wat kan je ons nog meer vertellen over de dame waar je mee aan het chatten bent?

1) Wat voor werk doet ze?
2) Hoeveel verdient ze zoal, heeft ze daar iets van verteld?
3) Woont ze alleen of deelt ze een woonst met anderen?
4) In welke regio van de Filipijnen woont ze?

Alhoewel elke situatie anders is, kunnen we misschien jou wat raad geven hé  :jajaja:

Cyberfreak

Niet te snel afbreken, er zijn genoeg dames die met 2/3/4 samenwonen in een piepklein flatje, kan wel zijn dat ze samen een (2e hands?) pc'tje gekocht hebben. Draadloos internet via een usb-stick is ook niet heel duur. Of misschien is die pc gewoon van een kamergenoot.

Phille

Citaat van: Cyberfreak op woensdag 22 december 2010, 11:17:54
Niet te snel afbreken, er zijn genoeg dames die met 2/3/4 samenwonen in een piepklein flatje, kan wel zijn dat ze samen een (2e hands?) pc'tje gekocht hebben. Draadloos internet via een usb-stick is ook niet heel duur. Of misschien is die pc gewoon van een kamergenoot.

Precies daarom dat ik die vragen stel Cyberfreak.