Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuwe zoektocht

Gestart door BartD, vrijdag 10 juli 2015, 12:34:52

Vorige topic - Volgende topic

Michaela

Citaat van: Blauwvinger op maandag 13 juli 2015, 10:52:31
Naar mate ik meer van de Filippijnse cultuur leer kennen is:

Er zijn 2 soorten, de ene soort die verrekte lui zijn en andere soort die kei hard werken. :atyourservice:

En is het alleen voor filippijnse "soort" van toepassing.....? of toch niet?  Nu wij toch generaliseren...................

Rich

Citaat van: Michaela op maandag 13 juli 2015, 11:34:15
Citaat van: Blauwvinger op maandag 13 juli 2015, 10:52:31
Naar mate ik meer van de Filippijnse cultuur leer kennen is:

Er zijn 2 soorten, de ene soort die verrekte lui zijn en andere soort die kei hard werken. :atyourservice:

En is het alleen voor filippijnse "soort" van toepassing.....? of toch niet?  Nu wij toch generaliseren...................

Dacht niet dat het enkel voor de Filippijnse  'soort' van toepassing is, hier in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: heb je ook veel luie mensen.

Het enige wat mij altijd weer opvalt als ik in de Filippijnen ben, is dat veel mensen niet gewoon kunnen zitten maar meestal in een stoel hangen of liggen en dat geeft een luie indruk.
Zelfs in de Malls gaan ze rustig een dutje liggen doen want ze hebben toch wel veel slaap nodig daar  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Rich op maandag 13 juli 2015, 11:47:45
Citaat van: Michaela op maandag 13 juli 2015, 11:34:15
Citaat van: Blauwvinger op maandag 13 juli 2015, 10:52:31
Naar mate ik meer van de Filippijnse cultuur leer kennen is:

Er zijn 2 soorten, de ene soort die verrekte lui zijn en andere soort die kei hard werken. :atyourservice:

En is het alleen voor filippijnse "soort" van toepassing.....? of toch niet?  Nu wij toch generaliseren...................

Dacht niet dat het enkel voor de Filippijnse  'soort' van toepassing is, hier in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: heb je ook veel luie mensen.

Het enige wat mij altijd weer opvalt als ik in de Filippijnen ben, is dat veel mensen niet gewoon kunnen zitten maar meestal in een stoel hangen of liggen en dat geeft een luie indruk.
Zelfs in de Malls gaan ze rustig een dutje liggen doen want ze hebben toch wel veel slaap nodig daar  :lachen:

De malls zijn een betere plek om te slapen dan thuis want er is free aircon...oh nee ook al niet meer want de kosten daarvan worden deels op ieders electriciteitsrekening opgevoerd tegenwoordig. in ieder geval slaapt het voor hen denk ik lekerder dan thuis.  :biggrinn:

Ik denk dat die luiheid mede geassocieerd is aan demotivatie in de Filippijnen.
Voorbeelden genoeg waarvan de demotivatie aanwezig want is ook al wil men graag werken, de banen zijn er niet en als die er al zijn dan is er een grote muur opgeworpen om daarvoor in aanmerking te komen.

Dat zal idd ook wel in andere landen voorkomen/


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

nils

In Zuid Europese landen hebben ze ook een siesta of een extra lange lunch.
En als ik ook in zo'n warm land zou werken, zou ik er met plezier aan mee doen.   :thumb:
Daarentegen zijn werkdagen van 10-12 uur niet uitzonderlijk.

On Topic @Bart
Bouw gewoon nette contacten op met diverse Filipinas en ga op je gevoel af.
De woonplaats op zich lijkt mij weinig relevant, behalve dat er in grotere steden natuurlijk meer dames rondlopen.
Of je ze nou via een forumgenoot of via een datingsite iemand leert kennen,
het kost gewoon tijd voordat je weet wat je aan iemand hebt.
Leer daarnaast ook de Filippijnse cultuur wat beter kennen, zodat je de achtergrond van de dame beter in kan schatten.

innka3

nou dan kan i c q (ik zoek jouw) wel helpen ,lekker sorteren op alles. :thumb:
http://www.icq.com/en

BartD

Ondertussen is de locatie al uitgewezen, ik ga naar Cebu... van daaruit is het gemakkelijk om eens tot Bohol te gaan, eens zien naar die Chocolate Hills.
'k Ga in december terug maar voor een langere periode. Zoals je zegt eerst wat contacten leggen.

Ik maak zelf mijn pralines en zal daar wel ergens iets vinden om mijn 10 kilo chocolade te smelten (dat ik al had gekocht), dan heb ik nog een bezigheid ook. (Heb dat de laatste keer ook gedaan en 't was nog plezant ook... niet alles was negatief)

innka3

Citaat van: Pinocchio op zondag 12 juli 2015, 14:56:17
Citaat van: louis op zondag 12 juli 2015, 13:02:15
Je kan daar heel gemakkeluk een gesprek beginnen. Welke metrostations het zijn weet ik niet ,maar het is op het vaste wal. Je kan ze niet over het hoofd zien zo veel zijn er het.

Nathan road Kowloon
nope ,dat is Central exit K dan is er middenin  :thumb: en zondagmiddags gaan +_ 15.00 u de disco's los voor teadance in wanchai.heel gezellig  :happy: tot +_22.30 dan moeten de meeste weer terug naar de employer.

Budgie

Citaat van: Luc op zondag 12 juli 2015, 22:38:25


Ik had het enkel over werken. Wat ze met dat geld doet is een andere zaak.

Wat ik of mijn vrouw doet of niet doet daar heeft niemand iets mee te maken.





Natuurlijk is dat jullie zaak maar juist uit wat er mee gebeurt bepaalt of ze werkt omdat ze dat voor haar eigen familie doet of gewoon om samen het wat beter te hebben En juist die motivatie bepaalt of je samen een relatie heb of dat het alleen een richting verkeer is.
En uit je antwoord trek ik dus mijn conclusie
Getting older beats the alternative -dying young

joost


Het ligt er gewoon aan welke afspraken dat je samen maakt of gemaakt hebt. Wij , mijn vrouw en ik , hebben afgesproken zodra ze werkt dat ze de helft van het verdiende geld mag houden en de andere helft is voor ons beide. Lees : huishouding , onverwachte uitgave , vakanties en andere dingen. Duidelijke afspraken maken scheelt 'n hoop geruzie en onenigheid.

Groeten.
Joost.

Ronny55

Citaat van: BartD op maandag 13 juli 2015, 16:40:59
Ik maak zelf mijn pralines en zal daar wel ergens iets vinden om mijn 10 kilo chocolade te smelten (dat ik al had gekocht), dan heb ik nog een bezigheid ook. (Heb dat de laatste keer ook gedaan en 't was nog plezant ook... niet alles was negatief)
Wauw , mooi, mijn asawa is daar zot op , nodig die kerel uit ,zei ze....Dus kom maar af , voor 1 week kost en inwoon gratis, geen probleem, meisjes ook niet.  :lachen: :lachen:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.