Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pangasinan veilig?

Gestart door villasis, donderdag 10 maart 2011, 15:14:01

Vorige topic - Volgende topic

villasis

Ik heb sinds 3 jaar een relatie met een Filippijnse en zij is al een paar keer in Europa geweest. Komende zomer willen we in Nederland trouwen maar daarvoor eerst een ceremonie in haar geboorteplaats organiseren. Dit wordt mij eerste keer naar de Filippijnen, we zullen met de auto van Manila naar Villasis, Pangasinan rijden en daar 2 weken blijven met wat uitstapjes in de buurt waarna we samen naar NL terugvliegen.

Ik had eigenlijk nooit zo over veiligheid nagedacht maar word nu toch een beetje ongerust als ik lees over ontvoeringen en terroristische aanslagen. Kan iemand mij hier geruststellen over het risico hierop in Manila en Pangasinan?

Dank

yepyep

Pangasinan is veilig voor zover ik weet. Nog nooit iets slechts over gehoord.

Je moet niet bang zijn en je laten afschrikken door Nederlandse nieuwsberichten, maar even inlezen hoe vaak er nu daadwerkelijk een aanslag plaatsvindt, waarom en op welke plaatsen.

Ben hoogstens wat alert en stap niet in 7 sloten tegelijk als je hier bent. M.a.w. lees wat info vooraf op dit forum om goed voorbereid op de cultuur, het land te kunnen bezoeken.

Kano

Geen reden tot ongerustheid. Manila en Pangasinan zijn betrekkelijk veilig. Wees wel alert, gedraag je niet te opzichtig en geef geen aanleiding tot problemen.  :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

villasis

Bedankt! Dat stelt me in ieder geval weer wat gerust. Mijn vriendin zei ook al zoiets, maar toch goed om het ook van anderen te horen.

toyoke

wij hebben in okt 2010 2 weken in pangasinan gelogeerd

alles was daar OK en leuk