Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum

Gestart door Willy, maandag 24 oktober 2011, 13:04:41

Vorige topic - Volgende topic

Willy

Ik ben Willy, zit al geruime tijd op het forum maar niet actief deelgenomen aan discussies. Voor mij betekent dit forum vooral een bron van informatie.
Ik ben nu al 5 jaren naar de Filipijnen aan het reizen en sinds een paar jaar blijf ik ook een langere periode (3 maand). Telkens weer als je vertrekt is het een afwegen of je uw visum hier in België aanschaft ofwel in de Filipijnen.
Begin dit jaar was ik in de Filipijnen, gevlogen met Saudi Arabian vanuit Parijs, en daar had men er geen probleem mee dat ik mij aanbood zonder visum. Heb dan ook in Manila een stempel voor 21 dagen gekregen en na 21 dagen gewoon gaan verlengen op Immigration in Davao.
Vandaag ben ik mijn tickets weer gaan aankopen voor begin volgend jaar en we gaan dan vliegen vanuit Dusseldorf met Emirates. Bij Joker, waar ik de tickets heb gekocht, wist men mij te melden dat ik een visum nodig had vooraleer ik in Dusseldorf op de vlieger kan stappen (vermits we meer dan 70 dagen in de Fillis zijn). Ik heb daar echter mijn twijfels over of dit ook zo wel is. Ik denk namelijk dat het retourticket eerder een voorwaarde is dan een visum. Je kan immers toch gewoon binnenkomen met een 21-dagen stempel en vervolgens verlengen bij immigration.
Heeft er iemand op dit forum ervaring met Emirates en hun vraag voor visum vooraleer je op de vlieger mag, is dit de zoveelste kwakkel of waar kan ik die info vinden waar dit zwart op wit staat.
Alvast bedant bij voorbaat voor uw reacties :offtopic: :offtopic: :offtopic:

Fail_over

zoals je al zegt, gewoon zonder visa gaan, 21 dagen toeristen visa en dan verlengen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Willy

Dank voor uw reactie fail over.
Maar schijnbaar staat in de IATA regeling dat u pas kan opstappen op een vlucht naar de Filipijnen als u in het bezit bent van een retourticket + visum:
zie http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisdocumenten/
Dus ik heb een beetje de vrees dat als ik in Dusseldorf toekom zonder visum dat ik geweigerd wordt op de vlucht en mijn tickets waren ditmaal wel te duur om dat risico te nemen.
Nog een volgende vraag: Je schaft je in Belgie een visum aan voor 59 dagen, geldig voor een mutiple entry van 6 maanden = 60â,¬. Je reist af naar de Filipijnen en voor het verstrijken van de 59ste dag verlaat u even het land met een vlucht naar Hong Kong of Singapore,... Kom je na een paar dagen terug binnen in de Filipijnen begint dan een nieuwe periode van 21 dagen -38 dagen verlenging of ben je dan verplicht om bij Immigration een tweede verlenging te gaan vragen omdat je eerste 59 dagen van de multi entry zijn verstreken. Ik versta dus die multy entry als verschillende malen het land in of uit te gaan binnen de 6 maand, maar dat de teller gewoon blijft lopen voor de dagen dat u binnen die 6 maand in totaal in de Filipijnen bent?
Dan nog een laatste vraagje. De ACR-I card die je tegenwoordig dient aan te schaffen bij je tweede verlenging is geldig voor 1 jaar. Is die kaart verlengbaar en wat is de kostprijs van de eventuele verlenging (50$?)
Als je alles grondig leest inzake de instructies van de Filipijnse Immigration-dienst dan kan je maar één conclusie trekken: ze zijn zeer inventief om aan je centen te geraken: 21 dagen gratis - eerste verlenging 3010 pesos - tweede verlenging 5510 pesos + 50$ ACR-I card = voor een verblijf van max 89 dagen 150â,¬!!!!!

Amice

Wellicht heb je gelijk willy maar wat kost dan een retourtje HK of SIngapore met verblijf aldaar?( je kunt overigens dezelfde dag nog terug)
De beslissing om heen en weer te pendelen om die 21 dagen telkens te verkrijgen lijken me meer te kosten dan de fees en de acr i card.
Overigens is het niet nodig om na de 59 dagen het land te verlaten ,je kunt verlengen tot 16 maanden,eerst dan moet je even het land uit om vervolgens hernieuwd met de 21 dagen te beginnen.
Na ieder vertrek begint die 21 dagen weer opnieuw.

De ACR 1 card is bedoeld om zich te kunnen identificeren bij verblijf op de filippijnen. In nederland(ik neem aan ook belgie) dient men zich ook te kunnen identificeren en is dit niet makkelijker dan een paspoort meesleuren...nog afgezien van het feit dat die dan gejat kan worden?

Verder luchthaven dusseldorf of waar dan ook wijzen op het feit dat je 21 dagen vrij mag verblijven, een onwardticket is wel een vereiste.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Als je zeker will zijn neem dan contact met Emirates en leg je probleem aan hen voor. Joker copieert ook maar wat je leest van IATA.
Er bestaat geen visum voor 70 dagen.
Maximum te verkrijgen is 2 maanden bij de PH-ambassade of consulaat.



infas

Ik snap de discussie niet goed.
Vermits je schrijft "we" ga ik ervan uit dat uw echtgenote bij u is.
je krijgt dan toch telkens een balik-bayan visum van 1 jaar?

Digos


@ infas......de echtgenote van Willy is  :belgiesmiley: geen Filipina, daarmee.

Voor de rest sluit ik me aan wat Amice zegt

Citaat van: Amice op dinsdag 25 oktober 2011, 14:06:17
Wellicht heb je gelijk willy maar wat kost dan een retourtje HK of SIngapore met verblijf aldaar?( je kunt overigens dezelfde dag nog terug)
De beslissing om heen en weer te pendelen om die 21 dagen telkens te verkrijgen lijken me meer te kosten dan de fees en de acr i card.
Overigens is het niet nodig om na de 59 dagen het land te verlaten ,je kunt verlengen tot 16 maanden,eerst dan moet je even het land uit om vervolgens hernieuwd met de 21 dagen te beginnen.
Na ieder vertrek begint die 21 dagen weer opnieuw.

De ACR 1 card is bedoeld om zich te kunnen identificeren bij verblijf op de filippijnen. In nederland(ik neem aan ook belgie) dient men zich ook te kunnen identificeren en is dit niet makkelijker dan een paspoort meesleuren...nog afgezien van het feit dat die dan gejat kan worden?

Verder luchthaven dusseldorf of waar dan ook wijzen op het feit dat je 21 dagen vrij mag verblijven, een onwardticket is wel een vereiste.

Toen ik nog niet gehuwd was, vertrok ik altijd met een 59 dagen visum (Peter Bogaert) in men paspoort en zelfs met een one way ticket, nooit geen problemen gehad. Nadien gewoon verlengen bij immigration, en dat was ook geen probleem en heb toch zo wel de meeste tijd in de Phils verbleven (verlengingen) tot ik men permanent residents had.

Dit jaar in Brussel vroegen ze ons bij de check in (KLM) naar een visum, gehuwd en BBstamp bij aankomst geen probleem dan.

Kortom Willy, neem beide een 59 dagen visum hier in  :belgiesmiley: om te vertrekken en verleng je visum aldaar voor de resterende tijd dat jullie er verblijven.

Uit mijn ervaring is dat de beste manier.

Ik begrijp ook dat bij een verlenging dit voor jullie maal twee is......maar het is niet anders.

Er zijn nu ook wel bepaalde dingen waar je niet onder uit kan en dat je moet aanvaarden in de phils.

Veel goekoper zal je het niet kunnen maken.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Willy

Digos, Even ter zijde. Kan je nog steeds bij de consul Van Bogaert terecht in Antwerpen?

Digos


Ja, je kan er nog steeds terecht, best wel eens op voorhand bellen.

Dhr. Peter Van Bogaert

Venneborglaan 90,
2100-Deurne

Tel. en Fax : 03 325 71 16

e-mail: pb.vanbogaert[apenstaartje]skynet.be

Cellphone # 0475460932     via de landline kom je alleens op de fax terecht.


:link:

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

infas

Hij is met vakantie tot 10 November.