Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kosten visum d

Gestart door cebulovers, donderdag 21 maart 2013, 17:56:42

Vorige topic - Volgende topic

cebulovers

klopt het dat als je nederlander bent en in belgie woont niet hoeft te betalen voor het visum d gezinshereniging?
normaal kost dat 9900 peso zag ik op de site van de ambassade maar het is gratis bij deze woorden: visum D RF ART 40
nou heb ik dat gegoogeld maar niet echt duidelijk, dus weet iemand dit toevallig, groet  :thankyoufw5:

Rich

Citaat van: cebulovers op donderdag 21 maart 2013, 17:56:42
klopt het dat als je nederlander bent en in belgie woont niet hoeft te betalen voor het visum d gezinshereniging?
normaal kost dat 9900 peso zag ik op de site van de ambassade maar het is gratis bij deze woorden: visum D RF ART 40
nou heb ik dat gegoogeld maar niet echt duidelijk, dus weet iemand dit toevallig, groet  :thankyoufw5:

Ik heb toch moeten betalen  :jajaja:



Rich de Nederbelg.

Fail_over

Als je Nederlander bent, en je woont in BelgiĆ« dan ben je EU staats Burger en zijn de EU regels van toepassing, niet de  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: .

Dan moet er voor gezinshereniging visum D versneld en gratis visa afgegeven worden voor oa familieleden van de EU burger, indien getrouw.

Voor de regeltjes:

http://www.buitenlandsepartner.nl/forumdisplay.php?32-De-Belgi%EB-route

:atyourservice:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

cebulovers

ok, gratis dan in ons geval, ik had zoiets gehoord, toch vreemd dat rich dan wel moest betalen, die zat in dezelfde situatie als wij nu.
op 10 april heeft mijn vrouw de afspraak op de ambassade, het is schijnbaar druk voor de visa op dit moment, dus duurt wat langer dan normaal
hopelijk is dit niet negatief voor onze aanvraag, we zullen zien,  :thankyoufw5:

Fail_over

Voor ik zover kan zien is Rich een Belg in Belgenland. Daar gaat dan de EU regels niet voor op.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

cebulovers

nu wel inderdaad, maar hij is nederlander maar heeft nu de belg nationaliteit en ik dacht op het moment van hun procedure dat hij toen nog nederlander was heb ik ergens gelezen, dus vandaar, maar wat jij zegt geld idd wel voor ons, dus scheelt weer geld en hopelijk ook wat sneller, dus bedankt voor de tip

Rich

Voor alle duidelijkheid. Ik heb 52 jaar in Belgiƫ gewoond met de Nederlandse nationaliteit, en sinds kort ben ik Belg omdat dat de papier-rompslomp makkelijker maakt. Als ik nog eens documenten nodig heb dan moet ik niet steeds naar Amsterdam of Den Haag, maar kan ik hier in de gemeente terecht. En dat op aanraden en overleg met de beamte in het gemeentehuis hier.

Correctie trouwens over het bedrag van het visum. Ik heb enkel de registratie op de ambassade moeten betalen.

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: cebulovers op vrijdag 22 maart 2013, 17:59:31
dus scheelt weer geld
Dat zou je denken, maar dat halen ze dan wel weer op een andere manier. Maar dat merk je nog wel ;-)


Citaat van: cebulovers op vrijdag 22 maart 2013, 17:59:31
en hopelijk ook wat sneller

Ook dat valt te bezien. Ze moeten in theorie binnen 6 maanden beslissen, maar als ze iets "extra's " kunnen verzinnen mogen ze rekken.

Ik wil je niet bang maken, maar geheel positief met een "wauw-ik-ben-EU-burger-dus-het-gaat-sneller-  :happy: " stemming erin gaan zal je ruw op gaan breken.

Ik heb altijd een instelling gehad van "Of" dat mijn asawa hier komt, en niet "Wanneer". Dan vallen de tegenslagen minder hard. En tegenslagen zal je krijgen, die krijgt iedereen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......