Dingen die mis gaan bij bouwen

Gestart door Cobra, zondag 22 februari 2015, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Dat is op loopafstand van de J Centre Mall waar ik moet zijn in juli voor de ACR renewal (BI)..... :thumb: :happy:


opinie

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 10 april 2015, 11:26:54
Citaat van: Cobra op zaterdag  4 april 2015, 16:46:31
Neem RUTIEL electroden mee uit NL/Belgie !

In Belgie vindt je maar weinig mensen die weten wat een rutiel electrode is, zelfs ervaren lassers die er dagelijks mee werken hebben nog nooit van een rutiel electrode gehoord.

Nu zit ik niet in de sector en heb het maar terzijde tijdens mijn schooljaren gehad, maar na 30 jaar weet ik wel nog dat we een heel overzicht van de verschillen tussen de types.
En toen was de benaming gewoon rutiel.
Normaal mag je net niet slepen 2-3 mm afstand, je hoort het wel aan de klank als je goed zit. Lage stroom geeft meer mantel-trechter. Meer stroom dan smelt die mee af.

Wie op rust gaat, kan toch een cursus lassen volgen. Zelfs als je het laat lassen, je weet dan tenminste waar het over gaat.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pinocchio

Tussen wat er in Nederland en in Belgie wordt onderwezen zit er toch nogal wat verschil.

In Belgie is een ezelsbruggetje de wet van Pythagoras terwijl dat in Nederland niet het geval is.

Wat is die wet van Pythagoras ook alweer? Juist, we hebben het allemaal in school geleerd maar wie weet nu nog het fijne ervan?

robert van dijck

De som van het kwadraad ( second power) van de twee rechthoekzijden is gelijk aan het kwadraad (second power)  van de schuine zijde.

(a-b)kwadraad + (b-c) kwadraad = (a-c) kwadraad

robert van dijck

Het was de stelling van Pythagoras niet de wet.

Voorbeeld: een rechthoekige driehoek waarvan de twee rechhoekzijden 3m en 4m bedragen is de schuine zijde 5m

3X3 = 9    4X4 = 16       9 + 16 is 25     vierkantswortel 25 = 5

Amice

Zoiets ja: :thumb:

diameterxdiameter x 0,25 pi = omtrek

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

robert van dijck

straal X straal X Pi  = oppervlakte circel
straal + straal X pi  oftewel diameter X pi omtrek circel

eddyvm

hallo
het enige wat niet mis gaat bij bouwen is de betaling,lol!

bananacreek

Hier gebruikt men 4"GI pipes in plaats van beton..palen.......kijken in de komende weken hoe ze dat gaan doen... :jajaja:

Ze zitten wel vastgelast aan stalen balken......





Morgen een foto van de andere kant (E.J. Blanco Drive)

bananacreek